Pichlerkåpa, Giviväskor, högtalare, SMC märke - så såg ett touringlok ut för 40 år sedan. Formulär 1A
Kommer vi att skatta åt dagens touringlok med aluminium-korvlådor om 40år?
Förmodligen, jag har redan börjat.
Pichlerkåpa, Giviväskor, högtalare, SMC märke - så såg ett touringlok ut för 40 år sedan. Formulär 1A
Ja......har ingen uppfattning om prisbilden.Mest kåpa för pengarna?
View attachment 484313
Det är väl så det måste vara för att vara vindfritt och praktiskt.Pichlerkåpa, Giviväskor, högtalare, SMC märke - så såg ett touringlok ut för 40 år sedan. Formulär 1A
Vindfritt är det väl i bilen?Det är väl så det måste vara för att vara vindfritt och praktiskt.
"Servad med kärlek" enligt annonsen, det ser onekligen så ut på bilden!Om denna Transalpen verkligen gått 17.000 mil...
View attachment 484328
...så bär den sina mil med heder.
De senaste åren har den gått 1500 mil per år så det stämmer nog. Ägaren är 82 och tillhör en generation som aldrig tog till sig "slit och släng".Om denna Transalpen verkligen gått 17.000 mil...
View attachment 484328
Och praktiskt, man behöver inga korvlådor att stoppa sina grejor iVindfritt är det väl i bilen?
Knappt inkörd.Om denna Transalpen verkligen gått 17.000 mil...
View attachment 484328
Knappt inkörd.
Ja, den där stavningen. Vad gäller?Nej, Transalp tål mil - mekaniskt, men dom brukar tjang... chans... se mycket sämre ut.
Den där har verkligen tagits omhand.
Khaleds Hår och Mc.
Honda CBR 600 RR
Mill: 51**
Ny besiktigad inga repor
Massor av modifieringar som sportgropar, fasta oleander och sportgasavgaser.
Kostnaden för 11 000 är Ureshima-märket. Politiken finns där om du vill ha dem. Betalning är endast swish. Skicka inte ett fast pris till mig. Mvh khaled.
Fin BMW med bara 3600 mil. Nybesiktigad 230420 utan anmärkning. Radio med kassettspelare (!) Bromsvätska nyligen bytt liksom batteriet och startmotorn. Ljuddämpare bytt - original följer med. Den nya ljuddämparen låter inte särskilt annorlunda men motorn "andas" bättre med bättre bottendrag framför allt. Original packväskor och toppbox. Tyvärr har varningslampan ABS börjat lysa. Hände på vägen till besiktningen men på frågan när jag kom fram om den automatiskt blir underkänd svarade de att det inte spelar någon roll så länge bromsarna tar som de ska. Det gjorde de, så den blev godkänd. Fick rådet på Kenneths MC att byta batteri vilket gjordes på deras verkstad. Det tog en stund men så tändes lampan igen. Att byta ABS-enheten är dyrt, men byte till begagnad är mycket billigare. På grund av detta så sätts priset mycket lågt. Normalpris för en motsvarande hoj är runt 35.000 kr på Blocket.
Det är väl ganska vanligt att koppla sig förbi ABS-modulen och släcka lampan för gott på gamla BMWs. Kanske ett bra alternativ än att punga ut xx xxx SEK hos BMW för en ny.BMWs fina andrahandsvärde:
View attachment 484381
Annonstexten behöver med:
Här har vi alltså en helfordonsgodkänd hoj med ett vvaannssiinniiggtt komplicerat bromssystem som bland annat innehåller ett elektriskt bromsservo av alla otänkbara dumheter - och som indikerar "fel" på panelen.
Felet kan vara precis vad som helst, och kan komma att utveckla sig i vilken riktning som helst - men besiktningsmannen kan avgöra vad som är kritiskt eller ej? Fram till nästa besiktning om två år...?
Missförstå mig rätt - jag skiter i om jag har ABS eller ej på min hoj, men jag vill gärna veta vilket det är när jag kör iväg.
Kombinationen herrejössesservo med ABS-funktion som plötslig går på semester är inte idealisk.
...och att plötsligt finna sig utan servoverkan när man väl vant in sig vid det kan vara något som rör till det lite for en del också. I en kritisk situation.
Det är väl ganska vanligt att koppla sig förbi ABS-modulen och släcka lampan för gott på gamla BMWs. Kanske ett bra alternativ än att punga ut xx xxx SEK hos BMW för en ny.
”Skicka inte ett fast pris till mig.”Tror vi får spara den texten till eftervärlden, faktiskt.
Har dålig koll på prisbilden för tjejhundror, men hur står sig det angivna priset för en 20 år gammal hoj med 20 st ägare genom åren?
...och vad gör broschyrställen från Scania-Vabis där?
View attachment 484380
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |