Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Synd att det bara är en intressekoll ?


Ja, jag ser nu att han vill ha in bud.

Well:

"Ställdes av 1983 troligtvis med skuren cylinder. Min farfar bytte då den till sig. Jag tog över den 2004, införskaffade ny cylinder men mer har inte hänt. "

Har det inte hänt något vettigt på förti år så lär man väl kunna prata vett i honom?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Reta sådana som inte har råd?

Många människor arbetar dag och natt bara för att irritera andra med sina rikedomar och prylar.

Det är just det som är drivkraften. Inget annat.
En bekant är mer av typen "vill bara ha saker". Köper på sig grejer han gillar för att han gillar dem, inte för vad man kan ha dem till. Bräschar inte och är noga, enligt egen utsaga, tvångsmässigt petig med skötseln, (utom sånt han inte har kunnandet att veta vikten av). Syns såväl i garderob/klädkamnare som garage. Uppfattar inte något skryt eller annat illasinnat beteende. Tror det ger en tillfredsställelse att ha dem och veta att de är hans. Har väl yppats något om knapphet i uppväxten.
Var och en får väl göra som den vill.

Var t o m inne på att köpa mc, vilka han avskyr. Skälet? Kom en edition signerad hans storfavorit... Trofé, alltså. Av detta blev det dock intet.

Lägg till en svår separationsångest för det han ägt. Pedanteriet gör att hemmet blir inte belamrat.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hur mycket kan det finnas att berätta om en hoj som gått 140 mil?
Man borde i alla fall skriva om den "går bra", eller kanske rentav "extremt bra", samt att det gäller både motor och låda.
Jag hade även sett en mer broderande utläggning om hur svårt beslutet att sälja den är.
Han har i alla fall tagit med att endast seriösa köpare ska höra av sig, och det är alltid ett plus.
Saknar även info om den alltid har stått i varmgarge?
Att avsluta med en hotbild brukar också öka köpsuget hos potentiella kunder, i stil med: " - Blir den inte såld innan XXXXXXX då behåller jag den".

Så lite fylligare kan den allt göras :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Man borde i alla fall skriva om den "går bra", eller kanske rentav "extremt bra", samt att det gäller både motor och låda.
Jag hade även sett en mer broderande utläggning om hur svårt beslutet att sälja den är.
Han har i alla fall tagit med att endast seriösa köpare ska höra av sig, och det är alltid ett plus.
Saknar även info om den alltid har stått i varmgarge?
Att avsluta med en hotbild brukar också öka köpsuget hos potentiella kunder, i stil med: " - Blir den inte såld innan XXXXXXX då behåller jag den".

Så lite fylligare kan den allt göras :)

Du menar att man ska behöva skriva att en nästan ny hoj fortfarande går bra?

Jag betraktade det som överflödig information. Jag förutsätter att den är i det närmaste nyskick och tycker nog bara man behöver nämna om den på något sätt skiljer sig ifrån nyskick.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Du menar att man ska behöva skriva att en nästan ny hoj fortfarande går bra?

Jag betraktade det som överflödig information. Jag förutsätter att den är i det närmaste nyskick och tycker nog bara man behöver nämna om den på något sätt skiljer sig ifrån nyskick.


Man kunde fått veta vad det var för en hoj...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Du menar att man ska behöva skriva att en nästan ny hoj fortfarande går bra?

Jag betraktade det som överflödig information. Jag förutsätter att den är i det närmaste nyskick och tycker nog bara man behöver nämna om den på något sätt skiljer sig ifrån nyskick.
Sorry, jag var ironisk, det kanske inte framgick.
Jag anser att man inte behöver skriva att någon hoj överhuvudtaget går bra.
Antingen går den som den ska, eller så är det något fel på den.
I övrigt håller jag helt med dig :)
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Till salu för 450.000.-

View attachment 484296





Inropad för 51.000.- för tre år sedan.

View attachment 484297



För mig ligger 51.000 närmare det rimliga än 450.000.- måste jag säga.

En siffra för mycket...?
Snarare "går det så går det". Då och då dyker det upp annonser där säljaren uppenbarligen hoppas att en galen miljardär ska dyka upp. Någon som struntar i vad hojen kostar och vad den är värd, och bara ska ha den till varje pris. Dessvärre är miljardärer inte dumma i huvet...
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top