Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det är ju trots allt en bilfirma med noll koll som säljer något de inte har en aning om...

Med tanke på milen så vore det ju intressant att veta något om servicehistoriken. Är den stora servicen med ventiljustering och tändstift utförd...? Är någon service utförd...? Inget som ens nämns. Istället orerar man på om det välvaxade skicket, färgkombinationen, avgassystemet och att den är "sparsamt körd"...

Framåt kvällen är det fortfarande en väl begagnad ZX-9R vi pratar om. Det är ju för fan inte ens en riktig sporthoj utan snarare en sporttourer. Nej tack. Att investera samma pengar i en R1'a eller GSX-R ger garanterat mer kul för pengarna...

https://www.blocket.se/vi/84171479.htm

50k för en förgsarducce som är reggat i Finland, det måste vara det som drivit upp priset...de finskreggade är extra eftertraktade.

Hojar är dyrare i Finland än i Sverige. Den normala strömmen är begagnat från Sverige till Finland.
Blykronan gör att det blir ändå billigare att handla i Sverige just nu. Killen skriver själv:

Leverans kan ordnas efter att jag tänkte köpa crossen i Sverige.

Skulle tro att detta är en äkta "intressekoll" där killen hoppas kunna klämma ut lite extra genom att leverera till dörr när han ändå skall över och hämta sin nyköpta cross i Sverige.

Jag tror inte heller att det kommer att lyckas sälja gammducke till det priset här. Inte ens om man rullar in den i vedboden hos köparen.

Hojar är dyrare i Finland än i Sverige. Den normala strömmen är begagnat från Sverige till Finland.
Blykronan gör att det blir ändå billigare att handla i Sverige just nu. Killen skriver själv:

Skulle tro att detta är en äkta "intressekoll" där killen hoppas kunna klämma ut lite extra genom att leverera till dörr när han ändå skall över och hämta sin nyköpta cross i Sverige.

Jag tror inte heller att det kommer att lyckas sälja gammducke till det priset här. Inte ens om man rullar in den i vedboden hos köparen.

40% högre nypris pga straffbeskattning gör sådant. :gnissla

Såg ju onekligen välpoleraad ut på bild, menatt nej. :glömdet

Försvann på ett dygn:

https://www.blocket.se/kalmar/Yamaha_TDR_250___ovanlig_tvataktare_84184516.htm?aw=1

Jag var ute efter en sån för 10 år sedan men gav upp och köpte RDn istället
.
Jodåsåatt fan den ville jag ha, fanns plats i garaget för den med
,View attachment 448251

En sån hade jag runt 2013, kan trösta dig med att den var rätt krävande att köra aktivt. Ett effektivt effektband på 500 rpm gjorde att man fick växla precis hela tiden. Dessutom "race växlat" så det ställde också till det. Men cool som tidsmarkör, och ovanlig.

Nu fick jag inte med hela annons-texten, men ett par nya Lomas-pipor följde med o ingick i priset om jag minns och fattade det rätt. De fanns med på bild 4. 32k var billigt skulle jag säga. En fin RD 350 (som är en väldigt mkt vanligare modell) kan ju numera kosta dom pengarna.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick