Dagens Blocket! (mc-relaterat)

jamterik

Medlem
Gick med
7 Dec 2011
Hoj
2002 BMW K1200RS
Tänk om jag bara hade haft tid över... Då hade jag köpt den och byggt det fulaste jag kan, bara för att skicka bild till gubben direkt efter. Bara för att. Ingen bestämmer över vad jag gör med mina saker. Alls. Idiot. :rofl

Ts,ts, nu tar vi det lugnt! :) Andas! Sjung kumbaja my lord kumbaja! Se nu känns det redan bättre eller hur! :)

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
....Egentligen tycker jag det är upp till nästa ägare vad de vill göra med prylarna och jag kommer ändå aldrig få veta vad dom egentligen sen gjorde.
Visst är det så, vill man bevara "världsarv" får man nog behålla grejorna själv, annars får man det jobbigt..

Värsta blocketannons i den stilen jag sett var en turbomatad Miyata byggd av en teknisk professor eller liknande.

Man skulle i princip få skriva ett prov att man behärskade termodynamikens lagar och var fullt införstådd med hur en turbomotor fungerar och underhålls innan men ens fick titta på bilen.
Jag tror mannen var rejält förälskad i den bilen :lol

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Tänk om jag bara hade haft tid över... Då hade jag köpt den och byggt det fulaste jag kan, bara för att skicka bild till gubben direkt efter. Bara för att. Ingen bestämmer över vad jag gör med mina saker. Alls. Idiot. :rofl

Det kommer att bli bättre med åren! :krama

Jag kunde inte läsa varken Aftonbladet eller Expressen för länge sedan. :mad:
Expressen hade en aktiv Mc-hatare som chefredaktör och Aftonbladet körde reklam där de sa "En arbetare ska läsa Aftonbladet" :huvet
Men jag har kommit över det nu och kan läsa båda och även länka! :D

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/9a95q/en-belast-och-tankande-snubblare

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Visst är det så, vill man bevara "världsarv" får man nog behålla grejorna själv, annars får man det jobbigt..

Värsta blocketannons i den stilen jag sett var en turbomatad Miyata byggd av en teknisk professor eller liknande.

Man skulle i princip få skriva ett prov att man behärskade termodynamikens lagar och var fullt införstådd med hur en turbomotor fungerar och underhålls innan men ens fick titta på bilen.
Jag tror mannen var rejält förälskad i den bilen :lol

Fast med den sortens bil kanske det handlar om att han vill undvika att sälja till någon som inte vet vad han äger, kör sönder för komma tillbaka och klaga utan att inse att det egentligen är han själv som klantat sig.

Är han på KTH, kan jag nästan gissa vem du pratar om.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Fast med den sortens bil kanske det handlar om att han vill undvika att sälja till någon som inte vet vad han äger, kör sönder för komma tillbaka och klaga utan att inse att det egentligen är han själv som klantat sig.

Är han på KTH, kan jag nästan gissa vem du pratar om.
Jo det var säkert så han tänkte fast det var en millt överladdad 200hk i en av världens vanligaste 2sits cabbar.
Som annonsen var skriven kunde man tro det rört sej om en 500hk hayabusa...

Fast hellre så än säljare/byggare som skiter i allt :tummenupp

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag skulle vilja ha en crosshoj som ser ut att vara från 70-/80-talet, men i verkligheten lite modernare.
Bara för att busa med vissa som tror att hastigheten sitter i vilken hoj man har.

Men den där kotten har väl eg bara rätt framgaffel. En av de sista konventionella framgafflarna. Bara ett par klassiska damasker på den så ser den ännu äldre ut.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Men han kanske betalar underhåll om du övertar vårdnaden och du får en vän för livet!

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Titan Zero R1 (Rosa) https://www.blocket.se/vi/90421311.htm

Sägs att man är kung på gatan när man kör R1a ????

Ur texten:

??Obs! Efter att mopeden hade blivit vandaliserad så har mopeden lagas med nya delar, därför är färgen på mopeden ojämn och ytliga småskavanker finns. Men det är ingenting som påverkar varken körningen eller batterierna.??

Hur tusan kan man vilja sabba en sådan barbapappamobil...?
Den vill man ju bara krama.

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Om man har en bra sving och gaffel samt binder ihop de med ett bambustaket får man bra vägegenskaper då?

Tveksamt. Jag var mest imponerad över lyktinfästningen och avgassystemet själv. :näsblod

För att inte tala om prislappen...

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
När man trodde att man sett allt:näsblod

Allvarligt talat. Hur är människan funtad?

https://www.blocket.se/annons/skane/honda_cb_750_k0/89412924

Och han har två till salu:rock

https://www.blocket.se/annons/skane/honda_cb_750_k1/89410262

Måste vara otroligt lättsält

Kanske inte lättsålt men priserna börjar vara åt det hållet faktiskt, speciellt om dom är originalrenoverade. Han kanske inte får dom sålt för det där hemma i Sverige men till Storbritannien eller övriga Europa finns nog en chans.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Är inte det enda som är bra med en CBX ljudet? Det är för få raka sexor på två hjul.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Tja det är ju av den anledningen att jag och fler anser att det är ren idioti att såga sönder en klassiker och bygga en brat rat sped runk vadsomhelst. Som inte är värd ett skit när ursprungs hojen kanske betingar 50k. Bojje är kanske i övre regionen men absolut inte osäljbar.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Kanske inte lättsålt men priserna börjar vara åt det hållet faktiskt, speciellt om dom är originalrenoverade. Han kanske inte får dom sålt för det där hemma i Sverige men till Storbritannien eller övriga Europa finns nog en chans.

Efter en snabbkoll i Tyskland så ligger han fortfarande 50-75% över deras priser. Kanske Dubai:rofl

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati