Dagens Blocket! (mc-relaterat)

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Då borde jag kunna annonsera ut en Goldwing 1975 som jag har stående i originalskick för en 75 papp?:hihi
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
På sista bilden i annonsen ser man en gammal Porsche som ser ganska fin ut. Hoppas verkligen att han inte går loss på den med tigersågen

Jag känner säljaren väl. Porschen har han renoverat själv, köpt nedplockad i lådor.

Han har både originalrenoverat och byggt ett antal hojar tidigare efter eget huvud. Minns jag rätt så är just den där hojen byggd av överblivna delar från andra renoveringar... kul grej.:tummenupp
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag känner säljaren väl. Porschen har han renoverat själv, köpt nedplockad i lådor.

Han har både originalrenoverat och byggt ett antal hojar tidigare efter eget huvud. Minns jag rätt så är just den där hojen byggd av överblivna delar från andra renoveringar... kul grej.:tummenupp

Den är nog enbart byggd för att reta gallfeber på folk i detta fora. "Smart Sickan" :)
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
När man trodde att man sett allt:näsblod

Allvarligt talat. Hur är människan funtad?

https://www.blocket.se/annons/skane/honda_cb_750_k0/89412924

Och han har två till salu:rock

https://www.blocket.se/annons/skane/honda_cb_750_k1/89410262

Måste vara otroligt lättsält

K-nollan är prissatt som en sand cast och K1an som vore det en K0a.

Men vadå? Tiden talar för säljaren.
Är hojarna sedan riktigt bra renoverad - sådär så det inte syns, så får han det han vill ha.

Vi har haft en lite skev bild på CB 750 i Sverige.
Den har ju alltid funnits, alltid startat och inte varit speciellt spännande - i ljuset av vad som kom efteråt.

Men, den är vad allting handlade om, in i våra dagar - 50 år senare.
Och, eftersom framtiden inte lyser så himla starkt för oss petrolheads så glimmar en tidig CB 750 bara starkare: en milsten, en fullständig gamechanger - körbar nutidshistoria, till fortfarande överkomligt pris. Tjööööp!

...och tycker du att just dessa är för dyra så dra hem ett objekt för 30 papp och för bok över vad det kostar att uppnå det skick dom här ser ut att vara i.



Edit:


Lite bakgrund på säljaren:

https://www.kristianstadsbladet.se/hassleholm/bojje-har-dille-pa-gamla-motorcyklar/?stopredirect
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
En kompis köpte år 1961 en Vincent Black Shadow -51 för 300:-. Där kan vi prata om värdestegring och hans pensionsförsäkring som aldrig kommer att falla ut då han inte har hjärta att sälja den.

Vincent_Series_C_Black_Shadow_1950.jpg
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
@Notrightrider = please insert saklig sågning under linjen

_____________________________________


"Sågning...?". Moi?
Jag som är så snäll...? :whip


Nå, nu har vi fått facit i tråden redan, men jag hade nog tagit det på namnet.
Izvan bor i Gbg, går på sjön och tar med sig delar till sina objekt ombord för att utnyttja dödtiden bättre.
Livet på sjön innebär också långa perioder av obruten ledighet i land, där den diciplinerade kan få mycket gjort.

Somliga hojar ger ett bättre ekonomiskt utfall om man styckar upp dem och säjer dem i bitar.
Men, visst verkar det mycket roligare att plocka ihop en hoj av lösa bitar som blivit över, och sälja som en reggad enhet?

Får han 50 papp för sin HPD?
Nej.
Hälften? Kanske.

Izvan har inte sågat i sin hoj, alltså sågar inte jag honom.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
...och tycker du att just dessa är för dyra så dra hem ett objekt för 30 papp och för bok över vad det kostar att uppnå det skick dom här ser ut att vara i.


Word! Får du ordning på den här för 125000kr är det bra gjort!!!:):tummenupp
 

Bifogat

  • Honda CB 750.jpg
    Honda CB 750.jpg
    121.9 KB · Visningar: 211

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Den enda hoj jag vet som ökar i värde av att sågas itu är en Norton med featherbedram. Sågar man av ramen, förlänger den och sätter i en Vincenttwin ökar priset avsevärt. Alternativet är att kapa bort växellådan.
Men om man ändå har en Shadowmotor över, är det en bättre affär att sätta den i en Vincent 500.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Den enda hoj jag vet som ökar i värde av att sågas itu är en Norton med featherbedram. Sågar man av ramen, förlänger den och sätter i en Vincenttwin ökar priset avsevärt. Alternativet är att kapa bort växellådan.
Men om man ändå har en Shadowmotor över, är det en bättre affär att sätta den i en Vincent 500.

Vad säger du? Ska jag sälja min? :)

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/news/2018/january/most-expensive-bike-ever
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Jag känner säljaren väl. Porschen har han renoverat själv, köpt nedplockad i lådor.

Han har både originalrenoverat och byggt ett antal hojar tidigare efter eget huvud. Minns jag rätt så är just den där hojen byggd av överblivna delar från andra renoveringar... kul grej.:tummenupp

Nog måste han ha lånat från huset också, stupröret fick bli avgassystem:hihi
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Och han har två till salu:rock
Kanske inte lättsålt men priserna börjar vara åt det hållet faktiskt, speciellt om dom är originalrenoverade.

Jag misstänker att hojarna som annonseras ut är tillsnyggade donatorhojar från renoveringen av hans elva betydligt dyrare hojar...?

Men om man någon gång ska lägga ut pengar på en klassiker som redan är renoverad så är det väl just av en sådan person man ska köpa...? Någon som har koll på modellen. Som kan sniffa upp de bra objekten. Som har de pengar och de kontakter som krävs för ett hundraprocentigt slutresultat. Som dyker på djupet. Som förbannar sig själv för att ramens nya lack är utmärkt men inte exakt samma färgnyans som originalet.

Jag hamnar ständigt i liknande diskussioner om veteransnöskotrar då jag numera betraktas som samlare av exotiska "muskelmodeller" från 80- och 90-tal. Prova själv att köpa ett lik för tjugo tusen och lägg de pengar som krävs för att få samma skick som den orörda originalaren som annonseras ut för hundra tusen. Erfarenheten säger att det kommer att kosta dig ganska exakt det dubbla...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En kamrat har renoverat några Goldwinghondor av tidig modell.

En sak som kännetecknar tidigare japanska hojar är pris och tillgång på delar. En kromlist runt sadeln kan lätt kosta 3.000 spänn, NOS-delar är nästan okända, mycket fanns bara en viss årsmodell osv.

En sjuttiotals BMW kan man fortfarande bygga ny av reservdelar som finns på hyllan. Till och med R90S byggde MAX BMW häromåret, med undantag av någon enstaka del som utgått. Lägg till hela begagnatmarknaden...

Det är alltså snordyrt att renovera en japanare från 1960-70 talet. Man får leta världen runt efter begagnade förgasargummin, efter mindre trasiga handreglage som går att laga osv. Eventuellt hitta någon sidokåpa i fel färg och bara lite trasig på Ebay för 80 USD. Osv.

En fint renoverad japan av hyfsat tidig årsmodell kommer knappast att sjunka i värde. För fem-sex år sedan garvade många åt att folk begärde 30-40.000 för en fräsch original CBX 1000. Så inte längre.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top