Dagens Blocket! (mc-relaterat)

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
När vi ändå är inne på det här spåret, här kommer en till jag sparat
Jag hade annonserat efter en CDI-box till en snöskoter, han ringde mig först och hade såklart exakt en sån liggande som han ville sälja billigt till mig, tonen förändrades dock när jag ville ha mer info från honom

5b872e21503515034782e47bed5c5239.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Måste ju vara årets sämsta annons. :rofl Tillverkad av berömd byggare i Californien som jag inte vill nämna vid namn men jag vill ha 1 mille och du kan parkera den bredvid din lambo. Bara bränn dina pengar!

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Fastlandseuropeiska cyklar har alltid räknats som något bättre än japanska/kinesiska.
Haha! :) Det där förändras ju kraftigt över tid. Beror nog på ens egna preferenser. Jag kan tänka mig betala mycket pengar för en Vincent "Black Shadow" (Från ön nära oss), eller en Honda RC30 (Ö längre bort) Men för en sketen hoj från Tyskland med pressad plåtram som jag har noll relation till, inte många kronor. Har aldrig i mitt liv räknat en Zûndapp som bättre än en Honda!

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Hela 00-talets amerikanska chopperscen och de typ 300 olika "tillverkarna " i Californien lustmördas här:

Orkar inte se skiten, men minns att OCC byggde ett riktigt flådigt bygge, Workshop och säljhall, och helt plötsligt sålde Ducati!! Detta kan väl inte ha varat någon längre tid? Bysmeder som servar Italienska hojar :D Kan bara ha gått på ett håll.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Hela 00-talets amerikanska chopperscen och de typ 300 olika "tillverkarna " i Californien lustmördas här:
En lokal snubbe (har portat topparna till hans RoadRunner 383) köpte en springerförsedd kuktrimmad HD gammal 70-tals chopper förr-förra året som bara kan kickas igång. Stelben. I princip okörbar. 200k svenska pesetas som bara står på stödet. Inte ens snygg.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Haha! :) Det där förändras ju kraftigt över tid. Beror nog på ens egna preferenser. Jag kan tänka mig betala mycket pengar för en Vincent "Black Shadow" (Från ön nära oss), eller en Honda RC30 (Ö längre bort) Men för en sketen hoj från Tyskland med pressad plåtram som jag har noll relation till, inte många kronor. Har aldrig i mitt liv räknat en Zûndapp som bättre än en Honda!
När jag var i tonåren hade KS125 nyligen försvunnit från marknaden och den påstods ha varit snabbast i klassen. I samma veva kom de vattenkylda japanerna och fyllde tomrummet med Suzuki på topp.
KS50 var också toppen bland mopparna. Resten var alla sånt man köpte för att man inte hade råd med en tysk moppe.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
När jag var i tonåren hade KS125 nyligen försvunnit från marknaden och den påstods ha varit snabbast i klassen. I samma veva kom de vattenkylda japanerna och fyllde tomrummet med Suzuki på topp.
KS50 var också toppen bland mopparna. Resten var alla sånt man köpte för att man inte hade råd med en tysk moppe.
Själv rankar jag Zündapp i klass med Volvo Amazon och liknande 50-talsteknologi. Men visst, gubbskitar som är ännu äldre än mig måste väl tillåtas sväva ut i ett romantiskt skimmer...

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Suzuki måste ju ha en helt efterbliven marknadsavdelning! (Och design dito för den delen).
Så mycket ikoniskt som har kommit från den fabriken men de lyckas lixom inte förvalta någonting och ta det vidare. Senaste exemplet som fick mig att nästan börja gråta såg jag på semestern nyss. Jag minns ofta 90-talet med glädje, mycket kul hände då. Jag var inte typen som gled runt i "Disco jeep", men kunde ändå tycka att Suzuki Vitara var en lite kul bil från den tiden. Nu har man tagit upp namnet igen blev jag varse när en fruktansvärt ful kombi rullade ut framför mig på en påfart på E4:an utanför Luleå. Huvva, tror jag man skulle säga i Norrbotten.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Fastlandseuropeiska cyklar har alltid räknats som något bättre än japanska/kinesiska.
De har nostalgivärde hos en generation med många feta plånböcker. På 1970-75-talet ungefär var Zündapp KS50 absolut vanligaste moppen på skolgårdarna i Stockholm, och det finaste man kunde åka. Oftast blå med kromad tank. Dyr statusmoppe. Så många 60-plussare betalar gärna vad som helst för att få äga en sådan Detta gäller även i viss mån moppar som Puch Dakota, Puch Florida, Crescent 50SS och några till.

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Här är en annan som hörde av sig när jag ville köpa en downhill-cykel
Han ringde mig först och hade en hoj han ville sälja för 8000kr till mig , den han skickar på bild sen kostar väl 80.000

9bbc9ae76fdf69e9e448a25ec76f3f53.jpg

31487f2fc3efd166609400a8b3745a47.jpg

Han hotade med No Surrender, är väl tveksamt om han är med där
Hahahahahahah, Den där Hondan användes bara av 3-4 personer i Hondas team som tävlade i världscupen under 1-2 år. Aldrig sålts. Det finns ju bättre cyklar att använda.

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Hahahahahahah, Den där Hondan användes bara av 3-4 personer i Hondas team som tävlade i världscupen under 1-2 år. Aldrig sålts. Det finns ju bättre cyklar att använda.

Exakt, ska man googla upp en bild på en DH-cykel för att försöka lura nån så finns det ju bättre modeller att välja

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Säkert välbyggd och fin, men annonstexten dumförklarar en när man försöker övertala köparen att ens vinterpyssel FAKTISKT kostade en jävla massa.

D2C39D4F-9701-4F0B-AEBF-526D4A260221.jpg

Bifogat

• 49BCC830-0AE9-4B4D-9A46-8BD18082356E.png
    49BCC830-0AE9-4B4D-9A46-8BD18082356E.png
    442.2 KB · Visningar: 127
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...