Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja just röd o vit är ju för deras då racingfärger. Jag tycker röd/vita är mycket snyggare än blå. beror ju på alla crossar man hade under 90 talet från Yamaha :D Så visst det är ju persoligt vad man tycker. Den blåa duger ju med :D

Jo, absolut, men det går ju att lacka om en blå för mindre än prisskillnaden mellan en orginalpolka och en blå, och då tror man ju att den rödvita ska vara bättre på något.
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Originalet har väl inte stålomspunna bromsslangar... :7peta
-5 poäng på nästa Concours d'Elegance
?
Haha japp :gnissla Var faktiskt jag själv som bytte till stålomspunna. Vill kunna köra med den, men min Triumph Daytona 675 utklassar ärligt talat R1an körmässigt. Slår dock inte R1ans silkeslena gång med hur mycket kraft som helst :tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det verkligen torrkopplingen som gör att den låter härligt?

En del tycker att det låter härligt när man skakar en plåtburk med muttrar eller mal ner en bilfälg i en sån där skrot-tugg också.

Nej, torrkoppling låter inte BRA, det låter illa.

Det är inte för det sköna ljudets skull Ducati har det.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det är väl en jäkligt snygg, snabb och revolutionerande hoj helt enkelt. Just den röd-vita av första årsmodellen är ansedd som mer eftertraktad än den blå. Personligen tycker jag den röd-vita är snyggare än den blå eftersom den har mer tanke bakom de olika färgerna än den blå som är enfärgad. Färgerna påminner ju även om deras Marlboro-lackade GP500-hoj. Den var svår att få tag på när den var ny pga efterfrågan och idag är ju dom flesta krashade och dom som finns kvar är ej i originalskick.

Introduktion på auktionssidan jag länkade tidigare:

The 1990s were defined by three sportbikes – the Honda CBR900RR, the Ducati 916, and the Yamaha R1. Honda’s CBR900RR started the revolution by being 76 pounds lighter than its lightest competition. Soon after, Ducati released the 916. It was technically competent with fuel injection and even an adjustable steering head angle, but it’s best remembered just for being one of the most beautiful motorcycles of all time. In 1998, Yamaha released the R1 and wiped the floor with everyone else – it was the lightest and most powerful literbike available and you had to work hard to find a dealer with one in stock.
Stor del av det höga värdet hos en röd-vit -98 ligger också i att det är just den första av modellen R1. Samma med en blå-vit GSX-R 750 -85, vit-röd-lila CBR 900, grön-vit ZXR 750. Andra färger är liksom inte detsamma...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Stor del av det höga värdet hos en röd-vit -98 ligger också i att det är just den första av modellen R1. Samma med en blå-vit GSX-R 750 -85, vit-röd-lila CBR 900, grön-vit ZXR 750. Andra färger är liksom inte detsamma...
För mig som är en lagom luttrad man så låter det som att de dyraste modellerna är de med flest barnsjukdomar och lägst grad av förfining.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har lite svårt för skylten på framstänkan, men annars såg den här rätt clean ut. Verkar dessutom vara färdig och fungerande vilket är rätt bra med tanke på alla halvfärdiga byggen där ute.

DR600 Scrambler



EB90290A-F78F-4C85-B386-98252E6A9737.jpeg
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Har lite svårt för skylten på framstänkan, men annars såg den här rätt clean ut. Verkar dessutom vara färdig och fungerande vilket är rätt bra med tanke på alla halvfärdiga byggen där ute.

DR600 Scrambler



View attachment 474692
Nej den såg helt ok ut förutom skylten och det där jävla avgasbandaget -tycker alla dåliga svetsare kan ta in nån som kan hantverket om man inte duger till det själv ,fina svetsar är sånt man gärna visar upp resten gör sådär :fakta
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Nej den såg helt ok ut förutom skylten och det där jävla avgasbandaget -tycker alla dåliga svetsare kan ta in nån som kan hantverket om man inte duger till det själv ,fina svetsar är sånt man gärna visar upp resten gör sådär :fakta
Jag har svårt att se om det är bandage eller om det bara är dåligt skarvade bitar i kröken, men oavsett så håller jag med om att det förstör helhetsintrycket.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top