Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag inser plötsligt, som en blixt från klar himmel vad jag tidigare inte fattat, att Tammer faktiskt bara är ett troll. Han sitter bara och dummar sig medvetet i sitt utsatta område. Tänker inte reagera eller bemöta fånen mer. Han sänker bara nivån för sitt egna höga nöjes skull, fnittrigt upphetsad över att få sprida missnöje och glänsa i sin okunskap och ovilja att ta till dig fakta. Från och med nu är han lika osynlig för mig som han troligen redan är för andra i verkliga livet..
Nu handlar det inte så mycket om fakta som om åsikter. Det är en liten minoritet av Sveriges motorcyklister som verkar tro att de är märkessnobbar och bara vill handskas med sällsynta dyrgripar körda av vissa välkända "celebriteter"....

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Ja just ja, den hade jag glömt. Var det den som hade numrerad plakett längst fram på tankkåpan och inte på gaffelkronan...?

Annars har jag sett flera ägare till 2006'or med gulsvarta kåpor som på fullt allvar tror att de har en 2006 R1 LE, trots att de har standardhojen med gulsvarta kåpor och inte LE'ns utrustning.
Finns både en SP & en LE från 2006, både med marchesini & öhlins gaffel, bakdämpare & styrdämpare

SP hade slirkoppling, fast den igentligen inte kom förrän 2007
LE är jag lite osäker på om den har slirkoppling

Bifogat

• yzf-r1le-2006-ryc1-1.jpg
    yzf-r1le-2006-ryc1-1.jpg
    232.2 KB · Visningar: 15
  • yzf-r1le-2006-ryc1-5.jpg
    yzf-r1le-2006-ryc1-5.jpg
    253.3 KB · Visningar: 14
  • yzf-r1sp-2006-smx-1.jpg
    yzf-r1sp-2006-smx-1.jpg
    148.3 KB · Visningar: 14
  • yzf-r1sp-2006-smx-5.jpg
    yzf-r1sp-2006-smx-5.jpg
    168.1 KB · Visningar: 14

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Nu handlar det inte så mycket om fakta som om åsikter. Det är en liten minoritet av Sveriges motorcyklister som verkar tro att de är märkessnobbar och bara vill handskas med sällsynta dyrgripar körda av vissa välkända "celebriteter"....
Bara för att vara näsvis så heter Hondan med ovalkolvar NR750
RC30 är en helt annan hoj.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Finns både en SP & en LE från 2006, både med marchesini & öhlins gaffel, bakdämpare & styrdämpare

SP hade slirkoppling, fast den igentligen inte kom förrän 2007
LE är jag lite osäker på om den har slirkoppling

Jag vill minns att LE/SP beror på om den är gjord för amerikanska eller europeiska marknaden.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Gärna. För de inte så insatta så ska jag göra det mycket förenklat. Den smalare delen av en oval kolv kommer utveckla betydligt högre värme än den breda delen, vilket även en komplett idiot kan förstå kommer ge problem.
Hondas ingenjörer är knappast kompletta idioter. En komplett idiot är inte heller en vuxen människa som inte vet hur man bryggar förbi en brytare på kopplingshandtaget. Det är bara någon med riktigt låg teknisk kompetens.
En komplett idiot är inte heller den som är oförmörgen att förstå att vissa värdesätter något man inte själv värdesätter. Det är bara en person som saknar förmågan att föreställa sig andras behov och önskningar.

Däremot är den som tar tekniska råd från en som inte vet hur man kopplar förbi en tvåpolig kontakt en komplett idiot.
Den som tar ekonomiska råd eller bygger en värdering på information från en person som är helt oförmögen att förstå andra människors subjektiva värderingar en komplett idiot.

BTW, har du lyckats koppla förbi brytaren på ditt kopplingshandtag än eller har du varit busy med att forska på värmeutveckling i kolvar?

Nu får du trolla med någon annan för ditt snack om att vad saker (inte) är värda är helt uttjatat.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Problemet med kopplingshandtaget är något som kommer och går, och är egentligen ingen stort problem. Bara lite irriterande. Som alla vet så är det bara dumt att försöka laga något som inte är trasigt så det får vara tills vidare.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vi får väl se om det bli några "Tammer"-priser på Blocket snart, eller om det dröjer till våren.
Det brukar vara en del som insett att hoj inte riktigt är deras grej så här dags , och vill sälja av inför hösten. Medan andra tror att äga mc är guld, och att dessa bara stiger i pris.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka