Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Man undrar ju lite vad ShervinRRR gör idag.


Det sista jag såg av honom innan han satte internetlås på sig själv var en tutorial han gjorde där han satt i ett P-hus och bytte bromsar på en soccer mom-MPV. Jag fick intryck av att det var en bekants bil, och jag förvånades över att han ansåg att man behövde lossa spindellederna för att göra jobbet.

Eller... ...just i hans fall blev jag inte förvånad.
 
Det sista jag såg av honom innan han satte internetlås på sig själv var en tutorial han gjorde där han satt i ett P-hus och bytte bromsar på en soccer mom-MPV. Jag fick intryck av att det var en bekants bil, och jag förvånades över att han ansåg att man behövde lossa spindellederna för att göra jobbet.

Eller... ...just i hans fall blev jag inte förvånad.
Och man undrar ju hur många som sprang ut i garaget fulla av inspiration? :va
För att tillverka egna slipon, perforera nummerplåten och....en massa annat.
Lite OT, men det var en kul påminnelse :)

Shervin_1.jpg

Shervin_2.jpg
 
Jag har helt missat Shervin, eller namnet låter bekant, men jag har aldrig fattat vilken stjärna på internethimlen han måste ha varit....

En motorcyklarnas Electroboom, fast utan att göra sig till...
 
En caferäserstukad Kawa 1000. Som de skulle se ut då. Utan något modernt sattyg. Nästan.

Fin färg.
Blinkers på ankstjärten från en bil. Typiskt 90-tal. Fult och fel.
Bakljuset är inflyttat men liite för långt in.
Jätteblinkersarna är inflyttad lite för långt fram o h bak. Borde bytas till något decennium nyare från Kawasaki. Gärna krom fast mindre alltså.
Jättebromsskivan är original men för stor 230 mm kan räcka.
Bromsoket ett av de fulaste och tyngsta.
Resten av bakdäcket kan man burna upp.
4-1 med ljuddämparen på fel sida.
Raask bakåtflytt med de gamla fästena. Hade likadana på min cb500. Helrätt. Men, kolla fotpinnarna! Kapa! Stövlarna är inte 25 cm breda vid klacken.
Visst är det en glasfiberskärm? Original har en förstärkning mellan gaffelbenen. Fladdrig gaffel blir ännu fladdrigare utan. Det fanns en uppsjö av ”gaffelbensstabilisatorer” förr. Leta.

Köp!

31141F55-2010-4375-832F-C46F9506C8B1.png9175296D-1607-47F9-9A42-240BB7A8B514.pngB72E09A8-4AB4-4BDF-BFF0-59A1DC52F01E.jpeg
 
En caferäserstukad Kawa 1000. Som de skulle se ut då. Utan något modernt sattyg. Nästan.

Fin färg.
Blinkers på ankstjärten från en bil. Typiskt 90-tal. Fult och fel.
Bakljuset är inflyttat men liite för långt in.
Jätteblinkersarna är inflyttad lite för långt fram o h bak. Borde bytas till något decennium nyare från Kawasaki. Gärna krom fast mindre alltså.
Jättebromsskivan är original men för stor 230 mm kan räcka.
Bromsoket ett av de fulaste och tyngsta.
Resten av bakdäcket kan man burna upp.
4-1 med ljuddämparen på fel sida.
Raask bakåtflytt med de gamla fästena. Hade likadana på min cb500. Helrätt. Men, kolla fotpinnarna! Kapa! Stövlarna är inte 25 cm breda vid klacken.
Visst är det en glasfiberskärm? Original har en förstärkning mellan gaffelbenen. Fladdrig gaffel blir ännu fladdrigare utan. Det fanns en uppsjö av ”gaffelbensstabilisatorer” förr. Leta.

Köp!

View attachment 475293View attachment 475294View attachment 475295
Blev jäkligt sugen på den! :tungan Saknar min Z1 900…..
Men fundersam på om det är original ankstjärt? Ser så lååång ut?Är den från en Zephyr? Eller är det inflyttade lampan samt sadeln som gör det?
Framskärm fel, som sagt. Trodde först det var en ombyggd LTD mtp blinkers fram.
Men det är en A1 enl. Transportstyrelsen.
 
Blev jäkligt sugen på den! :tungan Saknar min Z1 900…..
Men fundersam på om det är original ankstjärt? Ser så lååång ut?Är den från en Zephyr? Eller är det inflyttade lampan samt sadeln som gör det?
Framskärm fel, som sagt. Trodde först det var en ombyggd LTD mtp blinkers fram.
Men det är en A1 enl. Transportstyrelsen.
Det kan vara kameran som ljuger.

Japanerna är bra på design och de gillar att uppgradera sina gamla klenoder med rätt grejer. Kostnaden verkar inte vara något problem.
Här sitter baklyset perfekt.
Svarta gaffelben ser man inte varje dag. De kör oftare med guld.
Dessa blinkers är väldigt vanliga i Japan. Jag förstår inte varför men ok.

Ja tack, jag tar en sån och en blå.

Detta är inte en caferäser som alla kan se. Detta är ännu ballare. Lite mer som amerikanska superbike-klassen från 1982-83.

1C10EB5D-8441-4F8A-B857-08EB44B912B6.jpeg
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top