Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tror inte trogna Ducati-kunder är särskilt intresserade av denna. Lär rikta sig mer mot nya kundgrupper som vill ha något som ska framstå som speciellt och exklusivt men utan att lägga 25 mille på en Bentley.
Tvärtom. Den vänder sig till Bentleyköpare som vill komplettera garaget eller hallen # med en Bentley till.
# Gjorde lite jobb åt en man som köpt en industribyggnad i 3 plan på ca 1000 m2 totalt. För bygga om till bostad och konferansanläggning några mil från Sthlm ute på landet.
I Entreplanet med en jättelik hall tänkte han sig ha en av sin Cadillacs stående som nått och snacka om och luta sig mot.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är väl lite "standard Blocket", eller???
Eller så kan man blåsa upp värdet med hänvisning till en helt annan modell :va

View attachment 496961

Ja, ja, värdet är ändå det någon är villig att betala....så kanske ändå?

View attachment 496962
"Den här är värd den som är värd" ... ? :va

Va?
 

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
Det är ”bike Trollhättan AB” så affären. Tidningen bike, finns den ens som självständigt bolag längre eller är det care of Motorrad Deutschland GmbH?
Tack för svar, jag försökte vara lite rolig - tycker mig känna igen de svulstiga ordvalen när man plankar pressreleaser, men borde satt en smiley på första inlägget -såklart-)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
På tal om syftning och meningsuppbyggnad, eller är det bara jag som tycker det var roligt? Nääää😂😂😂😂😂





 

Bifogat

  • E282DF6E-3CC9-46B7-9111-30B49A374D66.jpeg
    E282DF6E-3CC9-46B7-9111-30B49A374D66.jpeg
    894.8 KB · Visningar: 67

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
På tal om syftning och meningsuppbyggnad, eller är det bara jag som tycker det var roligt? Nääää😂😂😂😂😂





Och det märks att det är en förlorad människa som skrivit annonsen.
"OBS smutsig på bilderna" - jaha, vilken bra information :va
Men det kanske är bra om en blind läser annonsen, fast då kanske bilden har mindre betydelse?
Eller.....nä, jag körde fast där....
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fattar inte heller men han hade nog något i skallen och så var det detta som hamnade i annonsen. Precis som att läsa SVT Nyheter. Du får inte jobb där om du behärskar syftning och meningsbyggnad.
Man vill väl ha någon som talar till merparten av kundkretsen antar jag.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Förutom det vanliga med förgasarinställning, så....vad bygger man egentligen?
Är det Cafe, Bobber, eller?
Det positiva tycker jag ändå är mönstret på sadeln, som utstrålar ett äventyr i det vilda.
Och så kanske det sitter nytt pollenfilter också, vid jättesnabb affär :tummenupp


Cafe_Bobber.png
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Förutom det vanliga med förgasarinställning, så....vad bygger man egentligen?
Är det Cafe, Bobber, eller?
Det positiva tycker jag ändå är mönstret på sadeln, som utstrålar ett äventyr i det vilda.
Och så kanske det sitter nytt pollenfilter också, vid jättesnabb affär :tummenupp


View attachment 497007


Jag skulle nog säga att "jo, det där var ju ljusblått"...


Tänk att inte ens orka rulla ut grejerna i friska luften för att ta några vettiga bilder.

Det ser ut som hojen rullat mindre än 100 mil sedan den besiktigades senast för 14 år sedan.

Stor chans att någon börjat bygga om och härja utan att ha kört hojen, utan att veta om det finns några fel - såga, kapa och dona utan att veta vad man vill åstadkomma med sitt jobb.

Biltema baklampa, Biltema kylbox brevid, salig röra omkring. Klass!
Inte.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Förutom det vanliga med förgasarinställning, så....vad bygger man egentligen?
Är det Cafe, Bobber, eller?
Det positiva tycker jag ändå är mönstret på sadeln, som utstrålar ett äventyr i det vilda.
Och så kanske det sitter nytt pollenfilter också, vid jättesnabb affär :tummenupp


View attachment 497007
Intressant skärmfäste i svingen!
Varför inte i ramröret bakom sidokåpan?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Undrar just varför denna inte blir såld... :dummer Jag menar, 49papp måste ju vara ett klipp med tanke på vad man får för pengarna!! Titta bara på alla odödliga, mästerfulla, stilrena och unika stylingdetaljer såsom exempelvis:

- Sidokåpor bortplockade och ersatta med penselmålade och medelst popnit fastmonterade plåtar (övergång mellan tank och plåtar ingår ej), unikt som bara fan (de handkletade penselstråken är ju åtminstone helt unika, elller iallafall skitsvåra att försöka replikera).
- Underdimensionerad caféinspirerad sadel av universalmodell som säkert kostade en eller ett par hundra kronor.
- Koniska luftfilter som säkert bara förstör bränsleblandningen litegrann.
- Vinkelkapad bakram, snittytan omålad så det kan bildas "patina"...
- Miniblinkers och ledstripsbelysning som säkerligen eller iallafall kanske tillför åtminstone en tia eller två till hojens totala värde.
- Nytt batteri som även är monterat (det ni!), dessutom är det snyggt gjort och under sadeln (till skillnad från alla andra cafehojar som har batteriet i förarens ryggsäck)...
- Grovmåttad bakre understänka av omålad klippt plåt som följer det som är kvar av bakramens linjer nästan, med lite slumpmässiga migsvetssträngar ditkletade för extra individuell unikitet...
- "CNC-fräst" aluplatta ovanpå övre gaffelkronan, fäst med spårskruv rakt i kronan (så att det åtminstone ur förarens perspektiv ser typ ut som om det sitter billetkronor på hojen)...
- Denali soundbomb-tuta!! (Troligen den mest värdefulla biten på hela hojen: https://www.mcvaruhuset.se/diverse/86120-denali-soundbomb-compact-dualtone.html)
- Puckhårda gamla däck som har bra mönster men som kanske egentligen eventuellt borde bytas, om man nu är en sån där petig jävel som vill ha grepp och annat pjosk på sin hoj (riktiga caferäserförare fraktar hojen med släp till korvmojjen där den får stå och blänka med sin nya fina röda lack tills korven är uppäten och ekipaget återlastas för hemfärd)... Nöjet att själv byta dessa, om man nu bryr sig (varför man nu skulle göra det), ingår i priset.

Alltså... :huvet :dummer :död

View attachment 496234View attachment 496235View attachment 496236View attachment 496237View attachment 496238
Nu ligger den ute på Blocket, prissänkt med hela 4 lakan! :banana Passa på och gör ett klipp!! :yoparty :rofl


Skärmbild 2024-04-08 005357.pngSkärmbild 2024-04-08 005404.png
"Delvis modifierad av föregående ägare, men jag fick mer eller mindre riva det mesta utom motorn för att bygga om det" = Föregående ägare var om möjligt en ännu större klåpare än jag själv, så jag tar inget ansvar för några av de fel och brister som jag egenhändigt åstadkommit under min systematiska våldtäkt och vanställning av detta arma fordon utan föredrar att skylla dem på föregående ägare...

Var tydligen viktigt att poängtera att aluplåten på gaffelkronan inte bara är CNC-körd utan även vattenskuren, det var säkert avsaknaden av det förtydligandet som gjorde att den inte blev såld tidigare... :dummer :död :3freak
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top