Något att minnas på morgnarna.Dålig smak blir aldrig omodernt.
Något att minnas på morgnarna.Dålig smak blir aldrig omodernt.
Eller som jag säger till frun när hon är arg på mig.Något att minnas på morgnarna.
Tryckt stämning?Eller som jag säger till frun när hon är arg på mig.
-Det kan omöjligen vara mitt fel att du har dålig smak vad gäller karlar!
Närå, inte värre än vanligt.Tryckt stämning?
Kanske har jag förträngt det men jag kommer inte ihåg att jag har sett nåt värre än det här vad gäller missprydande kåpor
View attachment 497603
Har han letat i "bra att ha" högen i pannrummet när byggde distanserna till kåpan och backspeglarna? Ser ut som något han har hyvlat till.
Känns som det är lite olika stuk mellan fram och bakdäck.
Vad är vitsen med den kromade rörstump som förlänger avgasröret? Ser lite hemmagjord ut.
När jag ser en sådan skapelse får jag så många frågor/tankar i huvudet. Hur mycket Macgyver lösningar har han hemma när renoverade huset? Kul med kreativa människor som kör sitt egna race och lösningar
Kan det vara så att han drömde sig bort mot "adventure segmentet", så målbilden var en Africa Twin, Tenere, eller motsvarande?Avgasförlängningen kan jag förstå.
Dom spottar rätt rejält med olja dessa - speciellt om man envisas med att skvätta på lite extra olja på måfå i tanken.
Framdäcket däremot inte alls.
View attachment 497605
Ett trialdäck. Varför?
Texten "Light Sprinter" känns som den ostiga löken på laxen.
View attachment 497608
Den bizarra prissättningen fick han tydligen ingen hjälp med att justera till någotsånär rimliga nivåerKan det vara så att han drömde sig bort mot "adventure segmentet", så målbilden var en Africa Twin, Tenere, eller motsvarande?
Han började med kåpan och framdäcket, innan han blev omhändertagen av någon som uppmärksammat närstående, som hjälpte honom in i vårdkedjan.
Kan typen. Har de en bil så är det en röd gammal Skoda med extra dörrlister, extra antenner och målade navkapslar. Troligen 3-4 extra cigaretttändaruttag och stolsöverdrag. Aldrig över 3 tusen varv och växlar 1-3-5Det finns vissa gubbar som bara har nåt sånt där konstigt praktiskt tänkande oftast i kombination med en stor portion dumsnålhet.
Alltså kan jag tänka mig att framdäcket är valt med logiken att det var stort mönsterdjup, inte för greppet på grus utan för att ha mycket gummi och nöta på. Det skulle inte förvåna mig ifall det dessutom är ett mopeddäck godkänt för max 50-100 km/h.
Det stora kåpglaset är antagligen fullt medvetet valt för att ge bra vindskydd trots att han antagligen tvingats montera det på något extremt konstigt och fult sätt. Det gör honom inget för han blev ju vindskyddad...
Jag vågar nästan slå vad en slant om att den är nedbestyckad med alldeles för små munstycken bara för att den ska ta mindre bränsle. Det är liksom urtypiskt för de här gubbarna.
Likaså kan ljuddämparen vara fullproppad med isolering för att han tyckte den lät för mycket. Fullständigt logiskt för honom.
När sedan nästa ägare börjar köra hojen mer normalt så skär den ganska snart eftersom den går för varm nedbestyckad med igenproppad ljuddämpare.
Dom brukar kunna ha en hel del andra tattarreparationer också då dessa gubbars uppfinningsrikedom kan vara närmast oändlig i i deras strävan att slippa köpa reservdelar.
Vart full i garaget och förankrat gaffelbenet dåligt i skruvstädet när bottenstycket skulle dras av.Nu behöver jag nog lite hjälp med att förstå vad som kan orsaka gaffelherpes på det här viset.
Vad har han gjort med den stackaren?
View attachment 497636
Det finns mycken visdom av den sorten bland oss tror jag. Men få av oss vågar dela den som duVart full i garaget och förankrat gaffelbenet dåligt i skruvstädet när bottenstycket skulle dras av.
Fråga mig inte hur jag vet.
Nu behöver jag nog lite hjälp med att förstå vad som kan orsaka gaffelherpes på det här viset.
Vad har han gjort med den stackaren?
View attachment 497636
Har man en V-rod så tröttnar man snart på skruvandet........Ändå lite tur att han skriver vilket typ av projekt som är påbörjat.
Så det är alltså en blivande Cafe-skapelse som vi kan förvärva här:
View attachment 497641
Grandell är säkert spekulant så ni andra kan glömma köpÄndå lite tur att han skriver vilket typ av projekt som är påbörjat.
Så det är alltså en blivande Cafe-skapelse som vi kan förvärva här:
View attachment 497641
Rivningen är ju på god väg, åtminstone, bara motorn kvar nästan...Ändå lite tur att han skriver vilket typ av projekt som är påbörjat.
Så det är alltså en blivande Cafe-skapelse som vi kan förvärva här:
View attachment 497641
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |