Dagens Blocket! (mc-relaterat)

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Ho ho ho - Lelle själv, och Lennart Bäckström längst till höger i bild.

View attachment 497907

Vilka mer syns?



För övrigt - jag idag:

View attachment 497908


Det blev en jacka till sist.
Hehe, minns när jag var funkis på Mantorp och Bäckis klotade framför fötterna på mig med Laverdan, jag hjälpte honom upp med den och utbrast när han stapplade iväg med den "Håll dig för fan på hjulen nu".

Inte såg han glad ut men vaf..

edit: han chefade ju på BMW när vi var där då och då för utbildningar på bil/mc men jag ville inte påminna honom.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Hehe, minns när jag var funkis på Mantorp och Bäckis klotade framför fötterna på mig med Laverdan, jag hjälpte honom upp med den och utbrast när han stapplade iväg med den "Håll dig för fan på hjulen nu".

Inte såg han glad ut men vaf..

edit: han chefade ju på BMW när vi var där då och då för utbildningar på bil/mc men jag ville inte påminna honom.
Finns någon historia från provkörning av BMW.
Kontorsnissen körde ifrån alla s.k. mc-tidnings experter :hihi
 

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Unik Laverda med historia" är kanske ingen rubrik som lockar den genomsnittliga hojköparen.

Den genomsnittlige köparen kommer ofelbart att gnälla på hård koppling, stum fjädring - och att "den går ojämnt på tomgång".

Ja, så är det. Det skall faktiskt vara så på den modellen.
Det färdigtuggade hittar man på barnmatshyllorna.
 

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Ort
Jajamensan
Hoj
Enfield India
Helt i linje med dagens prepping-anda!
Så, istället för att gräva en bunker, eller hamstra toapapper, kan detta möjligen vara lösningen?

View attachment 497975
En riktig "survivor" förlitar sig nog inte på något från HD... ;-)
 

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Helt i linje med dagens prepping-anda!
Så, istället för att gräva en bunker, eller hamstra toapapper, kan detta möjligen vara lösningen?

View attachment 497975


Han ville ha 110.000 förra gången.


Hojen barmhärtighetsavlivas över de följande sidorna, och annonsen lustmördas.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
20.000 Döllars på auktion.
Det tycker jag är lite mycket.

En sådan HDT står på att ha-listan - men till andra pengar, thank you very much.

När jag kommer över en sådan skall den döpas.

Hur låter:

View attachment 497997


...eller, det kanske är taget redan?
Militäreen har ju börjat sälja av hela beståndet nu, om de inte redan gjort sig av med alla, så snart är det för sent att skaffa en. De har ju hittat nån ny hoj att bräppa runt med i vildmarken.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Han ville ha 110.000 förra gången.


Hojen barmhärtighetsavlivas över de följande sidorna, och annonsen lustmördas.
Ja, fan, där ser man, den kanske inte var så åtråvärd ändå?

Jag funderar vidare lite, eftersom jag ändå inväntar dagens sista möte, och solen skiner.
Hur funkar det här?
Jag har många gånger funderat över denna konstruktion av bakfjädring.
Att någon gör ett sådant bygge har jag däremot slutat att fundera på, det är liksom ingen mening med det, men håller skiten ihop?
Rent konstruktionsmässigt verkar det ju vansinne om man tänker på materialutmattning, men.....missar jag något där?
Det är ganska många kilon som ska ändra rörelseriktning konstant när man kör, och vad jag kan se är den enda komponeneten som flexar......däcket!
Jag tänker alltså specifikt på bakfjädringen som ska ta upp hojens rörelser, tarminnehållet som sitter på sadeln har ju några fina spiraler att avnjuta sin färd med.
Ge mig gärna vägvisning i detta.
Diskutera i lämpliga storlekar på grupper.

Triumph_1969.png
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Den genomsnittlige köparen kommer ofelbart att gnälla på hård koppling, stum fjädring - och att "den går ojämnt på tomgång".

Ja, så är det. Det skall faktiskt vara så på den modellen.
Det färdigtuggade hittar man på barnmatshyllorna.
Jag har en gammal motortidning med ett reportage om Laverda SFC 750 -71. Rubriken är "Vibratorn från Veneto". Man berömmer designen, men motorgången är i råaste laget. En tvåcylindrig 750cc parallelltwin är svår att få vibrationsfri.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top