Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha V-max https://www.blocket.se/annons/skane/yamaha_v_max/1400875276
Ett helt gäng från 45 till 61kkr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha V-max https://www.blocket.se/annons/skane/yamaha_v_max/1400875276
Med allt tal om "samlarhojar" så tänkte jag att det var bäst att reda ut begreppen. Köp gärna denna gamla Honda, men max 20000kr är den värd, och framförallt: någon samlarhoj blir den aldrig.Som en fyrbåk i becksvart natt lyser du upp vår tillvaro med knivskarp analys. Ja, t o m i själva ordet anar man ljuset.
Tömmer man den på vätskor och batteri
Jag skulle kunna tänka mig den som kul grej, men då med en prislapp kring 5500:- det är mer rimligt.Tömmer man den på vätskor och batteri
borde återbruket kunna ta emot den. Dock är den ju rätt tung så det är nog bra om ni är två som kan lyfta i den i containern, märkt med metall.
Den där hojen och "kul" kan man inte ha i samma mening...Jag skulle kunna tänka mig den som kul grej, men då med en prislapp kring 5500:- det är mer rimligt.
Om säljaren läser detta, OBS Max 5500:-![]()
Jag tror inte säljaren har nämnvärt behov av pengarna egentligen, med tanke på vilka andra fordon han äger.Jag skulle kunna tänka mig den som kul grej, men då med en prislapp kring 5500:- det är mer rimligt.
Om säljaren läser detta, OBS Max 5500:-![]()
Frågan är varför han lagt ut just den till försäljning?Jag tror inte säljaren har nämnvärt behov av pengarna egentligen, med tanke på vilka andra fordon han äger.![]()
Byta durkplåten mot något annat och på med ekerfälgar så hade den varit
Kan hålla med, gjuta upp något i kolfiber som nästa steg, men spana in hur han har jobbat fram öronen för durkplåtens skruvar - här har vi en kille med sinne för detaljer!!Byta durkplåten mot något annat och på med ekerfälgar så hade den varit
(Med det sagt så är den inte ful nu heller)
Gick en sån hemma i byn. Glömmer aldrig ljudet men känner inte igen motorn. Stora flänsar, javisst, men jag minns den som rundare. Som en Sachsmoppemotor på anabola. Användes som brukshoj utan någon större respekt, som sig bör. Gick bra och fort.Inte Blocket, men inte var dag en sån här är/var till salu.
![]()
Monark TS Morini 125 cc — 1973
Totalrenoverad Monark TS gjord i cirka 200 exemplar. Detta är en av de tidiga och verkligt rara med Franco Morini-motor!bilwebauctions.se
View attachment 499536
Gick en sån hemma i byn. Glömmer aldrig ljudet men känner inte igen motorn. Stora flänsar, javisst, men jag minns den som rundare. Som en Sachsmoppemotor på anabola. Användes som brukshoj utan någon större respekt, som sig bör. Gick bra och fort.
Puh, tack!Monark TTS var utrustad med Sachs 125 och kunde mäta sig med Zündapp i effekt. Sachsmotorn var 6-växlad.
View attachment 499566
TSen med Freako Morini var en citron.
Den var bara 5-växlad och redigt opålitlig. Ryktena kring Varberg säger att inköparen fick sluta. Inte bara för att motorn var en dålig produkt i sig, utan även för att han påstods ha berikat sig själv på MCBs bekostnad.
Men, reklammässigt vann TSen!
View attachment 499565
Mer Monarkhistoria på http://igro.se/
Puh, tack!
Minnet är alltså ok här och var. Förklarar varför jag inte kände igen ljuddämparen heller, eller flänsarna.
Känd som en av få 125-or som passar vuxna, OCH den har en fin V-twin med två trimmade mopedcylindrar. En riktigt bra hoj om man gillar småkubikare. En sådan skulle jag kunna försöka mig på en IBA-körning med.Less is more - så passa på här!
Vad jag förstår så väger den in på strax under 150kg:
View attachment 499626
Jag hänger på och hämtar den i veckan?Känd som en av få 125-or som passar vuxna, OCH den har en fin V-twin med två trimmade mopedcylindrar. En riktigt bra hoj om man gillar småkubikare. En sådan skulle jag kunna försöka mig på en IBA-körning med.
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |