Dagens Blocket! (mc-relaterat)

RGV250 Àr inte sÄ rolig pÄ gatan med sitt smala register men sÀkert jÀkligt rolig pÄ bana.

SÄ man ska nog fundera tvÄ gÄnger innan man köper en RGV250 ifall det verkligen Àr rÀtt hoj för vad man tÀnkt sig.
 
För mig jag skrev ungefÀr samma kommentar förra gÄngen denna var uppe.

Det Àr en sÄn dÀr tvestjÀrt va...?

Blocket.jpg


 
För mig jag skrev ungefÀr samma kommentar förra gÄngen denna var uppe.

Det Àr en sÄn dÀr tvestjÀrt va...?

View attachment 507636


Ja jösses
MÄste vara resultatet av en vinkelslip i födelsedagspresent och behovet att testa den sent en fredagskvÀll pÄ fyllan och den stackars motorcykel var parkerad inom rÀckhÄll frÄn vÀgguttaget
 
This could be you next summer 😉


Bra kört med tanke pÄ plÄtlÄdorna som emellanÄt kom i vÀgen. Enligt YT-beskrivningen Àr motorn inte sÀrskilt moddad och den verkar inte vÀxlad för mer Àn ca 200 i mÀtarfart. Runt 50 graders lutningsvinkel hÀr och dÀr. Föraren har uppenbarligen varit runt Ringen förr.

Det enda trista med RGV:n Àr V-motorns "brÀkande" ljud. Inte den mer skrikande varianten man fÄr med en 180-gradersvev.
 
För mig jag skrev ungefÀr samma kommentar förra gÄngen denna var uppe.

Det Àr en sÄn dÀr tvestjÀrt va...?

View attachment 507636


Gubbarna som köpte dylika hojar kör nu husbil med lite artros hÀr o dÀr.
Tror det Àr en rÀtt död hojtyp numera.
 
Japp pÄ Bana ja Absolut. Annars nÀÀÀ...Man blir ju nostalgisk. NÀr det begavs sig och nÀr man trodde störst och starkast Àr bÀst! :)

Nog för att den Àr lÀtt men jag hade förvÀntat mig att 1100:an skulle köra om 250:n som ett möte ut pÄ rakan?
 


View attachment 507835

Likheten mellan Suzukis turbohoj och en utombordsmotor nÄgon?

Vore frÀnt och ha men fÄr man 45 för en sÄn? Ingen ville ha dom pÄ 80-talet och det hÀnger nog kvar.
 
Vore frÀnt och ha men fÄr man 45 för en sÄn? Ingen ville ha dom pÄ 80-talet och det hÀnger nog kvar.
NÀ nog för att det Àr den nÀst snyggaste japanska turbohojen frÄn 80-talet (efter gpz750). Men Suzukin Àr utdömd i den hÀr trÄden flera gÄnger. Den var inte sÀrskilt het ens nÀr den kom.

Likheten med utombordsmotorer Àr att de alltid har motoreffekten pÄ kÄpan. Motorcyklar har cylindervolymen pÄ kÄpan oftast lite avrundat.
Suzukin Ă€r ingen 85-kubikare utan den har 85 hĂ€star. Gpz750 turbo har 112. 🙂
 
Men pÄ bana Àr den nog rolig
Det Àr den sÄ lÀnge man inte provar en riktig rÀser. Jag citerar mig sjÀlv frÄn 18 Är sedan: "Att hoppa pÄ RGV-n och köra efter att ha kört rÀser var som att köra en trajachopper frÄn 1963 dÀr en cylinder Àr trasig och den andra har taskig kompression. Mjukt pÄ alla sÀtt. Effektleverans, bromsar och vÀghÄllning Àr som en jÀvla tvÀttsvamp."
Plus att den vÀlte i farten. TrÄkigt!IMG_6502.jpeg
 
Vore frÀnt och ha men fÄr man 45 för en sÄn? Ingen ville ha dom pÄ 80-talet och det hÀnger nog kvar.


Lite dÀrför finns det masochister som vill samla pÄ flopparna nu i efterhand.

Mobile.de har en enda hoj uppe nu, illa omlackad och förefaller ganska buskig:

Screenshot_20241217-195500~2.png



Dyrare Àn Blocket-hojen. Jag hÄller nog den svenska som ett bÀttre köp.
 
Lite dÀrför finns det masochister som vill samla pÄ flopparna nu i efterhand.

Mobile.de har en enda hoj uppe nu, illa omlackad och förefaller ganska buskig:

View attachment 507839



Dyrare Àn Blocket-hojen. Jag hÄller nog den svenska som ett bÀttre köp.

Mobile brukar och andra sidan ligga betydligt högre i pris Àn Sverige pÄ gamla hojar. Och i norra Sverige Àr det ont om kunder till samlarhojar sÄ dom kan bli ordentligt billiga innan dom hittar ny Àgare.

Fast ibland kan ju det faktum att marknaden Àr liten ge den rakt motsatta effekten att nÄgon betalar orimligt mycket.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team frĂ„n Ă„tta lĂ€nder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för sÀkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vÀgar i allt bÀttre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det nÀrma sig för...

NorrtÀlje Custom Bike Show

Förra Äret firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival nÀrmar sig 

8–11 maj smĂ€ller det – tiot...

Sveriges vÀgar blir bÀttre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top