Dubbel gay-grej. I onsdags köpte jag en man-bag. Och inte nog med det, när jag kom hem så bloggade jag om det. Har tagit inlägget direkt från bloggen.
Inatt fick jag äntligen mitt csnbidrag så nu kan jag äntligen köpa kurslitteratur, kläder, mat och annat oviktigt som jag inte riktigt haft råd med den senaste tiden. Jag har spenderat dagen med en av de mest obehagliga aktiviteter en man kan sysselsätta sig med. Jag har varit och köpt en väska.
Jag blev ju av med den förra väskan på valborgsmässoafton när jag blev drogad på Chez Amis. Jag har inga bevis för det här men jag satt och drack shots i grodan ro, minding my own business och helt plötsligt så minns jag ingenting mer och vaknade hemma i min säng inuti påslakandet och hade gått minus en väska. Allting talar för att nån tjej lagt någonting i mitt glas för att öka chanserna att lyckas förföra mig men ändå fått avslag och beslutat sig för att stjäla min väska istället.
Hur som helst så är det otroligt läskigt att handla väskor ifall man inte har en tjej med sig. I alla fall när man är i den åldern att man inte vill ha en ryggsäck. Väskorna är alltid på accessoaravdelningen och det är alltid ungefär tre mansväskor gömda i ett hav av damväskor. Det skapar en otroligt obehaglig känsla när man går omkring där och letar efter någonting som duger, det är som att vandra omkring bland damunderkläder. Man bör inte vara där och alla vet det.
Lösningen på problemet är självklart att ha med sig damsällskap när man handlar väska men nu fans det ingen hona att tillgå eftersom att det var ganska snabbt påkommet så jag var tvungen göra det ensam. Taktiken som användes var lånad från djurriket, jag skulle vilja kalla den för "rovfågeln". Cirkulera runt avdelningen långsamt och osedd och när man lokaliserat vad som skulle kunna vara ett möjligt inköp så dyker man fort som fan in utan att skärra boskapen och greppar det man ska ha. Allt som oftast så har man däremot sett fel och hinner precis väja innan man sätter näbben runt en damväska som stått i någon underlig vinkel eller så hinner man få en glimt av prislappen som varierar mellan 399:- och femhundranittionio miljarder kronor.
Jag skulle vilja se det förbannade djur som har det skinn som kan motivera priset på vissa väskor. Det är troligtvis:
1. Utrotningshotat.
2. Stort som en råtta.
3. Har ett skinn som är en legering mellan skinn, guld och diamant.
4. Skjuter laser ur ögonen. Vilket gör djuret otroligt svårfångat och farlig.
Sökandet fortgick i cirka en och en halv timma tills jag lessnade och tog sats från arkadens ingång och med en ninjas smidighet hjulade in på Björn Borg där jag greppade en svart väska och kastade mitt visakort i pannan på kvinnan i kassan. Jag hade faktiskt sån tur att jag fick tag på en exakt likadan väska som jag hade tidigare.