Dags att byta den gamla luften i däcken.

bialit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2007
Ort
sverige
Hoj
en snabb så in i helvete!
jag brukar skjuta med ett luftgevär på däcken, det funkar riktigt bra för mig och man sätter riktigt snabba tider runt banorna.
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Tjändis?
[YOUTUBE-ID]xJaZ4zNaZkM[/YOUTUBE-ID]

:D fyfan va skrattkramp man fick, ja trodde ja sett de mesta Robban & Gert lyckats leta fram av "avvikande individer" i världen... mig hitta dom inte, ja e för snabb å tråkig :D

Men ja tro den luften är för dyr för oss vanliga o-kändisar å köpa :D
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
:D fyfan va skrattkramp man fick, ja trodde ja sett de mesta Robban & Gert lyckats leta fram av "avvikande individer" i världen... mig hitta dom inte, ja e för snabb å tråkig :D

Men ja tro den luften är för dyr för oss vanliga o-kändisar å köpa :D
Då borde du svarat med:
[YOUTUBE-ID]10W8of9PofI[/YOUTUBE-ID]
Så mycket luft som Sune Hjort omsätter, så borde det räcka till samtliga motorcyklister.
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Då borde du svarat med:
[YOUTUBE-ID]10W8of9PofI[/YOUTUBE-ID]
Så mycket luft som Sune Hjort omsätter, så borde det räcka till samtliga motorcyklister.

:D :D :D De blir fan bara värre å värre ... Fan va ja saknar UFO-Boris å de andra grabbarna som hade koll på läget.

Undrar om detta va före eller efter, eller kanske en del i den "nya vårdreformen" "Släpp galningarna loss ty staten har taskit me stålar" ??? :D

Sorry om luften försvann! :näsblod
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Jag råkade få min luft i däcken upp-och-ner. Nån som har en luftvändare jag kan låna?
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag råkade få min luft i däcken upp-och-ner. Nån som har en luftvändare jag kan låna?

Du kan få låna min som är den dyra exklusiva luftvändaren med inbyggd sensor för rotationsriktning och spärr för tvärställd luft. Den har även en joniseringsmodul så all luft blir automatisk frisk. Med denna kan man aldrig misslyckas.
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Sålde min hoj för ett tag sen och jag hade splitter ny luft i däcken. Först tänkte jag be att få tillbaka den men jag kom på att jag kan skicka en faktura på luften i stället.

Kan detta i så fall tolkas som en luft-faktura. Har hört att de är olagliga, men min luft är ju laglig...
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Har ett liknande problem,,, min kompressor har varit hos min bror som bor lite lantligt och han har ju fyllt min kompressor med lantluft och jag har ju pumpat min hoj med stadsluft.
Då är ju frågan går det att blanda lantluft med stadsluft?
Och hur gör jag ren min kompressor från lantluften?
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Har ett liknande problem,,, min kompressor har varit hos min bror som bor lite lantligt och han har ju fyllt min kompressor med lantluft och jag har ju pumpat min hoj med stadsluft.
Då är ju frågan går det att blanda lantluft med stadsluft?
Och hur gör jag ren min kompressor från lantluften?

Blås med den i 20 min, så ska du se att det börjar komma stadsluft igen.:)
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tyvärr blir det ett nollsummespel eftersom den tunnare alpluften innebäör att du måste trycka i mer för att få samma tryck. Tanken är dock god.

Jag måste dock säga att jag tror på hans idé! hojen går ju bättre när det är kallt. tack vare den tunnare luften, tänk då att köra mitt i december med svinkall alpluft i däcken :skrämd

jättefORT!!!11
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag måste dock säga att jag tror på hans idé! hojen går ju bättre när det är kallt. tack vare den tunnare luften, tänk då att köra mitt i december med svinkall alpluft i däcken :skrämd

jättefORT!!!11
...tänkte inte på det...

[YOUTUBE-ID]Vzmaxl4XEOU[/YOUTUBE-ID]
 

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Åland
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Jag kör med denna luft: http://kalecoauto.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=45

Finns inge bättre! Hojen går jetefort!!1 :banana

Men se upp för att stoppa fel luft i! För på bilar ska man tydligen ha olika för att slippa ha så mycket luft i, men på hojar funkar inte det. Jag stoppa höstluft i början av säsongen och då vägra hjulen snurra! :gnissla Men nu igår när jag skulle testa rulla den så lossna jäveln! :tummenupp
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ja men vad skönt att det var så enkelt,,,, fan va coolt :yoparty byta luft i kompressorn :Bugar
Ähh, han bara luras. Om du har besudlat din kompressor med lantluft så är den körd!
De går inte att få bort den, helt omöjligt. Den diffunderar in i själva godset, å sen sitter den där 4ever.

De kan gå att fixa med äkta sovjetisk rymdvakuum men de börjar bli jäkligt svårt
att få tag i. Du kan ju alltid försöka chatta med han Fågelsång och be honom
ta med en burk när han åker hem igen. Ett långskott kanske men kan vara
värt ett försök...Lycka till!:tummenupp
 

xxZeus

Live hard, die hard
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Norr om Götet
Hoj
R1 -00
Sälv brukar jag trycka i mig massa ägg... sen när jag känner att det pressar på så sätter jag mig bara på ventilen och ger mig hän..
Den luften kan inget slå! Hojen liksom svävar fram sen.
Bara ett litet tips :tummenupp
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Sälv brukar jag trycka i mig massa ägg... sen när jag känner att det pressar på så sätter jag mig bara på ventilen och ger mig hän..
Den luften kan inget slå! Hojen liksom svävar fram sen.
Bara ett litet tips :tummenupp

Jag har testat det och upplever hojen som väldigt gungig och ostadig, ungefär som att den inte mår bra:gnissla
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top