750-R
En dag på banan-andligt lavemang
- Gick med
- 26 Jun 2003
- Hoj
- CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Du har en viss poäng där faktiskt, har hört att stadsluft tar död på all mossa och ohyra som annars fäster sig inuti däcket och förökar sig fruktansvärt. Gjorde misstaget att fylla på med barrskogsluft i våras, när jag bytte däcket för ett tag sedan var det fullt med mossa och särskilt då aspfjädermossa som annars är mycket ovanlig. Till min stora förvåning fanns jag också ett levande exmplar av Ips typographus eller sk. granbarkborre.
Så stadsluft eller såklar renad luft från Shell Super Ultra Power Racing Air Technology funkar alldeles utmärkt!
Kom just på en viktig sak, behöver räkna ut hur många gånger jag behöver byta ny luft i kompressorn för att helt ha bytt ut all luft (alltså en spädningsfråga) i behållaren på 15liter. Lite av den gamla luften (procentuellt?) kommer ju att vara kvar när den nya fylls på, men hur mycket? Ponera att i det första bytet är ....