Jag väljer att svara på de senaste inläggen i en klump.
Det har kommit åsikter om mitt gamla tänk. Jag vill inte vara oartig och slänga tips och åsikter åt sidan på något sätt. Det är nog lite som att om man åt t ex oliver för femton år sedan och inte tyckte om det. Då är inte oliver det första man köper på Ica. Men om tillräckligt många säger åt en att man bör prova igen för att smaksinnet kan ha förändrats, då är chansen större att man provar på igen. Det är svårt att lära en gammal hund sitta och jag har ju tyvärr ett inarbetat tänk om att Honda är järnspett, Yamaha är aluminiumspett och övriga hojar är dammsugarrör. Men det verkar ju inte vara så längre och jag börjar sakta men säkert kika på andra märken. Men efter de senaste tipsen har hjärta och hjärna börjat samarbeta och jag har då kommit fram till att det är 800cc och över som gäller. De hojarna som hjärtat har börjat klappa extra för bara efter att ha kikat bilder och lite korta klipp på YT är helt enkelt VFR, F800R, CB1000R samt ev K1200.
F800R och CB1000R väcker verkligen habegär! Hjärtat slår frivolter...
Sen kommer VFR och K1200R som får hjärtat att slå lite mer än normalt men tilltalar mest för att de verkar vara så väldigt allsidiga.
FZ 1/8 är fina men de väcker inte riktigt det där "Tänk när man går ut i garaget och den hojen står där!
"
Samma gäller Z750/1000 och Speed3. Street3 däremot har orsakat många salivfläckar på mina tröjor. Men det känns som att den är lite för ettrig. Sen är det ju tyvärr en <800-hoj. Jag tvivlar inte en sekund på att går som skam. Men jag är nog mest ute efter en Touring med ett råare utseende. Jag vill ha en hoj som jag ska kunna köpa uppe i Umeå, ta tåget dit och köra cykeln hem utan att det blir som min 600RR där jag körde 35 mil hem och ångrade att jag inte bokade in en ryggmassage.
KTM går väl halvt om halvt bort. Jag har ju provkört en 625 och gillade inte riktigt att sitta så högt (även om mina 187cm måste ta vägen någonstans) Det är möjligt att deras 990SM är förbannat rolig, den är fräck, låter gudomligt o s v. Men även där väcks inte den där känslan som man kunde få som liten pojk när man lekte med sin Lambo Countach "tänk om man hade en sån!!!" Sedan kommer SD som jag inte riktigt kommer överrens med utseendemässigt
Ducati sedan, mitt hjärta har alltid slått ett extra slag när man sett och hört en Ducce (supersport och monster). I synnerhet nu när Rossi kör för dem. Men där känns det tyvärr som att man får lite mindre för pengarna. När man kikar runt på Blocket tycker jag att japsar och BMW verkar ge lite mer pang för pengarna. Hade jag vunnit på Lotto hade jag med största sannolikhet åkt ducce. Men när jag har en budget att hålla lutar det mer åt BMW/Honda.
Hoppas att folk förstår mig
Jag ber om ursäkt om någon har tyckt att deras tips inte har tagits emot på sättet de hade hoppats på