DanTheMan BoMBAR Bogesundsvägen i helhet *film*

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Raid72 skrev:
2551762
Här en hygglig repa på 4:15 på en KTM 640 från PotatoesMC. Snabbast motard som är fångad på film? Tilläggas bör att den är Enduro (lågt) drevad... (Går aldrig över 165km/h.)

http://www.potatoesmc.com/media/WheeliesStoppies/head2head.wmv

/R

Vänta nu. Dom körde ju inte klart, eller? Känns som om vi måste reda ut var vägen börjar och slutar. Jag anser att vägen börjar vid busshållplatsen mot stan-sidan och slutar vi brofästet på vaxholmssidan.

RoLLER skrev:
2552464 Det snabbaste jag har med DTM e 3:43
Varför lägger du inte upp den?
 
Last edited:

MR.E

Guest
don_tomazo skrev:
2553108 Vänta nu. Dom körde ju inte klart, eller? Känns som om vi måste reda ut var vägen börjar och slutar. Jag anser att vägen börjar vid busshållplatsen mot stan-sidan och slutar vi brofästet på vaxholmssidan.


Varför lägger du inte upp den?

Helt rätt; va ja föstår de som så slutade tidtagningen precis innan krönet när de körde riktiga rejs där på 80 talet,låter rätt logiskt eftersom man inte kan pressa över målet tiil hundra risken finns att man får bada.:D :D
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
MR.E skrev:
2553198 Helt rätt; va ja föstår de som så slutade tidtagningen precis innan krönet när de körde riktiga rejs där på 80 talet,låter rätt logiskt eftersom man inte kan pressa över målet tiil hundra risken finns att man får bada.:D :D

Rakt ut på den där lilla bryggan :gnissla
Okej, det är ju en busshållplats där precis innan krönet. Mellan den och ovan nämnda alltså då?
 

MR.E

Guest
don_tomazo skrev:
2553254 Rakt ut på den där lilla bryggan :gnissla
Okej, det är ju en busshållplats där precis innan krönet. Mellan den och ovan nämnda alltså då?

Japp nånstans där har inte fått ngn detaljerad beskrivning känner till en som kört där då på den tiden men han e lite hemlig me tider å så.
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Nu tycker jag att vi kramas och tar i hand och sjunger......


samt kör säkrare och fortare nästa säsong.....(skrotet är på verkstan)

Det är fan fan kul att när det väl läggs ut bra och sevärda filmer av framförallt Rullarn & co så ska det alltid mätas vem son har bredast näsa, djupast handskfack och fetast bestyckad kökslåda. Kan vi inte bara vara vänner och krama varandra i trafiken.
 

IronMike

Guest
Raid72 skrev:
2554681 Som sagt: Det som inte finns på film har inte hänt! ;)
/R
Har inte kört inga 3,20 ..men sub 4 tider där. Och bulten sub 5 såklart. Finns på film också :tummenupp men det kommer lite mer under vinterhalvåret, måste spara lite material så det räcker för vinterhalvåret.

:)
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Men jag gillar texten i början av filmen
"...3 av världens absolut snabbaste mc-förare på allmän väg"

Har sett dom flesta nya TT-filmer men har tydligen missat dessa tre fantstiska svenskar.
Kollade ett par gånger extra men såg dom inte på podiumet.
Vart är dom???
 

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Täby
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
Sååå....

Tyvärr så vet jag redan hur reaktionen kommer att bli... "Ni har ju trixat o fixat med filmen..." Bara för att det är en dropped frame i början... Kass kamera som filmat mycket i sommras... Den behövde rengörning... Men men... Här är den iallafall... Lameriders omtalade BoMBAR repa på bogan....

Tack till alla som höll vägen fri... Fisen, jejje m.fl.:yoparty

Filmen
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Bikerbitch skrev:
2551251 Vi tror ingenting. Vi har tillräckligt med sunt förnuft att vi inte gör samma sak.
Jag litar inte på en jävel i trafiken och det kan hända vad som helst, så varför späda på ödet ännu mer?

Att köra fort är porrigt värre och man får en kick utav det, men på väl valda ställen är bättre. Men hey, folk lever som de vill. Danne har jag redan pratat med om detta och du vet att jag tycker du är en förbannat trevlig karl, men inte hyllar dig eller de andra killarna för eran körning. Kör med insidan och kör inte ihjäl er förhelvete.
Ne precis jag håller helt med dej, men jag menade bara att alla skulle sluta klaga om att dom skulle köra bättre själva, men det är klart att det är farligt och att det finns risker, men jag tycker det var ett bra initiativ till bättre säkerhet av DTM för att han hade den där killen som stod innan ridskolan och skulle säga till om det kom ut någon så att han kunde vinka så att han skulle kunna slå av lite!
men det är klart man ska köra med insidan för det finns många idioter där ute som inte tänker på att det finns motorcyklister!
mvh//PB:)
 

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Täby
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
*DanTheMan* skrev:
2555404 Bra kört :tummenupp
Du borde starta en egen tråd om filmen så du kan få smaka på drevet lite hehe.
Folk har ett o annat att säga till om sådana här vansinnes körningar,,, så va beredd på att ducka :tummenupp


Ska göra det... ska bara på med skyddsväst o visir först... :tummenupp
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
stefur skrev:
2555120 Men jag gillar texten i början av filmen
"...3 av världens absolut snabbaste mc-förare på allmän väg"

Bra att det tas rätt! :tummenupp

Speed_Love skrev:
2555410 Ska göra det... ska bara på med skyddsväst o visir först... :tummenupp

Haha! Skönt svar!

starclassic skrev:
2554308 Nu tycker jag att vi kramas och tar i hand och sjunger......


samt kör säkrare och fortare nästa säsong.....(skrotet är på verkstan)

Det är fan fan kul att när det väl läggs ut bra och sevärda filmer av framförallt Rullarn & co så ska det alltid mätas vem son har bredast näsa, djupast handskfack och fetast bestyckad kökslåda. Kan vi inte bara vara vänner och krama varandra i trafiken.

Mycket bra inlägg som vanligt!
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Speed_Love skrev:
2555368 Tyvärr så vet jag redan hur reaktionen kommer att bli... "Ni har ju trixat o fixat med filmen..." Bara för att det är en dropped frame i början... Kass kamera som filmat mycket i sommras... Den behövde rengörning... Men men... Här är den iallafall... Lameriders omtalade BoMBAR repa på bogan....

Tack till alla som höll vägen fri... Fisen, jejje m.fl.:yoparty

Filmen

Merde merde merde!!! Funkar inte! :huvet

Jag HATAR när folk länkar till filmen och det inte funkar!!! :rodnar
 

sandstream

Guest
starclassic skrev:
Det är fan fan kul att när det väl läggs ut bra och sevärda filmer av framförallt Rullarn & co så ska det alltid mätas vem son har bredast näsa, djupast handskfack och fetast bestyckad kökslåda. Kan vi inte bara vara vänner och krama varandra i trafiken.
Den som kör ihjäl någon stackars liten hästtjej lär inte behöva kramas :rolleyes:
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top