Dataspelstråden

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Kunde inte låta bli - Call of Juarez Bound in Blood och Gunslinger för 49 pengar styck på CDON.

b5prfm.jpg



Bound in blood, var ett helvete att installera. Kraschade hela tiden tills jag hittade en lösning på ett forum - att sänka ljudkvalitén från studio till dvd. wtf :3freak
Dessutom var det rätt simpelt spel med medioker grafik och spelkänsla.

Gunslinger däremot var röjigt och smidigt! Mycket bra.
 
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Syndicate damp ner i brevlådan i fredags.
Älskade originalspelen från 90-talet så jag hoppas jag kommer gilla även detta.
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Kunde inte låta bli - Call of Juarez Bound in Blood och Gunslinger för 49 pengar styck på CDON.

b5prfm.jpg



Bound in blood, var ett helvete att installera. Kraschade hela tiden tills jag hittade en lösning på ett forum - att sänka ljudkvalitén från studio till dvd. wtf :3freak
Dessutom var det rätt simpelt spel med medioker grafik och spelkänsla.

Gunslinger däremot var röjigt och smidigt! Mycket bra.

Gunslinger är så så jävla roligt!


Spelade klart BF4 singleplayer inatt. Absolut tråkigaste singleplayer jag någonsin spelat. Vilken crap alltså.

SPOILER ALERT!
Och vad faaaan gjorde Dima i ett kinesiskt fängelse helt plötsligt?! Helt osammanhängande story...
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Gunslinger är så så jävla roligt!

Och i Borderlands-stuk! Jag gillar berättarrösten i bakgrunden, ger karaktär åt spelet och blir ett väldigt humoristiskt inslag i spelandet.

Spelade klart BF4 singleplayer inatt. Absolut tråkigaste singleplayer jag någonsin spelat. Vilken crap alltså.

SPOILER ALERT!
Och vad faaaan gjorde Dima i ett kinesiskt fängelse helt plötsligt?! Helt osammanhängande story...


Har sugit på singleplayern sedan jag köpte spelet, tänkte köra det i helgen.
Hur lång tid tar det att köra igenom singeln?
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Precis blivit färdig med att koppla pcn till 50tums tvn , äntligen kan jag lira assasins creed 3 (snart 4 ) från soffan!
Köpte mig en xbox 360 trådlöskontroll till pc från spelbutiken och den funkar till alla spel jag har på min burk , inte ens behövs ändra kontroll inställningarna.
Jag var lite sugen på en ps4 innan man dom tankarna är som bortblåsta nu!
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Och i Borderlands-stuk! Jag gillar berättarrösten i bakgrunden, ger karaktär åt spelet och blir ett väldigt humoristiskt inslag i spelandet.




Har sugit på singleplayern sedan jag köpte spelet, tänkte köra det i helgen.
Hur lång tid tar det att köra igenom singeln?

Går rätt snabbt. Men det var verkligen det tråkigaste jag spelat :(
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
dirt-3-pc.jpg


I ren tristess blev det ett inköp av Dirt 3 för någon dag sedan, hoppas det kan förgylla några minuter/någon timma lite då och då att bränna runt med rally och gymkhana :)

Virtuellt exemplar såklart, Steam, ca 170 kr.

Har tvåan sedan tidigare till PS3, det förgyllde helt klart en ganska bra mängd timmar, dock känner jag mig mer rastlös och kräsen nu än tidigare.... :confused:
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Steam machine är ett fullgott konsolalternativ till X-bone och PS4.

Det som gör Steam Machine extra intressant, förutom prestandan, är steams egendesignade handkontroll som inkluderas i paketet. Touchpads istället för spakar för att optimera spelkänslan hos gejmers som väljer tangenbord + mus framför traditionell handkontroll.

valvecontbeta618wmed2.jpg
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Spelade färdigt Dishonored igårkväll. Ett mycket bra spel som utspelar sig i en otroligt mysig och suggestiv miljö, nån slags medeltida fantasyvärld. Mörkt, dimmigt, gränder, mysigt. Även om AI:n inte är den bästa är karaktärerna man möter rätt sköna och humoristiska.

Spelmekaniken är det mest intressanta i det här spelet och unik i sig. Det kommer att göra att jag återvänder och kör igenom spelet en gång till fast med andra val och alternativ än de jag först valde, här finns mer att hämta. Betyg 9/10.

 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Syndicate damp ner i brevlådan i fredags.
Älskade originalspelen från 90-talet så jag hoppas jag kommer gilla även detta.

Köpte det på SIBA i mellandagarna. Jag har kört lite men höll på med annat under långa cut scenes så jag tappade handlingen helt. Verkar rätt skoj men jag gillar inte den klumpiga styrningen som jag upplever den. Vad tycker du om Syndicate?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Quake Live
www.quakelive.com

Börjar lira detta underbara MP-spel igen, jag får smisk av polaren (han levde på det hela i 2-3 år kring 2002...) men det är fasen riktigt roligt ändå.

I grunden är det från 1999, och finns nog fasen fortfarande inget som slår det i rolighets-faktor och smidighet (starta, joina en server, och matchen kan börja, allt under 1 min) och balansering (vapnen, banorna, armors osv.).


Går att spela gratis, men är då lite begränsat (inte i matcherna, man kan inte köpa sig en seger hehe) men för ynka 14-15 kr/mån så får man obegränsad tillgång.


http://www.youtube.com/watch?v=XdkDjsBiO58

Matchen börjar kring 04:00
Galet mycket taktik, strategi och "lite" precision som gäller :näsblod
 
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Köpte det på SIBA i mellandagarna. Jag har kört lite men höll på med annat under långa cut scenes så jag tappade handlingen helt. Verkar rätt skoj men jag gillar inte den klumpiga styrningen som jag upplever den. Vad tycker du om Syndicate?
Installerat men inte startat upp än... :rodnar
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har det till PS3 om någon är intresserad. Det bara ligger här och dammar...

Spelade färdigt Dishonored igårkväll. Ett mycket bra spel som utspelar sig i en otroligt mysig och suggestiv miljö, nån slags medeltida fantasyvärld. Mörkt, dimmigt, gränder, mysigt. Även om AI:n inte är den bästa är karaktärerna man möter rätt sköna och humoristiska.

Spelmekaniken är det mest intressanta i det här spelet och unik i sig. Det kommer att göra att jag återvänder och kör igenom spelet en gång till fast med andra val och alternativ än de jag först valde, här finns mer att hämta. Betyg 9/10.

 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Spelade klart Bioshock Infinite i helgen. Intressant slut. Ganska enkelt spel att klara, jag menar man blir ju evigt matad med hälsa och ammo av Elisabeth och lyckas man dö ändå, väcker hon en till liv för en billig peng. Dessutom är en annan klar försämring att vapenhjul saknas, detta Bioshocksignum!

Visuellt sett är det i absolut högklass. Snyggaste spelet i palettfärger jag någonsin sett och miljön, uppe bland molnen istället för på havsbotten är en djärv men lyckad satsning och faktiskt en nytändning spelet behövde efter tvåan. Betyg 8/10.

 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
GTA 5 till PC enligt Elgiganten

Det har länge ryktats om en definitiv version av Grand Theft Auto V till PC, och idag fick vi ett tecken på att det faktiskt är på väg, och det förmodligen hyggligt snart dessutom. Det är svenska Elgiganten som i slutet av denna vecka kommer börja ta förhandsbokningar på just Grand Theft Auto V till PC, något de knappast skulle göra om de inte fått indikationer på att det faktiskt är på väg.

http://www.gamereactor.se/nyheter/142864/Stor+elkedja+tar+bokningar+av+Grand+Theft+Auto+V+till+PC/?sid=7092c3f987b540ca24f9c75ba577b2f4
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Lirade klart Call of Juarez Gunslinger och wow vilken överraskning. Ett äkta cowboyäventyr i vackra vilda västern där man kryssar mellan kulorna från bovar och banditer som vill ta kål på dig men det slutar ofta med att dom får tugga sand och salongsgolv ändå. Man möter också vilda västern mest kända brottslingar som Sundance Kid, Jesse James, Billy the kid, Butch Cassidy etc som bossar i slutet av varje bana vilket lyfter spelet en hel del.

Man spelar Silas Greaves, en tuffing och prisjägare . Alla banor man tar sig igenom är hans minnesbilder av händelserna. Men ibland minns han fel - det var visst var det inte hundra indianer utan tjugo indianer mötte. Det var inte natt heller utan dag osv och då tvingas man spela om banorna under andra förutsättningar allteftersom han minns andra detaljer. Narrativet att visualisera minnesbilderna passar perfekt till animationerna i serietecknad westernstil. Tjusigt grepp och mycket humoristiskt. :)

Mekaniken i duellerna är lika underbar som unik - man ska se till att handen alltid finns nära revolvern samtidigt som man måste sikta in sig på sin motståndare med svajigt sikte och fokusera på andningen. Man låter motståndaren dra först, sen smäller det! Underbart. Minus för att toggle aim saknas, dock är det lätt den bästa delen bland Call of Juarez-seriens fyra delar, nära fullpott. Betyg 9/10.

 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top