Dataspelstråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Någon mer än jag som fått kriga loss lite i Titanfall betan? :yoparty

Jäkla roligt spel. Deras beta verkar vara till väldigt stor del ett demo (polare som ansökte om betan kom också in, vad är oddsen? hehe). Inte hittat en enda bugg eller strul, allt rullar på fint. Betan är helt enkelt allt annat än vad BF4'a betan var :hihi

http://www.youtube.com/watch?v=z5sqPxbLmIU
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Någon mer än jag som fått kriga loss lite i Titanfall betan? :yoparty

Jäkla roligt spel. Deras beta verkar vara till väldigt stor del ett demo (polare som ansökte om betan kom också in, vad är oddsen? hehe). Inte hittat en enda bugg eller strul, allt rullar på fint. Betan är helt enkelt allt annat än vad BF4'a betan var :hihi

http://www.youtube.com/watch?v=z5sqPxbLmIU

Det såg spännande ut när man väl kom till mitten av klippet :tummenupp
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Inte hittat en enda bugg eller strul, allt rullar på fint.

Spelet funkar fint, däremot kraschar det varje gång jag ska avsluta det :va

Dvs precis tvärtemot BF4 som kraschar varje gång jag startar det :hihi
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har precis börjat spela loadout, sjukt roligt!
Liknar känslan från team fortress :tummenupp

 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Dags för mig att titta efter en handkontroll till PC-spelandet. VIssa av spelen passar mig mycket bättre med handkontroll som Sleeing dogs, L.A Noire, skyrim etc. Nu är det visserligen så här att jag äger en trådlöst Logitech F710 men passar mig inte då jag inte tycker designen är optimal. Kan ju också beror på min stora vana av att använda PS3-kontrollen till PS3:a.

Det finns sätt att få en PS3-handkontroll att funka till PC:n men då behöver man ladda hem och installerar mjukvaror. För mycket bök, för många onödiga steg när man egentligen bara vill slå på spelet och luta sig tillbaka.

Var och pratade med Gamestop i stan och fick lite info. Det finns tre olika sorters Xbox 360 handkontroller.
- Den ena är trådbunden och det går att det går att köra spel till XBOX 360/PC utan problem.
- Den andra varianten är trådlöst och funkar enbart med XBOX 360-maskinen eftersom den har en Blåtand som konsollen hittar (tror jag).
- Den tredje varianten är en trådlöst kontroll som inkluderar en lite sändare, när man trycker in den i en USB-slot så ska det fungera till PC:n och den kostar 499 kr. Överkomligt om den nu funkar till alla spela jag vill att den ska funka till.

Den sistnämnda varianten är den jag är ute efter och jag på spelbutiken.se ser jag en annons:
https://www.spelbutiken.se/catalog/product/61941-xbox-360-wireless-controller-for-pc-and-x360-black

Denär väldigt billig - 348 kr inkl frakt men det som jag är lite misstänksam mot är att det står i texten" The Xbox 360 Controller for Windows works with most Windows XP-based PCs and Xbox 360"..
XP-baserade spel alltså, jag har Win 7 och den brukar hitta bakåtkompatibilitet med gamla spel frågan är om det gäller även mjukvaran till kontrollenheten.

Så nu min fråga:
Björk3n är insatt lite på det här i det här så han får gärna ge sin synpunkt. Finns det fler kommentarer eller information angående detta är jag tacksam om ni skrev och ger mig lite, feedback tips och trix?

Samt, kommer XP-kompabilitet blir det problem med Win7 spel?


Tacksam för svar!
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag vill bli av med mitt bekymmer med dagens spel.

Jag brukar spela BF4 och Payday 2...

Problemet jag har är just nu endast med BF4 då jag lyckats fixa payday 2.

Problemet är att jag inte får upp BF4 i 60hz som jag gissar på strular till det då spelet spelas i full screen men fyller ej ut på skärmens hörn.

Payday2 hade samma bekymmer innan jag lyckades hitta en fil där jag ändrade från 50hz till 60hz och nu fungerar det som det skall.

BF4 i video inställningar kan jag välja 1920x1080 59.94hz! Men jag tror mig att dedär förbaskade 0.06hz gör så det inte fungerar!

1600x900 60hz funkar men jag vill ju såklart spela i 1920x1080 60hz!

Någon som stött på samma bekymmer? Jag har inte teamviewer som många andra verkar haft bekymmer med.

Om Auto knappen på skärmen skulle fungera så hade det nog hjälpt!


Edit:

Liten update! Om man väljer Borderless istället för fullscreen så går det ju. Men då måste man in och ändra vid varje speluppstart och det är ju inte så kul precis.
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Kottsson, köp ny skärm?
Jag kan välja 1920x1080 @75hz på BF4 och det rullar på jävligt bra, sjukt vasst spel för övrigt! :)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
The Darkness 2.

Jackie Estacado har blivit drabbad av en förbannelse, en mörk kraft som kallas för the darkness och förkroppsligas genom en ondskefull Gollum-liknanden liten dvärg med lysande ögon som kan framkallas vid våldsamma situationer och två ormliknande drakar som reser sig över Jackies axlar och används till diverse grymheter mot de som vill åt kraften och kommer i vägen för hans jakt att bli av med förbannelsen och rädda sin brud som egentligen blivit mördad, puh.....

The drakness är en välkommen kompanjon i stridens hetta. Ena draken lyfter upp fienden medans den andra klyver honom på mitten samtidigt som man skjuter ner folk runt omkring med en kulspruta i varje näve. Dvärgen kastas iväg och hoppar upp på fienden och klöser ögonen ur dom. Behärskar man kontrollen över allt och alla i dessa, på gränsen ohanterliga konfrontationer, kommer man få en riktigt rolig upplevelse där striderna flyter på snabbt och smidigt. Riktigt bra ös spelet igenom och det gäller att vara uppmärksam.

Grafiken är helt ok, helt och hållet åt det tecknade serietidningshållet vilket inte är så konstigt eftersom spelet är byggt på en sådan. Storyn är lätt att följa och kommer med en och annan överraskande vändning. Bonus för att Mike Patton gör den väsanden rösten till the darkness. Betyg 8/10.

 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Enligt inofficiella källor börjar Steam sin sommarrea på torsdag 19 juni och den ska hålla på till Måndag 30 juni.

[EDIT] 19 juni ska det vara
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top