Ungefär som med sjukvård betald via skattsedeln trots att man inte är sjuk...
Egentligen håller jag ju med dig. Jag skulle gärna vilja bort svt om jag kunde.
Eller skolgång för dom som är sterila.
Hmm, kyrkoavgiften är väl en procent, kan det här verkligen vara en slump?
Det där är ju en adekvat fråga. Gissar på arbetsgivaren då hela konceptet bär liklukten av det forna Sovjet.
Apropå det, betalade gemene Igor licens för Tass?
True, fast det har å andra sidan varit småbra att ha "gratis" sjukvård de få gånger man faktiskt skadat sig... Allt som allt så tror jag att det hade blivit dyrare för mig att betala mina sjukvårdsbesök själv, trots att de inte är så många. Så det är en skatt jag kan känna gör lite nytta.
Vem ska betala avgiften om jag har mobil och dator via jobbet?
Enligt denna så slipper du betala
http://www.svd.se/naringsliv/bransc...igantiskt-smithal-for-tv-licensen_7964580.svd
Kom på att det enbart är frugans dator som blir licenspliktig då både min laptop och bådas telefoner egentligen tillhör arbetsgivare.
Förvisso äger jag internetabb och trådlöst modem men det är ju inte det man betalar licens för.
Nu kan iofs sjukvårdsförsäkringar och andra välfärdspåfund lösas utan statens inblandning, även om ett drygt sekel av sosseri lätt får folk att tro annat.
Vilket system och land tänker du på?
Funkar bra för de som har försäkring .Men resten ?Jag hade inte något specifikt land i åtanke, men idén i sig är inte omöjlig att genomföra. Man skulle kunna säga att t ex USA är en bit på vägen, men även Sverige har som du säkert vet öppnat mer för det på senare år.
Funkar bra för de som har försäkring .Men resten ?
Förstår vad du menar. Jag skulle vilja säga att den frågan bottnar i den ideologiska frågan om huruvida man anser att en överhöghet har rätt till individens tillgångar eller ej. Om människor vet att det inte finns nån stat att förlita sig på kommer de säkerligen bli mer benägna att försäkra sig, men givetvis är det beklagligt när folk trillar mellan stolarna - då som nu.
Bland befolkningar som förlitar sig på statens hjälpande hand skulle väl jänkarna stå längst ned?
Det vågar jag inte uttala mig om men om vi för diskussionens skull utgår från det, vad vill du ha sagt med det?
Att det systemet har stora luckor och vissa som du försökte stänga passar dåligt.
Litet tips... Vill du inte betala licensen, gör dig av med TV, surfplatta och dator.
Min nya telefon.
Inlägget skrivet av Nokia 3310
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |