Detta är ju så dumt så att det nästan inte finns. Själva avgiften är egentligen helt urbota korkad, att avgiftsbelägga ett stycke hårdvara för att den KAN användas för att ta emot televisionsutsändningar med. Spelar ingen roll om du har ett tv-abonnemang eller ens en antennsladd inkopplad, äger du en tv så ska du betala. Och allt detta grundar sig i att på stenåldern fanns det ingen video och inga tevespel, ägde du en tv så tittade du på utsändningarna och således skulle du betala avgift. Då var det relevant och logiskt att avgiftsbelägga hårdvaran, men det har det inte varit på länge. Och nu plötsligt kommer de och hävdar att datorer och surplattor också ska avgiftsbeläggas, bara för att man KAN titta på web-tv på dem!? Snacka om snikna jävla kappvändare alltså...
Nu ingår jag förvisso i ett hushåll som betalar, så mig berör det inte för stunden. Men i framtiden?? Min plan var att helt enkelt skaffa en rejäl bildskärm utan tv-mottagare att koppla video, konsoller och dator till. Det hade funkat, jag hade sluppit betala licens för något jag inte använder och alla hade varit nöjda. Men neeeejdå, nu ska alla som över huvud taget har möjlighet att komma åt tvutsändningarna klämmas åt, ingen pardon, alla ska med! Jag vill inte titta på ert jävla skit, ska det vara svårt att fatta eller!?
Jag tänker verkligen inte betala någon teveavgift för en dator när de själva hävdat i alla år att det är själva teven som är avgiftsbelaggd och inte möjligheten at komma åt kanalerna, en dator är fan ingen teve! Om jag har en dator och vad jag isåfall har den till är min ensak, jag tittar då fan inte på web-tv på den hur som helst och jag tänker fan inte betala ett enda öre för den! Er är en verksamhet som jag INTE stödjer, jävla häxjakt!