Är detta ett realt problem? Vad handlar det om? 2-3 kronor om dagen för att slippa ha reklamavbrott 4-5 gånger i timmen? Jag tillbringar drygt 3-4 timmar om dagen i en bil och tacka gudarna för att radion har fastnat på P4:a (vilket är stundtals fruktansvärt) och inte på dessa förbannade reklamkanaler! Radio-reklam är värre än TV-reklam och jag skulle gladeligen se att licensen lades på skatten, men då måste den också bli lägre än idag. Min sambo står för licenskostnaden och hon använder SVT-play ganska mycket, jag lyssnar på radio.
Det som där emot retar gallfeber på mig är att SVT-play fungerar förbannat dåligt! Det laggar och hänger sig. Tar evigheter att buffra programmen ganska ofta också. Jag tror att SVT skulle kunna lösa detta problem ganska enkelt genom att faktiskt visa mer populärkultur. Satsa pengar på välgjorda serier, typ som Game of Thrones. Visa repriser på andra serier, The Wire, Sopranos och liknande. Visa samtliga Tarantino-filmer, James Cameron. Tänk efter lite för fan! Det ni gör nu fungerar uppenbarligen inte då så många är irriterade. Kanske är dags att ändra på sig då och anpassa sitt programsortiment till de generationer som inte tog körkort under Koreakriget...