rozen
.:karatekissemiss:.
hållundan skrev:Fråga "Sandstream" vad han tycker om det
vad tycker sandstream om det? vad har han haft för trevliga upplevelser?
hållundan skrev:Fråga "Sandstream" vad han tycker om det
Jag såg en DVD-rip av Oceans 12 i helgen och fyfan vilken dålig film, hade jag betalat pengar för att se Julia Roberts spela en kvinna som i filmen ska föreställa Julia Roberts på bio så hade jag gråtit mig till sömns.sandstream skrev:Fan också!
Missade programmet, kollade en DVD-rip av Oceans 12
Thundercat skrev:Affärer som säljer begagnade filmer och skivor, de säljer ju upphovsrättskyddatmaterial utan artisten tjänar på det? Eller?
Coola Ola skrev:Artisten har ju fått betalt när skivan såldes ny. Eftersom den sålda skivan endast sprids vidare i ett exemplar, på ett fysiskt medium, är det bara den som köpte skivan ny som får igen lite av pengarna han säljer den. Mp3-filer kan ju spridas till ett teoretiskt oändligt antal personer i och med att de inte är kopplade till en plastbit (cd-skiva).
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1241493&postcount=19rozen skrev:vad tycker sandstream om det? vad har han haft för trevliga upplevelser?
Coola Ola skrev:Mp3-filer kan ju spridas till ett teoretiskt oändligt antal personer i och med att de inte är kopplade till en plastbit (cd-skiva).
Thundercat skrev:Affärer som säljer begagnade filmer och skivor, de säljer ju upphovsrättskyddatmaterial utan artisten tjänar på det? Eller?
Coola Ola skrev:Artisten har ju fått betalt när skivan såldes ny.
abstruse skrev:Inte fan skickar du pengar till Volvo när du sålt din V70 begagnad, eller?
McB skrev:Det finns inte ett oändligt antal personer, så det där funkar inte ens i teorin.
Thundercat skrev:Jo, gör inte du det?
Samma här. Hur mycket olika artister som helst jag aldrig hade hört talas om innan internet kom till byn.NoicE skrev:Meh! Tänk om han KOPIERAT DEN och desutom sålt skivor?
Piratkopiering rocks, köper skivor gör jag, av små svenska grupper som Kalle baah
Att turnera tjänar dom fet deg på, gör det och sluta muttra...
Om man vänder på steken, jag skulle ALDRIG ha köpt all den musik jag laddat
hem, var det omöjligt så kunde man lyssnat på radio, MTV osv...
Men nu går det ju...
abstruse skrev:Nu är du ute och seglar.
Artisten har ju vid första försäljningstillfället fått sina pengar. Aight?
Inte fan skickar du pengar till Volvo när du sålt din V70 begagnad, eller?
McB skrev:Jag tror att majoriteten av de som laddar ner ett album gör så för att det är gratis, om det inte hade varit gratis hade de helt enkelt avstått.
McB skrev:Dessutom tror jag att den snabba spridningen och den enkla åtkomsten av filmer faktiskt kommer de stora bolagen till gagn i längden. Jag vet många kompisar som samlar både på musik och film som själva säger att deras samlingar inte hade varit i närheten lika stora utan den möjlighet att "provsmaka" som Internet ger.
Dom däringa kan man väl köpa på Rocks, utan problem. Butiken heter ju till och med Rocks. Eller? Nä, inte detSolid snake skrev:Jag har en hyfsad anledning till att ladda ner iaf, jag hittar aldrig dom skivorna jag vill, aldrig.
Säg var jag kan köpa alla dessa gruppernas album, inte remastrade eller nyutgåvor, utan som det var tänkt från början:
Darkthrone
Immortal
Mayhem
Dimmu borgir
Slayer
Cannibal corpse
Korn
Dissection
Arch enemy
Carcass
Death
Sepultura
Satyricon
Napalm death
Just nu kommer jag inte på mer, men om jag rotar bland dom jag har laddat ner så kommer jag få skriva hur mycket som helst.
Jag tycker hon snackade hur mycket blaj som helst.juha01 skrev:Jag tycker att hon mörka tjejen hade bra åsikter!
Skiv/filmbranschen har halkat efter. Det är dags att hitta nya sätt att tjäna pengar innan saker som "illegal" nedladdning hinner bli för stort.
Kolla på gratistidningarna!! Ingen trodde väl att man skulle kunna få läsa en gratis morgontidning för femtio år sedan! Inte har morgontidningarna gått omkull för det i den omfattningen. Dom anpassade sig.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|