Åsa
Triumph I am
Mattiaz skrev:Får tillbaka runt 4500:-
Hmmmm... Vad ska jag göra med dem, när jag väl får dem....
Om du vill ha hjälp så är det bara att sätta in dom mitt konto
Mattiaz skrev:Får tillbaka runt 4500:-
Hmmmm... Vad ska jag göra med dem, när jag väl får dem....
ambulans skrev:titta... hyggloburro
Rigge skrev:Skriv ut en extra!
ambulans skrev:ja.. den där teorin funkar säkert jättebra om man har en privat arbetsgivare.. men alla har ju inte det, jobbar man åt landstinget så är det bäst att vara med i facket... kommunal slåss just nu för högre löner .. dom har 450.000 medlemmar som är UNDERBETALDA... men den debatten kanske du har missat...
maverick_750rr skrev:Nix, den finns med i TV säkerligen varje morgon 06:00.
Varför vill du inte byta jobb med bättre betalt om du anser dig underbetald?
Trivs du med vad du gör bör du inte vara en av dem som klagar. Trivs man som lärare men klagar på lönen hela tiden speglar nog det sig på prestationen. "Varför ska man anstränga sig så om man bara får 15.000kr? Och sen dessutom TAR MED SIG HEM jobbet för att fortsätta där?" Jag tror många tänker så. Jag personligen tycker att man bör höja polis-/lärar- och vårdpersonallöner.
utgånglönen för en vanlig polis idag är väl 21-22000kr om jag minns rätt(?)! Och det är inklusive risktillägg.
Jag tjänar mer men gör mindre, MYCKET mindre. Jag gör ju ingenting för samhället som de gör.......
750RR
ambulans skrev:jaha.. ja de va ju åxå ett sätt att se på det hela..
bara för att man väljer att jobba med människor i stället för datorer el maskiner så ska man vara nöjd med den lön man har..
fast det är ju klart.. har man aldrig utnyttjat sjukvården så kan man ju utrycka sig som du gör.. för då har man ingen aning om vad det är värt.
jag påstår inte att JAG är underbetald.. men de finns väldigt många i vården som är det... bla alla som tar hand om de gamla på ålderdomshemmen... där kommer du åxå att hamna en dag, om nu inte alla har följt ditt råd o sagt upp sig för att få högre lön.
undrar hur roligt det kommer att bli.
maverick_750rr skrev:Det är just DÅ staten inser att de måste sänka Göran Perssons lön för att ha råd med lön till de som gör riktig nytta i samhället, de som tar hand om de utslagna. De gamla kommer bli fler&fler med åren eftersom man skaffar sig barn senare&senare med åren.
Påstå inte att jag ser ner på de som tar hand om de behövande. Jag respekterar dem mer än en som tex. bygger flygplan. Vem lider mest när båda sägs upp?
Skulle nu alla säga upp sig blir det ju katastrofalt, men jag tror man hade vaknat upp då. "Det är inte förrens det händer nåt det sker förändring." oftast.
Detta kommer sannolikt inte att ske eftersom det finns alltid folk som jobbar till den lön de får. De måste.
750RR
ambulans skrev:ja men de är ju inte vi som jobbar i vården som ensam ska verka för att få upp lönerna.. det är ju även du !!! de är ju DU som har glädje av de om du behöver hjälp el omsorg.
Jag kan ju dra en enkel paralell för dig .
Om ja åker ut mitt i natten o hämtar en svårt skadad i en bilolycka... samtidigt kommer bilbärgaren o hämtar bilen.
Han har mer betalt än jag.... enligt mig så är nåt snett då !!!
skulle alla säga upp sig.. vem ska då ta hand om dom som behöver hjälp ?? det är ju redan nu svårt att få ungdomar att satsa på vårdyrket... antalet sökande minskar varje år till omvårdnadsutbildningar... tror du persson bryr sig ?
Det här är ett problem som alla i sverige måste medverka till ...
även du... för du är åxå med o betalar redan nu.
men att gå ur facket... de är det sista man ska göra, för sen är man rökt på riktigt
Bamse skrev:Hur gör man avdrag för fackavgiften?
ambulans skrev:ja de gör de på min med... så de är nog nytt för i år...
men de måste ju finnas annat man kan dra av ??
maverick_750rr skrev:Får inte du högre lön om du betalar mer skatt?
Nej, jag skojja.......
750RR
Rymding skrev:Jag "tjänade" 3200:- på att inte vara med. Visserligen är mitt val inte grundat på pengarna utan frånvaron av tro. Att man försvårar giftandet ser jag som ett plus.
Chris Husky skrev:Ja det va kanske dumt att ens sätta ut en summa eftersom avgiften till kyrkan tas ut som en %-stas av inkomsten, hur mkt den är på vill jag ha osagt.
anja skrev:han sa iofs inte vilken kyrka han hade gått ur, kyrkskatten för olika kyrkor varierar ju inte precis lite.
chrille-r1000 skrev:Jag är katolik och har 2400 skäl av att hoppa av, finns det fler katoliker här som vet vart man vänder sig?
maverick_750rr skrev:Jag tog siffrorna från brochyren om ansökan till polishögskolan.
Men det är kasst betalat iaf. 17.500kr i handen. Det kan man inte bo flott med.....
750RR
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |