Eller så skiter man i att rätta för att 2384 ggr av 2385 ggr förstår man vad folk menar
Boktipset
ninaninaninananinanananina
Boktipset
ninaninaninananinanananina
Fast att störa sig och rätta är ju riktigt samma sak.
Ok, där satte du din ålder.
Eller mycket värre, så tror man att det är nr 2384 när det i själva verket är nr 2385 som man försökt avkoda. Förbannat fånigt när som bäst man kapitalt missförstår utan att förstå, det, alltså.Eller så skiter man i att rätta för att 2384 ggr av 2385 ggr förstår man vad folk menar
Fast han pratade ju om rätta ju ju ju ju ju
Jag har aldrig mörkat min ålder
Jag nämnde aldrig dyslexi.
Det kan ju finnas de som får sitta i evigheter för att få ihop tre meningar ändå.
Om de sedan inte är säkra på att det är rätt kanske de lägger ner alltihop bara för att slippa bli rättade.
Är inte det onödigt?
Ach so, tänkte på tråden i stort.
Det finns ju ålder, och sen finns det ålder....
Nej, det var jag som nämnde dyslexi eftersom det är internets populäraste ursäkt för att slippa bry sig om sin stavning.
I det här inlägget verkar du prata om analfabeter. De har det såklart också tufft, men jag är rätt säker på att majoriteten som klarar av att läsa på forum även klarar att skriva på dom.
Återigen - det är helt ok att inte kunna, men det är fan inte ok att inte försöka eller kämpa för att bli bättre.
Aaaahh I wish I knew you as I know you I do.
Men den andra där är ju inte rätt. Rent syntaktiskt är det väl bara i förstaperson som man kan använda sig av objektsformen som reflexivt pronomen?* Rätt borde vara "De kastar sig i vattnet".
*Detta gäller åtminstone på engelska, svenska syntaktiska regler har jag aldrig studerat.
EDIT: Både i första och andra person kan man uppenbarligen använda sig av objektsformen i reflexivt syfte vilket betyder att jag borde formulerat mig mer som "i tredje person kan man ju inte använda sig av objektsformen som reflexivt pronomen".
Nu tänkte jag inte att de kastat sig själv i vattnet utan några andra.
De stod och tjafsade med dem om svenska språkets grammatik, särskrivningar och annat trams. Till slut tröttnade de och kastade dem i vattnet.
Och där började bra exempel på syftningsfel smyga sig in. DET om något är värre än att bli knivhuggen i ansiktet och tutlurad av en transvestit.
Jag kan på mina bra dagar överleva felaktiga de/dem (nästan så att "dom" är värre, domar får man i rätten), med påtaglig blodsmak i munnen kan jag ibland till och med blunda för enstaka särskrivningar, i envetna försök att intala mig själv att det i själva verket rör sig om rena skrivfel a´la 2014 års stressade samhälle.
När däremot syftningsfelen hopar sig så att man får kasta tärning för att förstå budskapet, då dör min själ lite grann.
(Även om jag slarvigt gör det själv titt som tätt så kan ett överdrivet användande av "och" i början av meningar också störa mig till frossa ibland. TjEtTiNg!)
Kommatering är en skön och uppenbarligen svårbemästrad konst.
Haha, fort men fel. Knepigt det där med parenteser och grejer.
Slarva på du. Jag har högre förväntningar på dig än på mig.
Intressant dock att veta exakt VAD du ansåg var fel. Just kommateringar är ett rätt hett diskussionsämne även mellan språkfascister av rang, så vad är vad som objektivt fel VS som störde DITT sinne?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|