Den Mystiska tråden!

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
WARNING! Nu är den här, tråden där du delar med dig av dina värsta upplevelser och skrämmande historier! :skrämd

Alla gillar vi mystiska och oförklarliga saker, och jag tror många har något att berätta och nu är tiden för att göra det här. Fyll på med läskiga och bisarra upplevelser, konstiga ljud, fenomen och annat som är roligt att läsa :brinnerup :jisses :eek:

Don't worry, jag fyller på när jag kommer hem :tummenupp

:corn

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Med risk för att bli idiot-förklarad så har det hänt ett par saker genom livet som man funderat på hur i h-e det hänger ihop. Tar en story ivf, bodde i en och samma lägenhet i ca 6 år. Under den tiden så bodde jag med 2 olika tjejer i den lyan (under olika tidsepoker, snuskpellar), samt en och annan "övernattare". Något som var lite lustigt var att ena tjejen som jag bodde med hade en förmåga att vakna mitt i natten skrikandes. Hon förklarade att en kvinna lutade sig in över sängen, och sedan försvinner / tonar bort. Detta hände 1-2 ggr i månaden. Lite lustigt tyckte jag, men hon var verkligen vettskrämd. Ett tag efter att vi gjorde slut så flyttade en ny tjej in, allt var frid och fröjd, tills jag vaknar av att den nya tjejen gallskriker mitt i natten att ........ you guessed it ...... en kvinna lutar sig in över sängen och sedan tonar bort! Då börjar man fundera! När sedan en "kk" också börjar vakna mitt i natten och beskriva samma sak så blir man lite fundersam iaf. :va 3 av varandra oberoende kvinnor upplever samma sak, jag har själv "sett" siluetten, men alltid tyckt att nyvakna ögon ser så mycket lustiga saker och varit nöjd med det.

//D

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
loser skrev:
Med risk för att bli idiot-förklarad så har det hänt ett par saker genom livet som man funderat på hur i h-e det hänger ihop. Tar en story ivf, bodde i en och samma lägenhet i ca 6 år. Under den tiden så bodde jag med 2 olika tjejer i den lyan (under olika tidsepoker, snuskpellar), samt en och annan "övernattare". Något som var lite lustigt var att ena tjejen som jag bodde med hade en förmåga att vakna mitt i natten skrikandes. Hon förklarade att en kvinna lutade sig in över sängen, och sedan försvinner / tonar bort. Detta hände 1-2 ggr i månaden. Lite lustigt tyckte jag, men hon var verkligen vettskrämd. Ett tag efter att vi gjorde slut så flyttade en ny tjej in, allt var frid och fröjd, tills jag vaknar av att den nya tjejen gallskriker mitt i natten att ........ you guessed it ...... en kvinna lutar sig in över sängen och sedan tonar bort! Då börjar man fundera! När sedan en "kk" också börjar vakna mitt i natten och beskriva samma sak så blir man lite fundersam iaf. :va 3 av varandra oberoende kvinnor upplever samma sak, jag har själv "sett" siluetten, men alltid tyckt att nyvakna ögon ser så mycket lustiga saker och varit nöjd med det.

//D

Sjukt :3freak

Fyll på med mer gott folk!

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Sluta skojja nu :D

Kom igen, fyll på så man får nårra trevliga gonatsagor att dra för sina barn sen :tummenupp

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
PollySmurf skrev:
Sluta skojja nu :D

Kom igen, fyll på så man får nårra trevliga gonatsagor att dra för sina barn sen :tummenupp

Men det här är ju sådant man förträngt och om man nu ska börja tänka på igen så blir man skit skraj o ledsen! :4skrika

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag har aldrig varit med om nåt som jag på allvar kan påstå är övernaturligt, men kom att tänka på en lite ovettig sak. För kanske 10 år sen, eller yngre tonåren, påstod en polare att han kände till förklaringen till att det stod "no thanks to Baal" i omslaget till Rainbows skiva "long live rock'n'roll". Det skulle tydligtvis ha varit en ande nedkallad av Dio som hade besvärat dom under inspelningen. Hur som helst, ca ett år senare så började stereon att eka när jag lyssnade på den skivan. Gick och hämtade syrran för diskutera vad det kunde va för fel, men hon påstod att hon inte hörde nåt konstigt. Var helt säker på att hon skämtade, men när jag stängde av musiken på stoppknappen så fortsatte den att eka, för att sedan tona ner efter en stund. Syrran som stod bredvid hörde fortfarande ingenting. Sekunden senare hörde jag polaren som hade sagt det där om skivan komma ut ifrån husets toalett. Han hade varit nödig och utan att jag märkt det snabbt sprungit in för att låna toan. Ungefär samtidigt som han kom in i huset bör stereon att ha börjat att eka...

Tro det om ni vill :)

Jag är ytterst skeptisk - hjärnan kan spela oss otroliga spratt ibland.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
mb skrev:
Jag har aldrig varit med om nåt som jag på allvar kan påstå är övernaturligt, men kom att tänka på en lite ovettig sak. För kanske 10 år sen, eller yngre tonåren, påstod en polare att han kände till förklaringen till att det stod "no thanks to Baal" i omslaget till Rainbows skiva "long live rock'n'roll". Det skulle tydligtvis ha varit en ande nedkallad av Dio som hade besvärat dom under inspelningen. Hur som helst, ca ett år senare så började stereon att eka när jag lyssnade på den skivan. Gick och hämtade syrran för diskutera vad det kunde va för fel, men hon påstod att hon inte hörde nåt konstigt. Var helt säker på att hon skämtade, men när jag stängde av musiken på stoppknappen så fortsatte den att eka, för att sedan tona ner efter en stund. Syrran som stod bredvid hörde fortfarande ingenting. Sekunden senare hörde jag polaren som hade sagt det där om skivan komma ut ifrån husets toalett. Han hade varit nödig och utan att jag märkt det snabbt sprungit in för att låna toan. Ungefär samtidigt som han kom in i huset bör stereon att ha börjat att eka...

Tro det om ni vill :)

Jag är ytterst skeptisk - hjärnan kan spela oss otroliga spratt ibland.

"No thanks to Baal" står enligt vad jag vet för att han var en gud från mellanöstern (Babylon/Mesopotamien nånstans) som var ansvarig för torrperioder och annat djävulskap som ödelade Babylon. I Bibel är Baal inget annat än den fallna ängeln som också kallas Satan.

Kolla textraden:

A magic carpet ride a genie maybe more
A city of heavenly sin
Sleep with the devil and then you must pay
Sleep with the devil, the devil will take you away

Alltså, The man in black var ju mystiker, han älskade allt sånt.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Syrrans polares mormor berättade en sak som fick mig skakis iaf.

Hon åkte in akut till sjukhuset i över 41 grader feber, och det var ovisst om hon skulle klara sig,

När hon låg där inne på gränsen till död så kom det in en manlig undersköterska och presenterade sig (kommer inte ihåg namnet) Han var i 25 års åldern med långt blont hår och frågade hur det var med henne, och sa att jag ska hjälpa dig.

Så kröp han ner i sängen bakom henne (hon låg på sidan) och hon blev chockad och sa va håller du på med, och försökte vända sig om men det gick inte, så blev det svalare och hon tuppa av,

dagen efter när hon vaknade var feberfri,

När hon sen blev utskriven så frågade hon en annan undersköterska om vart killen som hjälpt henne var för hon ville tacka honnom,

Då svarade hon att dom inte har någon manlig undersköterska på avdelningen
men hon undrade hur han såg ut (kanske var från någon annan avdelning)

Så berättade hon om honnom och sa vad han hette och undersköterskan blev helt tyst och svarade att, Det var en ung kille som omkom i en mc olycka som hette och såg ut som du beskrev, som låg i sängen du hadde för några månader sedan men gick tyvärr bort

:eek:

jag hade ju fått hjärtatack om det hänt mig :gnissla

Nu var det många år sedan jag hörde historien så det kanske har blivit något fel nånstans, men om någon motsätter sig så kan jag höra med henne igen,

Ska också tillägga att tanten kan se spöken (tydligen inte alla som kan)

finns mer historier :tummenupp

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
En lite skum sak hände för någon vecka sedan:

Vi satt och kollade på TV när fjärren la av, så jag gick och hämtade nya batterier lit snabbt. satte i dessa och testade- funkade inte. Testade att slå på videon (med video fjärren), inget resultat, testade samma sak med stereon, likadant där. Mao var alla tre fjärrkontrollerna ur funktion!

Rätt var det var (ngn minut senare) funka alla tre... :confused:

...inte samma sak som spöken kanske... :tungan

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chris Ash skrev:
"No thanks to Baal" står enligt vad jag vet för att han var en gud från mellanöstern (Babylon/Mesopotamien nånstans) som var ansvarig för torrperioder och annat djävulskap som ödelade Babylon. I Bibel är Baal inget annat än den fallna ängeln som också kallas Satan.

Kolla textraden:

A magic carpet ride a genie maybe more
A city of heavenly sin
Sleep with the devil and then you must pay
Sleep with the devil, the devil will take you away

Alltså, The man in black var ju mystiker, han älskade allt sånt.
Grymt bra låt iaf, "gates of babylon" :yoparty

Nu berättade jag bara en historia som jag minns den, det var inte menat som fakta kring albumet.

Troligtvis gjorde hjärnan en omedveten koppling mellan att killen i fråga kom och att just den plattan spelades. Finns otaliga psykologiska mekanismer som rent teoretiskt skulle kunna förklara liknande händelser. Alla som nån gång haft riktigt hög feber vet vad hjärnan är kapabel till när den är på det humöret.

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
Jag såväl som i stort sett hela världens befolkning har varit med om det sjukaste som finns!!

Under naturlektionen i skolan (nån gång under skoltiden) började läraren tala om hur "allting" startade. Hon kom då in på big bang osv samt att det skedde för 4,7 miljader år sedan osv. Men det sjukaste är. Vad fanns innan det? vad startade big bang? och när startade det som fanns innan det osv. Så tror jag man kan hålla på i all oändlighet. Och om det nu fortsätter i oändligheten finns det antagligen heller ej något slut.

Om universum dör, vad finns efter det? allt kan ju inte bara försvinna.

Vad har vi fått ut av detta? En jävla massa skumma tankar iaf. Och om "allt" aldrig har startat och "allt" kommer aldrig sluta. Då finns väll inte vi, eller??

Jag antar att vi inte är tillräckligt smarta för att se hur allt hänger ihop men det är jäkligt kusligt i vilket fall.

hmm...? :kocko 1

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
thopa skrev:
Jag såväl som i stort sett hela världens befolkning har varit med om det sjukaste som finns!!

Under naturlektionen i skolan (nån gång under skoltiden) började läraren tala om hur "allting" startade. Hon kom då in på big bang osv samt att det skedde för 4,7 miljader år sedan osv. Men det sjukaste är. Vad fanns innan det? vad startade big bang? och när startade det som fanns innan det osv. Så tror jag man kan hålla på i all oändlighet. Och om det nu fortsätter i oändligheten finns det antagligen heller ej något slut.

Om universum dör, vad finns efter det? allt kan ju inte bara försvinna.

Vad har vi fått ut av detta? En jävla massa skumma tankar iaf. Och om "allt" aldrig har startat och "allt" kommer aldrig sluta. Då finns väll inte vi, eller??

Jag antar att vi inte är tillräckligt smarta för att se hur allt hänger ihop men det är jäkligt kusligt i vilket fall.

hmm...? :kocko 1
Finns ett kapitel i danske vetenskapsjournalisten Tor Nörretranders bok "Märk världen", som handlar om just detta. "Inuti ingenting" har jag för mig kapitelrubriken lyder. För den som orkar ta sig igenom så boken ger den en otroligt fascinerande syntes av informationsteori, medvetandepsykologi, termodynamik och filosofi :)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Hmm....ang. spökerier så har jag inte (vad jag vet) varit med om några incidenter.

Men däremot så drömmer jag lite då o då... om "spökfenomen" dörrar som öppnas av sig självt och närvaron av nåt "okänt". Och i drömmen så vet jag att det är nåt "oförklarligt" som händer/finns där... vaknar alltid vettskrämd då... :skrämd Och är jävligt tacksam för att jag vaknar och inser att det bara va en dröm. :brinnerup

Funderar på att se "The Village" men det kanske inte är nån bra idé. :va

//M. Örkräddibland

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Förut hyrde vi en lägenhet av min moster och morsan brukade sluta på jobbet tidigare än hon så hon satt vanligtvis i köket och så hörde hon när mostern kom hem så tog dom sig en kopp kaffe.
En dag hörde hon som vanligt dörren smälla igen i mosterns lägenhet (hon bodde ovanför) och fotsteg i trappan, så hon ringde upp och skulle fråga som vanligt om dom skulle da den där koppen.

Denna gången svarade ingen... Några minuter senare hörde hon igen EXAKT samma ljud; dörren stängs, steg i trappen. Så hon går upp och hälsar på och då frågade mostern varför hon inte ringde :3freak

En annan sak: Min mormor har flera gånger förutspått saker i sina drömmar. En gång drömde hon att en man gick rakt ner i en sjö, raklång helt stilla bara glidande neråt mot djupare vatten tills han var helt under vattenytan, så vaknade hon som från en mardröm med en lustig känsla.
Någon dag efter läser hon i tidningen att en ung man hade drunknat i en liten sjö, inte långt bort från hennes hus.

Hade även en rätt grymm upplevelse när jag var i finland och hälsade på mina kusiner. Det var på vintern och vi var på andra sidan en frusen sjö nära deras hus. På isen låg väl en halvmeter snö vi hade gått igenom. Vi var runt 12-13 år gamla och byggde vallgravar i den djupa snön i skogen.

Det hade börjat bli mörkt och rätt som det är hör vi ett jävla brak inte långt ifrån oss inne i skogen, och vi viste att det fanns björnar i dom trakterna, tänk er vad en 13-årings hjärna tänker då! Fy fan va vi sprang. Den djupa snön på isen vi skulle "vada" igenom gjorde inte spurten lättare precis.

Då var man fan ta mej inte kaxig :lol

EDIT: Mostern i lägenheten ovanför har med hört nån som hommer upp för hennes (!) trappa och kikar fram bakom hörnet in i köket, det var min kusin.
Sekunderna efter det hör hon en bil stanna utanför huset och kusinen kommer på besök på riktigt :skrämd

Last edited:

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Spännande tråd!!! :skrämd Mera tack! :tummenupp
Har inte hänt mig något spännande "tyvärr", men sköj att läsa!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Detta hände mej för bara några veckor sedan:

Vaknar mitt i natten, klarvaken direkt (brukar aldrig vakna mitt i natten annars).
Har en extremt stark känsla av att det är någon annan i rummet.
Ligger vänd mot väggen så jag ser inget, och jag förmår inte vända mej så jag kan se vad som finns i resten av rummet.
Blir naturligtvis skitskraj.
Efter ungefär en halv minut känner jag hur täcket trycks ner mot mej allt hårdare samtidigt som jag hör ett ljudligt brus, som myrkriget på tv, innuti huvudet! Detta vara ungefär en sekund och försvinner lika plötsligt som det kom. Efter några sekunder händer samma sak igen. Ungefär 3-4 gånger upprepas detta.
Hör efter en stund någon som suckar tungt.
Jag ligger kvar orörlig och om möjligt ännu skrajare.
Efter typ en halvtimme försvinner närvarokänslan, och efter ytterligare en halvtimma lyckas jag somna om.

Jag är ateist och tror inte på någon form av övernaturliga krafter, så personligen utgår jag från att "besöket" var ett resultat av att hjärnan keffade p.g.a. överhettning, jag har nämligen kass värmereglering när jag sover.
Det kan också ha varit någon fördröjd bieffekt från en MRT jag hade någon vecka tidigare.

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Madhonda skrev:
Hmm....ang. spökerier så har jag inte (vad jag vet) varit med om några incidenter.

Men däremot så drömmer jag lite då o då... om "spökfenomen" dörrar som öppnas av sig självt och närvaron av nåt "okänt". Och i drömmen så vet jag att det är nåt "oförklarligt" som händer/finns där... vaknar alltid vettskrämd då... :skrämd Och är jävligt tacksam för att jag vaknar och inser att det bara va en dröm. :brinnerup

Funderar på att se "The Village" men det kanske inte är nån bra idé. :va

//M. Örkräddibland

The Village är harmlös, inte alls vad man förväntat sig. Se den och häpna över hur mycket reklamerna inger en falsk bild av "modern skräckfilm"

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Jorrd skrev:
The Village är harmlös, inte alls vad man förväntat sig. Se den och häpna över hur mycket reklamerna inger en falsk bild av "modern skräckfilm"

Blev ganska less,väntade mig en rysare men fick se vad närmast kan beskrivas som drama...

Riktigt usel film. :zpy

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...