Den nya Yamaha 125:an 2008!

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag fattar faktiskt att man får kolla hos en yamaha.åf men trodde inte de skulle komma från 2008 som igge skriver.. men ktmens 08 finns la att köpa? elle e jag ute och cyklar totalt nu?
Borde inte yamahans också kunna komma då? Tänkte att man kunde åka ut och testa en om de tillåter det på YC.

Du e säkert jättesmart, jag e också rätt cleaver men har mina dåliga dagar och skriver dåligt att jag framstår som en idiot. (det med återförsäljaren tex)

Det jag menar är att 08ans modeller är ovanliga på alla ställen (för det är fortfarande 07), men vissa är tidiga (exempelvis KTM)

Men det man gör är att man hör med en ÅF, har man tur har dom en inne annars kan man bara höra när dom kommer
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Det jag menar är att 08ans modeller är ovanliga på alla ställen (för det är fortfarande 07), men vissa är tidiga (exempelvis KTM)

Men det man gör är att man hör med en ÅF, har man tur har dom en inne annars kan man bara höra när dom kommer


okej, har som lust att provköra en så det därför jag undrar :p
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
säg inte att du ska köpa en yamaha när du har en ktm exc 07a?

Nej men har lust att provköra den, inte köpa.
Ktmen kmr inte bytas ut mot något förrän 18 års åldern, och då antagligen en ktm igen:)

Det e ju ingen som har en sån yamaha därför måste man ju testa dom hos återförsäljaren om det tillåts och se den irl
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Har ingenting med svårt att göra, utan det är helt enkelt ingen idé att tillverka en 125:a med mer än 11kw, skulle lagarna heta 125cc, och inte 125cc 11kw, skulle 4 taktarna redan ligga på en 20hk, om inte mer.

Men man tycker ju att det vore ett smart försäljningknep från tillverkarna att pumpa i 20-22 hk i 4-taktarna och sedan strypa ner dem på ett sätt som gör det lätt för ägaren att återställa ursprungseffekten. Man köper ju en 2-taktare för att dem egentligen inte är byggda för 11kw-regeln från början (vissa köper för ljudets/luktens/blårökens skull:D ) och ger så mycket effekt i orginalsick.

Det verkar ju finnas ganska många som skulle kunna tänka sig att köra 4-t bara dem fick lite mer effekt, tyvärr verkar det inte finnas någon mc-tillverkare som fattar vad som efterfrågas bara :huvet
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Men man tycker ju att det vore ett smart försäljningknep från tillverkarna att pumpa i 20-22 hk i 4-taktarna och sedan strypa ner dem på ett sätt som gör det lätt för ägaren att återställa ursprungseffekten. Man köper ju en 2-taktare för att dem egentligen inte är byggda för 11kw-regeln från början (vissa köper för ljudets/luktens/blårökens skull:D ) och ger så mycket effekt i orginalsick.

Det verkar ju finnas ganska många som skulle kunna tänka sig att köra 4-t bara dem fick lite mer effekt, tyvärr verkar det inte finnas någon mc-tillverkare som fattar vad som efterfrågas bara :huvet
Nej, det är ju först nu när en grupp välutbildade och högt insatta snorungar på ett inernetforum ventilerar världsmarknadens efterfrågan som man verkligen får en konkret uppfattning på hur saker borde ha hanterats.

Men tyvärr får vi nu endast nöja oss med att tjänstemännen och ingenjörerna på Yamaha, Suzuki, Aprilia m.m. lever i verkligheten och använder sitt underlag och sin kunskap när de tar fram nya modeller.

Skam och skandal torde vara svaret på era frågor.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Nej, det är ju först nu när en grupp välutbildade och högt insatta snorungar på ett inernetforum ventilerar världsmarknadens efterfrågan som man verkligen får en konkret uppfattning på hur saker borde ha hanterats.

Men tyvärr får vi nu endast nöja oss med att tjänstemännen och ingenjörerna på Yamaha, Suzuki, Aprilia m.m. lever i verkligheten och använder sitt underlag och sin kunskap när de tar fram nya modeller.

Skam och skandal torde vara svaret på era frågor.
:fakta

Faktum är att bra, billiga 4-takt säljer mycket bra.
 
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Top