Vi hoppas att herr GP såhär i juletider frammanar sin milda och saktmodiga sinnesstämning och ursäktar oss för kapningen av hans fina tråd
Njae, VR-8 och de andra kör med Translogics egna styrenhet och Ditt Keihin ECU sköter detta internt. Jag öppnade slipon-mappen för 2010:an i Tuneboy men lyckades inte få fram inställningarna för QS i de "dolda" menyerna. Då återstår i nuläget bara Triumphs egen TRACS programvara, där tror jag inställningarna är redigerbara, i alla fall i Race-ECU:t.
Jag kan maila Wayne och kolla om Du funderar på att skaffa Tuneboy?
Att tjäna tid - jag hoppas väl att kapa upp till sekunden m h a snabbare växling. Och framför allt få en lite mjukare körning...
...Kan jag påverka detta & hur? Jag är hygglig på att tjöra (nåja) men är rookie på "tekniken" med QS, däremot har jag insett hur mycket jag faktiskt "kan" tjäna i varvtid.
Äh, själv passerar jag 44 inom de närmaste dagarna så gubben är ju närmare pensionen är myndighetsåldern. Då jag aldrig kommer att kunna leva på rejsing anser jag det nog bäst att inte tangera eller passera gränsen för den egna förmågan allt för ofta. Hellre många, trevliga bandagar än att sätta några praktfulla tider krönta av en magnifik krasch och lång konvalecens
. Jag hoppas vi ses på någon bana och bjussar gärna på schtekning om så skulle vara
...Jag fyller 40 nästa år, men med din inställning kommer jag schteeka dig inom en snar framtid.....
Fördel med raceväxlat: Tidigare generationers QS var känsligare för hur distinkt man var på växelspaken och det är ju lättare att trampa än att lyfta pedalen. Sedan slipper Du tråckla in foten under pedalen i vänsterkurvor utan nedlägg.
Men nu har vi ju inte så många vänsterkurvor där detta i praktiken hindrar och de nya QS växlar som smör i a f. Därför är jag helt enkelt lite för lat för att vänja om mig och lägger min koncentration på annat i körningen. Dessutom brukar vi låna hojar mellan varandra och det blir i alla fall en sak till att hålla reda på. Jag har inte upplevt direkta bekymmer med att få in foten under växelpedalen, däremot långsamma och bommade växlingar mot slutet av intensiva dagar och pass. Ingen big deal egentligen, känner Du för att lägga om ska Du absolut prova det.
Kurvor är bra, det gillar vi att tänka på även vid min aktningsvärda ålder...
...Ok, så både du & Roffe kör gatväxlat. Förklaring varför? Är det bara "som jag alltid gjort" eller? Som jag tolkat det (och själv spontant känner) är det bättre att lägga om. Det känns ju instinktivt bättre att peta nedåt när man kör QS, speciellt i "trånga lägen" som jag ser det...? (tänker på kurvor igen... men återigen, jag är väl en rookie, så upplys mig).
...