Den stora Quickshiftertråden!

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Tack roffe! Står det något mer? Tex ska man skruva ut den andra lilla insex skruven? Har försökt lite olika varianter med varierande resultat..

mpilot

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda rc31, Honda RC45, Triumph Street Triple R, Mv Agusta 800 Brutale, Yamaha TDR 250, Kawa 450F,
Till CBR1000RR ska PQ8 stå på 60-65ms och Shiftlight RPM 13500. Utan shiftlight RPM har PQ8 datorn inget värde att använda för att räkna ut bryttider.

GP SG Switchen ska vara mellan 10 och 12 kg.

lycka till,

Nu nere på 42ms bryttid. Tycker ändå att den rycker lite. Testat mellan 7-14kg på switchen. Växlar relativt mjukt om jag inte gasar precis fullt.

Nån annan som kör Cordona PQ8 på sin CBR1000 -08/09 ???

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu sitter jag ju i södra hamn i Piteå ombord på brorsans båt, men jag drog in dom så långt det gick för att stången precis skulle gå att rubba. Jag kan dra en PDF av manualen och lägga in en länk när jag kommer hem. OK?

Tack roffe! Står det något mer? Tex ska man skruva ut den andra lilla insex skruven? Har försökt lite olika varianter med varierande resultat..

hank

Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Det låter bra tack! Tror jag fick till det någorlunda men jag kan inte testa på riktigt för en ny växelpinne är under tillverkning..

Nu sitter jag ju i södra hamn i Piteå ombord på brorsans båt, men jag drog in dom så långt det gick för att stången precis skulle gå att rubba. Jag kan dra en PDF av manualen och lägga in en länk när jag kommer hem. OK?

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Lite hjälp hade varit trevligt :)
Har en R1 -07 utan PC finns det någon qs man kan montera utan att sätta PC? tacksam för hjälp för fick pris med PC på yamaha center på 17000 med mappning och det är bara QS jag vill ha så det kändes dyrt

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Hej.

Finns flera olika alternativ. De jag kommer på just för tillfället är antingen Cordonas QS som Greven säljer. Där köper du en brytare du monterar på spaken och en killbox du kopplar till kabelhärvan. Sen finns det Translogic som Spoonvalley racing säljer. Fungerar på samma sätt vad jag förstått.

/A

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Lite hjälp hade varit trevligt :)
Har en R1 -07 utan PC finns det någon qs man kan montera utan att sätta PC? tacksam för hjälp för fick pris med PC på yamaha center på 17000 med mappning och det är bara QS jag vill ha så det kändes dyrt

Jag kör med http://www.dwe.se/ på min R1 07, funkar hur bra som helst! Bryter på spridarna!

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Hej.

Finns flera olika alternativ. De jag kommer på just för tillfället är antingen Cordonas QS som Greven säljer. Där köper du en brytare du monterar på spaken och en killbox du kopplar till kabelhärvan. Sen finns det Translogic som Spoonvalley racing säljer. Fungerar på samma sätt vad jag förstått.

/A

Tack såg att jag skrivit på fel forum bara min är gathoj och ingen racing hoj men funkar även Cordonas grejjor med orginal kabelstam? någon som vet om HMs funkar på orginal kabelstam för vad jag kan utläsa så behövs ingen PC till den heller

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tack såg att jag skrivit på fel forum bara min är gathoj och ingen racing hoj men funkar även Cordonas grejjor med orginal kabelstam? någon som vet om HMs funkar på orginal kabelstam för vad jag kan utläsa så behövs ingen PC till den heller
Sticker ut hakan lite nu men... Ja, de ska fungera båda två på originalstammen.

Kopplade själv in en Cordona killbox på en Suzuki K5 med originalstam och det var inga problem :)

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX10R -08

Jag kör nästan bara "gata" och efter att ha provkört S1000RR så bestämde jag mig för att leta upp en QS till min ZX10R-08, och då var det bara till att hitta vad som fanns till buds på eftermarknaden.
Hittade direkt att det fanns 2 sätt att få en QS att fungera på min hoj, stänga bränsle tillförsel eller bryta tändning.
Jag har en PC3 på min hoj vilket innebär att att jag kan köpa en QS modul som stänger bränslet när jag växlar, men med all "kunskap" på nätet så la jag ner detta alternativ.
Valet blev då mellan Cordona och HM, som blev Cordona med deras nya GP switch och "mjuka tändningspåslag"

En gata åkares QS erfarenhet..:yoparty

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
Ducati 1198s
Hej undrar om någon kan hjälpa mig har köpt en cordona quikshift och hittar inte tändningsström som den skall ha har provat med bränslepump och att koppla den på parkeringljus har någon förslag för får inte det att funka tack på förhand

hank

Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Hej undrar om någon kan hjälpa mig har köpt en cordona quikshift och hittar inte tändningsström som den skall ha har provat med bränslepump och att koppla den på parkeringljus har någon förslag för får inte det att funka tack på förhand

Monterade en tjuv på plusen till lamdasonden och det verkar funka än så länge... Har bara torrkört i garaget.

mpilot

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda rc31, Honda RC45, Triumph Street Triple R, Mv Agusta 800 Brutale, Yamaha TDR 250, Kawa 450F,
Vad är det som gör att man inte kan konstant ström på den ?

Har själv monterat på R1 07 och jag förstår inte riktigt din fråga? Cordona PQ8 plockar +12v direkt från spolarna med plug and play kontakter.

hank

Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Vad är det som gör att man inte kan konstant ström på den ?

När den är monterad ska man slå på tändningen och följa en procedur enligt manualen bla slå av och på igen, och det funkar inte om man har konstant ström på.
Jag tog en fluke och mätte på ställen nära där jag ville montera den och då råkade kontaktstycket till lamdasonden passa bra, det kan vara annorlunda på din hoj.
Vet inte ens om min lösning funkar i "verkligheten".

mpilot

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Jo det gör min med men strain gaugen ska oxå ha ström och den har separat kabel

Ok, nu förstår jag, det är Strain Gauge du letar +12v till. PQ8 får ström från spolarna via en röd kabel så koppla in Strain gaugens röda kabel till PQ8 röd, så är allt löst. Enklast är precis vid den stora kontakten som går in i PQ8 an.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka