Derbi Senda 125 SM BILDER

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
EazyD skrev:
AVAMC sa också att GasGas SM 125 inte finns för vägbruk utan bara kan köras på bana.

När sa dom det? En polare köpte en GG SM 125 där i januari förra året. Men man förvånas inte längre när det gäller AVA...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Börjar man med att sätta på annat lyftfilter och tömmer avgasburken borde man få härligare ljud och 15-16 hk eller sen kan man säker kolla luftburken åsså
det borde väll funka
//Niklas
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Nikel skrev:
Börjar man med att sätta på annat lyftfilter och tömmer avgasburken borde man få härligare ljud och 15-16 hk eller sen kan man säker kolla luftburken åsså
det borde väll funka
//Niklas

Ska man först byta till annat filter, sen kolla luftburken? :va
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Nikel skrev:
Ja byta filter seda om burken stryper fixar man det

Jo men ja mena att om man byter filter till koniskt så tar man ju bort luftburken.
Du menade kanske ett vanligt filter i luftburken?
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
NatoN skrev:
Jo men ja mena att om man byter filter till koniskt så tar man ju bort luftburken.
Du menade kanske ett vanligt filter i luftburken?
jo det va en blandning av det kanske ska tänka efter före innan ja skriver

//Niklas
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
marcus_136 skrev:
Den är inte på 11kw...den är på 11 hästar, derbin är på 12 för den har ett annat avgasystem.
Att den skulle vara omöjligt att trimma är fel.
Men han kanske menade att det inte finns några strypningar så att vilken moppe pojke som helst ska kunna trimma den.


oj jag skrev kw när jag menade hk. men ja det finns inga strypningar och just nu verkar det lite magert på trimbitar :7peta .. menää.. ah sendan va jävligt snygg.. fast framlyset byts väl ut så fort nån köper den, kan ju köra på senda ( moppen ) lyset. det är mycket snyggare..
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
turbo på encylindrig hoj borde gå.. surfade lite på GIKturbo och hittade en lämplig turbo, IHI RHB3, den funkar från 20hk och uppåt mot 100
det som är svårt är att få till det så den får soppa när laddtrycket kommer.. og inte får för mycket när laddtryck inte finns..

min kompis som är photoshopgud har ändrat lite på Senda 125'an.. ska se om jag hittar bild så jag kan lägga upp
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Kompisens photoshoppade Senda 125, bytte ut framlampan mot den från moppen...
 

Bifogat

  • senda 125 4t remix.JPG
    senda 125 4t remix.JPG
    107.8 KB · Visningar: 226

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I April
Grymt snygg.

Jag skulle få mer infortmation ang motorcykel och trim från Noridaimport i början av Mars då dom förta hojarna kommer.
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
går det att besiktiga hojen med moppelampan? 50cc'n är ju typad med den..
 

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I April
koop skrev:
går det att besiktiga hojen med moppelampan? 50cc'n är ju typad med den..

Du lär ju köpa en ny då det inte finns begagnade och då behöver du inte besikta hojen på ett tag. Så varför oroa sig för lampan, ända problemet kan vara att den lyser upp för lite, men då jag haft en moppe med en sån lampa så har jag inte haft några problem med lys kraften.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
EazyD skrev:
Du lär ju köpa en ny då det inte finns begagnade och då behöver du inte besikta hojen på ett tag. Så varför oroa sig för lampan, ända problemet kan vara att den lyser upp för lite, men då jag haft en moppe med en sån lampa så har jag inte haft några problem med lys kraften.

Om vi säger så här... jag pajade lampan på min hoj så jag tog min gamla moppelykta och monterade lite tillfälligt... å sen ut och åkte i mörkret... har aldrig sett sämre en natt... en moppe lampa lyser för svagt på långt håll.. alltså inte gjord för att lysa upp den stora arealen som behövs för att se en fara i tid med en hojs hastighet....

Tycker original lampan på Derbin var fräck.... :tummenupp
 

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Ort
Skaraborg
Hoj
Gasgas SM 125
Tycker Ava mc ska byta ut sina försäljare ,de verkar vara arroganta och tror inte att man är en seriös köpare.. :näsblod Men men bara egna tankar.. Ni kanske tycker ngt annat..
 

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I April
V.Andersson skrev:
Tycker Ava mc ska byta ut sina försäljare ,de verkar vara arroganta och tror inte att man är en seriös köpare.. :näsblod Men men bara egna tankar.. Ni kanske tycker ngt annat..

Har varit med dom det. Det är därför jag aldrig igen kommer att köpa något från AVAMC.
 

Metaladdict

Härskare
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Area 0651
Hoj
Honda CRF 450R -08
Henkka skrev:
Tycker original lampan på Derbin var fräck.... :tummenupp

En kille här i HOODEN köpte DRD Devil Jubileumsversionen, och jag formligen älskar strålkastarnas råa look.. Men alla andra tjockskallar :kocko jag har frågat har bara sagt att de är skitfula.. men men.. Va ligger en sån här Derbi på för pris ny då? Skulle ju ha vart en relativt billig fyrtakts 125 som går billigt och går att åka 17 mil på om man vill (distansförhållande :kiss :tuttar )..
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Metaladdict skrev:
En kille här i HOODEN köpte DRD Devil Jubileumsversionen, och jag formligen älskar strålkastarnas råa look.. Men alla andra tjockskallar :kocko jag har frågat har bara sagt att de är skitfula.. men men.. Va ligger en sån här Derbi på för pris ny då? Skulle ju ha vart en relativt billig fyrtakts 125 som går billigt och går att åka 17 mil på om man vill (distansförhållande :kiss :tuttar )..



Grattis, du har precis vunnit VM i trådlyftning.. :tummenupp
 

Solid snake

Guest
Metaladdict skrev:
En kille här i HOODEN köpte DRD Devil Jubileumsversionen, och jag formligen älskar strålkastarnas råa look.. Men alla andra tjockskallar :kocko jag har frågat har bara sagt att de är skitfula.. men men.. Va ligger en sån här Derbi på för pris ny då? Skulle ju ha vart en relativt billig fyrtakts 125 som går billigt och går att åka 17 mil på om man vill (distansförhållande :kiss :tuttar )..


Körde en runda i lördags på 20,5 mil med ett annat gäng 2 taktare, gick hur fint som helst.
 

lindberg

Yamaha DT125R -03 DEP Pipes och YZ skärm
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Yamaha DT125R -03 TILL SALU!!!!
Metaladdict skrev:
En kille här i HOODEN köpte DRD Devil Jubileumsversionen, och jag formligen älskar strålkastarnas råa look.. Men alla andra tjockskallar :kocko jag har frågat har bara sagt att de är skitfula.. men men.. Va ligger en sån här Derbi på för pris ny då? Skulle ju ha vart en relativt billig fyrtakts 125 som går billigt och går att åka 17 mil på om man vill (distansförhållande :kiss :tuttar )..

nä men vad är det jag ser, en ljusdalsbo? :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top