Det är nog dags att byta hoj....

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Chrille, du vet att du har rätt, det vet de flesta andra med. Hånda har träffat jävligt rätt med både CBR600 och VFR 750/800, det är hojar som alla normala personer som inte är aktiva tävlingsförare åker fort med och de fyller alla tänkbara behov som man kan ha. Över 200 med skjuts är helt riktigt inte direkt listigt, jag menade faktiskt utan :) Tyvärr har man blivit effekt-knarkare :D Var för ett par veckor sedan tvungen att utöva lite King-kongdiplomati på motorvägen, man måste ju visa varför man har dubbla kubiken ibland. Jag skiter nog i vilken hoj man kör, sålänge det finns vrid och pulver i överflöd :crash
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Haha, King Kong-diplomati, DET var ett roligt uttryck! :tummenupp

Nåväl, lycka till med ditt val Freppa, det blir säkert skitbra oavsett resultat!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
men vem vikll ha brukshojar idag?
här säljer ju extrema sporthojar som man sitter som en märla på och som går fortare än man kan köra, eller så är det aphängarstyre, fötterna framför framhjulet och skakningar som på ett annat fordon skulle kunna tas för stundande haveri.
brukshojar funkar inte bra längre, folk har en bil för de behoven.
eller?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Silwer skrev:
men vem vikll ha brukshojar idag?
här säljer ju extrema sporthojar som man sitter som en märla på och som går fortare än man kan köra, eller så är det aphängarstyre, fötterna framför framhjulet och skakningar som på ett annat fordon skulle kunna tas för stundande haveri.
brukshojar funkar inte bra längre, folk har en bil för de behoven.
eller?

Brukshoj? Finns det sådana? Man kan inte ta med familjen för att åka och handla på någon hoj. Man kan inte åka på husvagnssemester med någon hoj. Man kan inte...ja, min poäng framgår nog.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Gustav1 skrev:
Brukshoj? Finns det sådana? Man kan inte ta med familjen för att åka och handla på någon hoj. Man kan inte åka på husvagnssemester med någon hoj. Man kan inte...ja, min poäng framgår nog.

förr var det alla dessa 400cc som var brukshojar, folk åkte på dem till och från jobbet.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
UrbanTiger skrev:
Mätarn visade så i alla fall. Från början var det svårt att få upp den till 220 på mätarn. Vad verklig fart var har jag ingen aning om, men den gick jävligt bra.

så du menar att med de små modifieringar du nämnde att du gjorde, ökade hojen 50 knyck?
låter i mina ögon inte klokt du måste ju lätt ha fått ut en 30 hästar till.
 

cowe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2006
Ort
långshyttan
Hoj
såld:( ny köpt vtr 1000 (gul)sålde den köpte tilbaka ninjan:)
Ja nu vet jag ju precis vilken hoj de blir :huvet : :rofl
Magnus_RF900 skrev:
Peewh!!!
Prova med radbrytningar efter punkt :whip
...liksom lättare att kämpa sig genom då :rolleyes:

Nåja, jag LÄSTE det faktiskt! :crash
...så det fanns ju något i det hela värt att fundera på!

Jag bytte bort min gamla GPZ600 (85:a), för att jag inte kände för att riskera stå där med ålderskrämpor (på hojen alltså :p ) som skulle kosta en massa pengar.
Men den var faktiskt i riktigt, riktigt fint skick.
Den har funkat hur bra som helst i nio...ja ni läser rätt...nio år tills jag sålde den för ett och ett halvt år sedan.
Enda typproblemet som jag inte kunde undkomma var att kopplingen hade en liten tendens till att slira.
Om man inte hittade på ett knep för att åtgärda det, så skulle det kosta 8000 kr att fixa det...
Inte lönt med en gammal hoj som bara betingar den dubbla penningen mot reperationen.

Valet föll på en nyare VFR, eller en RF900.
VFR = hållbar, bekväm, billigare försäkring, bra vrid, men saknade dock lite bett i bromsarna och var inte direkt snabbstyrd, dock dyrare i inköp.
RF = lite kända problem, motor som duger till allt och lite till..., bättre vägegenskaper än VFR, faktiskt bra komfort också (dock inte riktigt samma som VFR), men inte billig försäkring förstås.

Men har jag mycket ROLIGARE nu med en nyare hoj ?
Nja, egentligen inte så mycket, bara lite bättre i allmänhet, förutom en betydligt starkare motor.
Däremot är det dyrare med en nyare och starkare hoj.
Å andra sidan så är risken för att få problem med den betydligt mindre.

En körglad hoj som funkar och är i fint skick funkar till de flesta alltså, den måste inte nödvändigtvis vara supersnabb och ny.
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
Big D skrev:
Har du inte provat en Firestorm kan jag rekommendera dig att göra det. Den räcker till gott med vridet. Samt att den är lite sjystare körställning på. Ett stort plus är den förmånliga försäkringen. Säkert jätte fina hojar allihop oavsett vilken du väljer. Viktigast är ju att du trivs med den själv. Lycka till :tummenupp

hehe, bättre sent än aldrig.. men 3 år efter? tror att han redan köpt hoj faktist
:)
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Nä, fortsätt gärna spåna på vad jag skall köpa för hoj. Det kan ju bli intressant....
 

gixxertompa

villa,volvo,vovve
Gick med
9 Feb 2006
Ort
KALMAR
Hoj
en gixxer m fyra tassar, gixxer 1100R-Turbo. gixxer 7/11 streetfighter.GSX 1100E-Turbo, RG 50. nån kina leksak m
Freppa skrev:
Korv med bröd? Du kan få en Calzone med Pita. Det tar mellan 15 minuter och en kvart.
står en busa 99:a i kalmar,bra pris
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top