Det är nog dags att byta hoj....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Saknas effekt i Viffern? .....

No! 200+ med skjuts och en ölback på pakethållaren utan problem med effektfulla gnist-sprut från stödet i kurvorna. Omkörningar på 6'an från 70-80 om man vill....

Freppa, provkör iaf en. Du ångrar det inte även om du i slutänden köper något annat.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nu får Chrille ursäkta mig, men en VFR är en GUBBSYNTH-HOJ, även den från 89, dessutom en 750 som inte har särskilt mycket vrid, fz750 från samma epok klådde den rätt rejält i bottendrag.
Men visst är ljudet gott.. en rc30 är ju iofs inte heller fel, men fortfarande inget bottendrag, och dessutom jobbig körställning.

Hayabusan är en av de trevligaste stora dieselhojar jag kört, snäll motor och trevligt stabilt chassi, dessutom lättsvängd och modern, insprutningen gör hojen helt underbar, precis som jag helt klart gillade sprutet på gixxer1000.
Men grejen med hayabusan är att den faktiskt går att köra riktigt lugnt, den går bekvämt och när man vill ha effekt, så finns den där i sjukt överflöd..
Den dag jag ska köpa en racetourer blir det definitivt en hayabuss.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
oFFkeFF skrev:

Hayabusan är en av de trevligaste stora dieselhojar jag kört, snäll motor och trevligt stabilt chassi, dessutom lättsvängd och modern, insprutningen gör hojen helt underbar, precis som jag helt klart gillade sprutet på gixxer1000.
Men grejen med hayabusan är att den faktiskt går att köra riktigt lugnt, den går bekvämt och när man vill ha effekt, så finns den där i sjukt överflöd..

Jag kan inte annat än att hålla med oFFkeFF ! :squid
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Skall faktiskt provköra en i eftermiddag.
Just nu är provkörningslistan:
Gixxer1000
Hayabusa
Honda CBR 900
R1
Gixxer750
Ducce ST4S (eller nåt sådant)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa skrev:
Skall faktiskt provköra en i eftermiddag.
Just nu är provkörningslistan:
Gixxer1000
Hayabusa
Honda CBR 900
R1
Gixxer750
Ducce ST4S (eller nåt sådant)
Svikare :(
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Viper skrev:
glöm inte zx9:an!!!! :tummenupp

// Viper

Där håller jag faktiskt också med, zx9'an är också en trevlig cykel om man vill åka lite sträckor, men ändå ha en rätt racig hoj. Den är väl egentligen mest lik en gsxr1100 i användningsområde.
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Kanske denna ?

Hayabusa -99, svart/silver, 1890 mil, nyservad & nybes ua, nästan nya däck, bra drivpaket, SV-såld, KK-sträckare bytt, säljes pga tidsbrist...
OBS!! 69 900!!! EJ prut!
Andreas, 08-7712977 kväll, 070-6088835
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Nu får Chrille ursäkta mig, men en VFR är en GUBBSYNTH-HOJ, även den från 89, ....

Faller det under samma sortering som att Thunderace blev toring när R1 kom, ZX6R när R6 kom eller att ZX9 blev tourer för att uppdateringarna kom 98 istället för 97??

Att VFR är en utpräglad sporttourer i dagsläget är inte detsamma som att fallet var så när den kom. Om inte jag kommer ihåg fel så var VFR en värsting750 när den kom iom körbarhet och register. Sen valde Honda att styra modellen åt ett annat håll...

Sen tycker jag att RF900 borde rekommenderas i den här tråden...
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
jag är inte heller impad av vfr750, jag har visserligen inte kört alla tillverkade modeller. Jag tycker de låter och käns trötta (även om det inte är så illa på papperet).
Säkert bra allround pendlar hojar eller nåt sånt, men kul.....NEJ.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:
Faller det under samma sortering som att Thunderace blev toring när R1 kom, ZX6R när R6 kom eller att ZX9 blev tourer för att uppdateringarna kom 98 istället för 97??

Att VFR är en utpräglad sporttourer i dagsläget är inte detsamma som att fallet var så när den kom. Om inte jag kommer ihåg fel så var VFR en värsting750 när den kom iom körbarhet och register. Sen valde Honda att styra modellen åt ett annat håll...

Sen tycker jag att RF900 borde rekommenderas i den här tråden...
VFR -89 är en traktor som kräver underhåll, köp en slitterny Honda med 5 års garanti
 

Reborn

Mindre än planerat
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Triumph Sprint RS
Chrille skrev:
Faller det under samma sortering som att Thunderace blev toring när R1 kom, ZX6R när R6 kom eller att ZX9 blev tourer för att uppdateringarna kom 98 istället för 97??

Att VFR är en utpräglad sporttourer i dagsläget är inte detsamma som att fallet var så när den kom. Om inte jag kommer ihåg fel så var VFR en värsting750 när den kom iom körbarhet och register. Sen valde Honda att styra modellen åt ett annat håll...

Sen tycker jag att RF900 borde rekommenderas i den här tråden...

Heja! Heja ! :1pajas :1pajas :1pajas :bow :bow :bow
:notme
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Till mitt eget försvar vill jag bara säga: Alla måste inte älska VFR. Jag förstår det även om det gör er till sämre människor.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Chrille has spoken, but not convinced (Masa du över till Stockholm och tvinga i mig lite sprit så kan vi diskutera det hela)

Göran: Jag ringde på den igår. Killen skulle ringa tillbaka idag för en eventuell provkörning

Tack för alla förslag. Kom gärna med fler åsikter (Kul och se hur ni resonerar :))

/Freppa
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Faller det under samma sortering som att Thunderace blev toring när R1 kom, ZX6R när R6 kom eller att ZX9 blev tourer för att uppdateringarna kom 98 istället för 97??

Att VFR är en utpräglad sporttourer i dagsläget är inte detsamma som att fallet var så när den kom. Om inte jag kommer ihåg fel så var VFR en värsting750 när den kom iom körbarhet och register. Sen valde Honda att styra modellen åt ett annat håll...

Sen tycker jag att RF900 borde rekommenderas i den här tråden...

Hehe, jo visst var det en sporthoj, men en 89 är riktigt gammal nu, vilket jag tror freppa ville komma bort från. Eller menar du en nya VFR?
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Chrille, att VFR klarar 200 med en ölback räknade jag med, men sen då? När jag pratar pulver vill jag ha hysteriskt acc även efter 200, 250 ska förvinna i ett nafs. Löjligt? Visst, skyldig, men det är väldigt kul. Sen vet man ju att om hojen sticker som satan även efter 200 så gör den det innan dess också :) Inget slår kubik, förutom mer kubik, min tes och den står jag för. Däremot så anser jag att en VFR är lagom åt Freppa, jag vill inte att han ska fara runt på en 170hk-hoj och leka Potatis, jag gillar ju Freppa. Men han är kapitalist, och en sådan åker inte en -89, utan en -99.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Naturligtvis menade jag inte att Freppa ska köpa en 89'a. Den sista 750 är ett hett tips eller varför inte den första 800'an? Sen blev dom fulare....

200 blås med passagerare och ölback är alldeles lagom då det redan är åt h-e för fort med skjuts enligt undertecknad. Enda gången VFR inte lirade tillräcklig var på Atorp-rakan. 240 i mätarfart är mycket riktigt tunt, men det löser man genom at köpa en nyare hoj.

Enda orsaken att jag tjatar om 89'an är att det är samma motor i alla 750'or med endast enkel förfining från år till år. Dvs outslitlig, skottsäker och med det underbara ljudet som ytterst få hojar kan matcha..
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Oljekyld: Jag gillar dig med. Och mig själv. Hel och ren, inte trasig och död. De enda jag inte är så begeistrad över är avsaknaden i vrid hos 750 cyklar i jämförelse med gam-gixxern. Skall provköra och se om det är obefogat.
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Freppa SKA HA en X11.... sjukt bottenvrid och grymt ljud.... och försäkringsklass 6 (hos bilsport) med 130hk på hjulet

Sen har den ju en till synes löjlig liten kåpa som faktiskt fungerar utmärkt...

Åk och prova en.... :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top