Det är nog dags att byta hoj....

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mattias skrev:
Jo jo, men Mike är ju fixerad vid stora nya slagskepp också. :hej
Provkör så många hojar du kan, både från butik och från privatannonser. Man ska inte lyssna så mycket på andra egentligen. Kommer du fram till att DU gillar Motoguzzi, så köp en sån. Skit i alla andra som tycker att posörvärdet är av avgörande betydelse.

Word! :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Men med en 750 spricker din vrid-fetisch. Den går JÄVLIGT bra på topp, men är rätt tom i botten, åtminstone jämfört med GSX R1000 och R1. Men som jag sa tidigare, provkör allt du kan tänka dig. Rätt vad det är så hittar du rätt, och då kan alla andra jävla påtryckare och förståsigpåare dra åt HELVETE.

Jämfört med din brontosaurus går alla cyklar nyare än 96 otroligt bra, och är rätt lättkörda och smidiga. Try it, you might like it.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Mattias skrev:
Jo jo, men Mike är ju fixerad vid stora nya slagskepp också. :hej
Provkör så många hojar du kan, både från butik och från privatannonser. Man ska inte lyssna så mycket på andra egentligen. Kommer du fram till att DU gillar Motoguzzi, så köp en sån. Skit i alla andra som tycker att posörvärdet är av avgörande betydelse.

Apropå Guzzi, köp en sån här så har du lätt stans fränaste hoj.

mgs01_01.jpg

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
J-Bone skrev:
Apropå Guzzi, köp en sån här så har du lätt stans fränaste hoj.

mgs01_01.jpg

Sådärja, ännu en "vedertagen" sanning som kom sig på skam; nämligen att det inte finns några snygga Guzzi....
:eek:

GODDAMN, vill ha!!!!!
:bow

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
R1 -00
RIKTIGT GRYM!!! :rock
Nu vet jag vad jag ska ÖNSKA mig på min födelsedag. :rolleyes:

Måste bli jä***gt varm om knäna!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Mattias skrev:
....Honda ska det vara, BARA Honda. Sen kan du komma över på den normala sidan och skratta åt gammelgixxerfånarna. Och du, Freppa: KÖP INTE EN TWIN FÖR GUDS SKULL!!! DÅ HAMNAR DU I TRAKTORTRÄSKET! RADFYRA SKA DET VARA!!! Har du förstått?

Honda ÄR bäst kvalitetsmässigt. Må vara att hojarna de bygger är något tristare och anonyma, men de håller i evighet.
Vill man slippa en massa mek, köper man en Honda. I did.
Rätt vad det är så hittar du rätt, och då kan alla andra jävla påtryckare och förståsigpåare dra åt HELVETE.

Så är det :fakta

Kunde inte låta bli att sammanfatta :rolleyes:

gladh

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Freppa skrev:
Kapten Potät Himself (Mike) och jag pratade länge och väl igår, och han har många poänger.
Jag skall i ärlighetens namn säga att det just nu står mellan
R1, GSXR1000 och Hayabusa (OM jag nu köper ny hoj).
R1:an har jag aldrig provat. Får väl se om någon vågar låna ut en, eller svänga förbi något Yamaha-center.
GSXR1000 måste jag prova på någon rolig väg. Är liiiiiite nervös för insprut (lite för mycket digitalt AV/PÅ, men jag kan ha fel.
Hayabusa: Spännande hoj. Fronten ser ut som hejkomochhjälpmig, men resten är vackert.

]

Vem vet vi kanske syns på onsdag eller till helgen så kan du få ta en tur på min skramlabra.
Bara du lovar och va snäll mot den :D
Får ja bara tiden o räcka till så hakar ja på den där potäten Mike.
Jag prata länge me han igår med, fick lite inside info om dina hoj
planer.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Freppa: Det finns GSXR750 med turbo ute på marknaden. Bara att söka.

750RR

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
maverick_750rr skrev:
Freppa: Det finns GSXR750 med turbo ute på marknaden. Bara att söka.

750RR

Och de är ju underhållsfria och bra. Jag känner en kille som har en GSX R750 med turbo, och den står oftast isärplockad...

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Till alla belackare:

TRAKTORTRÄSKET ÄR UNDERBART !! :D:D:D

"Don´t knock it til you try it".

Välkommen över till "the dark side" Freppa, du vet ju att du egentligen vill ha en twin. Use the tourque Luke, use the tourque ! :D:D:D

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Chrille skrev:
Det var väl själve faaan....
VFR!!!

Allt du ber om förutom skruvandet. Den behöver inte skruvas! Och jag snackar om en -89 med 10000+ på mätaren! Är ni rasister eller varför envisas folk i den här diskussionen med att ignorera Viffern!?!?!

Undrar jag oxå...folk här brukar ju kommentera vad du säger, men inte ens Goodstuff har reagerat...? ;)
I det här fallet mullrar nog en röst inom dem som säger att du har satt huvudet på spiken men ingen, förutom gladh som har sett ljuset, vågar erkänna det för det är inte tillräckligt ballt. Eller något. :cool:

Gör som jag, lyssna på nr 83. :rolleyes:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Zigge skrev:
Undrar jag oxå...folk här brukar ju kommentera vad du säger, men inte ens Goodstuff har reagerat...? ;)
I det här fallet mullrar nog en röst inom dem som säger att du har satt huvudet på spiken men ingen, förutom gladh som har sett ljuset, vågar erkänna det för det är inte tillräckligt ballt. Eller något. :cool:

Jag har en teori om varför det är så få VFR-ägare som är fanatiska över sina hojar. Jag tror att det är så att vi inte behöver vara fanatiska.
Ducceägare måste upprätthålla sin fanatism för att orka meka 10 timmar på varje körd mil.
Gsxxxrrrrrr-r1-zxxrrrrr-ägare måste upprätthålla sin fanatism för att försvara de hutlösa pengarna som de lägger ut på försäkring.
SM-ägare upprätthåller sin fanatism för att klara av hastigheter över 70km/h på motorväg.

Men vi VFR ägare har billig försäkring, med en hoj som bara går och går och går och......... man kan helt koncentrera sig på att njuta av körandet. Och har du sen stora inslag av touring in din körprofil så är det inte mycket mer att fundera på. Enda minuset är som sagt var lite vek fjädring. Men det finns ju eftermarknadsprodukter.

Så är det :hej

gladh

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Zigge skrev:
-- edit --

Det var väl som faan....
OK då.

Hipp hipp hurra för Viffer!

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Jag varken orkar, kan eller vill vara fanatisk. Eller behöver för den delen. Jag kan så lite om hojar och har för liten erfarenhet, men jag tycker det är intressant att höra andras åsikter och det är påfallande ofta man höjer sin egen hoj till skyarna, inget konstigt med det. :)
Visst, jag är (mycket) nöjd med min än så länge och blir mörkrädd när jag läser om till exempel Ketogans missöden men i min situation skulle jag säkert ha varit nöjd med vilken cykel som helst, nybörjare som man är.

Det intressanta här är att Chrille borde ha så mkt kött (eller var det lera? ;) ) på benen att det kanske kan vara värt att fundera på vad han säger. Speciellt när han lovprisar en så pass gammal cykel som dessutom inte längre är i hans ägo. Liksom Mattias gjorde med CBR:en (hmm, Honda igen...) långt innan han åter köpte en.

Jag vet inte vart jag vill komma med detta men jag tycker om att ta del av kunnigt folks åsikter om olika hojar, inte minst då om en sådan jag själv för tillfället äger. :rolleyes:

Nu ser jag att Goodstuff kommenterat dessutom, bra bra, mera diskussioner tack, det här är en bra tråd! :D

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Slår ett slag för Superblackbirden, i andra hand VFR.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Mattias skrev:
Spell "torque" J-Bone, spell "torque"!

Hmm... undrar om inte det där är olika beroende på land?

Jmf: Brittiska "colour" och Amerikanska "color"

Eller så försöker jag bara komma på en bra ursäkt för mitt stavfle... :p

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Chrille skrev:
Det var väl själve faaan....
VFR!!!

Allt du ber om förutom skruvandet. Den behöver inte skruvas! Och jag snackar om en -89 med 10000+ på mätaren! Är ni rasister eller varför envisas folk i den här diskussionen med att ignorera Viffern!?!?!

Jag skrev ju varför, den saknar effekt. Betydelselöst när det svänger men personligen så gillar jag att gasa rakt fram också. Också högst personligt så gillar jag inte V-motorer.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024