1. OK, verkar rimligt (märk dock att 11:1 inte är samma som 11 kg/cm2, det först är förhållandet i volym med kolv högst upp respektive längst ned, det andra är specifikt 11kg per cm2 (borde iofs vara Newton)). Troligen har du något litet kompfel, tillräckligt för att ge sämre effekt eller liknande, men inte för att den ska stanna eller så. Kolvringar, brända ventiler, topplockspackning. Har du olja i kylarvattnet, glykol i oljan? Ryker den vattenånga (vitrök)? Tror dock inte att det direkt har med det andra att göra.
2. Ja, kolla eller testa. En cylinder borde dock inte påverka, men de ska ju stå något så när lika, samverkan med kompproblemet kanske gör att det faktiskt har någon inverkan.
3. Låter som det inte är någon fara på taket, möjligtvis kablar eller tändhattar, kan också bete sig lite olika beroende på värme etc.
4. Nja, inte mäta direkt, mina fuggar var genomblöta på "fel" sida, ser du något liknande så är det ett säkert tecken. Kom att tänka på en annan sak, flottörer och flottörventiler. Man kan mäta flottörhöjden, dvs den soppanivå som ska vara i förgasarhuset, står säkert om det i din manual. Kolla att ventilerna tätar helt när flottören är i topp.
5. Allt är logiskt, det är bara det att man inte ser det förrän efteråt, men det känns desto bättre då när man jobbat lite för det
Lycka till med plugg och tenta!