Det gick bara raktfram...

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
mts skrev:
Anmäl dig sedan till bankörning, det är det roligaste jag gjort på hoj och jag har kört kross, trial, grus och skog, backtävling och från snuten.

Bengan

och från snuten

aaahhhh... den bästa träningen :hihi

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
korvgubbe skrev:
Är lite "Bullens Brevfilm" om hans trådar även om "Det faktiskt är Mingves i tråden som skrivit tråden"...

:lol :D

tja...han har gjort sig ett namn på sporthoj.com iaf..
nå mingves, hur känns de o bli kändis här? :hihi

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Tja jag minns en tråd om hur bra folk på SH ansågs sig köra jämfört med medelföraren, det var väl 70% som ansågs sig duktigare.

Visst får man fråga, men jag förstår inte riktigt hur man ska kunna få ut nåt annat ur svaren än att man ska träna mer och köra själv, och det kanske man kan tänka ut själv.
Fullärd är nog inte många.
Jag vet dock inte hur folk kör hoj alls så man får väl anta att de flesta är väldigt duktiga då helt enkelt, själv är jag väl i nivå med normalföraren och sämre än de flesta här.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Tack för allas goda råd, jag skall testa alla.

korvgubbe skrev:
:rofl :Bugar

Edit1:
....Mingves är kung! han ställer frågorna som alla andra gröngölingar vill ha svar på men ingen vågar fråga om.. Är lite "Bullens Brevfilm" om hans trådar även om "Det faktiskt är Mingves i tråden som skrivit tråden"...

Bullen var ju en favorit när man va liten.....klart man påverkas :D

mts skrev:
Bor du runt Malmö kan du ju hänga med ut så kan vi se om du gör något katastrofalt med din svängteknik.

Hade jag bott i Malmötrakten hade jag gärna hängt på :)

ozeo skrev:
:lol :D

tja...han har gjort sig ett namn på sporthoj.com iaf..
nå mingves, hur känns de o bli kändis här? :hihi

Jorå, det känns väl ganska bra :D
Man kanske inte är den coolaste killen här på SH, men det gör inte mig något. Jag behöver inte visa mig cool för att känna mig nöjd med mig själv.
Det har kommit många bra tips. Jag tror jag skall se om jag kan komma ut till bananpiren för att se om man kan öva lite där. Måste ju vara optimalt om man har en bred yta som man kan öva svängar på.
Det verkar som alla avrostningar genom SMC (i GBG ) redan har varit :gnissla

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Krigge skrev:
Jag har ett annat problem som ni kanske kan hjälpa till med. Häromdan körde jag alldeles för långsamt in i en kurva, jag höll på och välta men visste inte vad jag skulle göra?? Tips tack??

Jag tror du behöver gasa, men lägg upp en poll för att få en riktigt svar hur du bör handla :tungan

Last edited:

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
Krigge skrev:
Jag har ett annat problem som ni kanske kan hjälpa till med. Häromdan körde jag alldeles för långsamt in i en kurva, jag höll på och välta men visste inte vad jag skulle göra?? Tips tack??

gräv ner dig

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Krigge skrev:

Stödhjul eller varför inte kryckor med en gång.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
det värsta med den här sortens situationer är ju att det hjälper inte att någon här berättar hur man ska göra i en sån situation för när det väl händer så har man så fruktansvärt kort tid på sig att reagera att man inte hinner tänka något. det man gör det det som sitter intränat i ryggraden. man skulle kunna jämföra lite med kampsport tex. om man tänker att så fort han han sparkar med sitt vänsterben mot mig ska jag kliva in och smälla en rak höger i ansiktet så funkar det så gott som aldrig. om man däremot har tränat på att kliva in och smälla höger när någon lättar på vänsterfoten typ 1000ggr på träning så kliver du in och smäller högern i ansiktet på motståndaren så fort han lyfter benet. så fort du har lyckats med denna smäll i ansiktet på motståndaren så regagerar man på att man inte ens tänkte tanken och det hände helt automatiskt. det är på detta sätt din reaktion måste komma för att du egentligen ska hinna agera på ett bra sätt och klara kurvan.

själv har jag problem med att motstyra ordentligt i paniksituationer. min naturliga reaktion när jag kör hoj och det panikar är att svänga med styret åt det håll som jag vill svänga. funkar inte så bra.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Mingves skrev:
Jag höll på att skita på mig idag, skulle accelerera lite med min hoj och så kommer en kurva. Så ska jag svänga och upptäcker att det går för fort. Vet att det bara går rakt fram om man svänger o bromsar samtidigt så tänker, 1.bromsa 2.sväng.
Det e bara det att jag får nån form av blockering och det blir halvhjärtad broms och halvhjärtad sväng. Som tur e så finns det en svängfil när jag kommer igenom kurvan. Där får jag stopp... :kocko Faaan va korkad man e!!! Jag känner mig som en idiot som satte mig i den sitsen!!!
Hur skulle jag gjort egentligen(förutom att inte kört för fort)? hur tar man en sådan situation bäst?

/M

Du har ju en motard, det är bara att fortsätta o köra i skogen :hihi

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
bmwjohan skrev:
det värsta med den här sortens situationer är ju att det hjälper inte att någon här berättar hur man ska göra i en sån situation för när det väl händer så har man så fruktansvärt kort tid på sig att reagera att man inte hinner tänka något. det man gör det det som sitter intränat i ryggraden. man skulle kunna jämföra lite med kampsport tex. om man tänker att så fort han han sparkar med sitt vänsterben mot mig ska jag kliva in och smälla en rak höger i ansiktet så funkar det så gott som aldrig. om man däremot har tränat på att kliva in och smälla höger när någon lättar på vänsterfoten typ 1000ggr på träning så kliver du in och smäller högern i ansiktet på motståndaren så fort han lyfter benet. så fort du har lyckats med denna smäll i ansiktet på motståndaren så regagerar man på att man inte ens tänkte tanken och det hände helt automatiskt. det är på detta sätt din reaktion måste komma för att du egentligen ska hinna agera på ett bra sätt och klara kurvan.

själv har jag problem med att motstyra ordentligt i paniksituationer. min naturliga reaktion när jag kör hoj och det panikar är att svänga med styret åt det håll som jag vill svänga. funkar inte så bra.

Word! :tummenupp

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Skulle bara vija ge ett :finger till alla dryga spydiga människor som svarat på denna tråd. Kanske inte så konsigt att folk drar sig för att skapa trådar med frågor som kan verka självklara för vissa. Folk som tror dom kan allt och är dryga för att dom är bättre på att köra hoj än sånna som fortfarande är ganska gröna på att köra ska hålla käften om dom inte har något vettigt att tillföra

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
SvartR1a skrev:
Skulle bara vija ge ett :finger till alla dryga spydiga människor som svarat på denna tråd. Kanske inte så konsigt att folk drar sig för att skapa trådar med frågor som kan verka självklara för vissa. Folk som tror dom kan allt och är dryga för att dom är bättre på att köra hoj än sånna som fortfarande är ganska gröna på att köra ska hålla käften om dom inte har något vettigt att tillföra
Inga problem vi släpper in eliten, så får de svara.

Så vad säger du?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
bmwjohan skrev:
det värsta med den här sortens situationer är ju att det hjälper inte att någon här berättar hur man ska göra i en sån situation för när det väl händer så har man så fruktansvärt kort tid på sig att reagera att man inte hinner tänka något.
det man gör det det som sitter intränat i ryggraden. man skulle kunna jämföra lite med att smita med moppe. man kan stå och skyfla lite grus på nån husvag med bakan, åså kan man börna lite på nån gräsmatta vid det lokala mellanstadiet. sen när det kommer nån jätteläskig tant och vill jiddra så måste man blåsa iväg utan att tänka.
det är på detta sätt din reaktion måste komma för att du egentligen ska hinna agera på ett bra sätt och klara kurvan.

min naturliga reaktion när jag kör moppe och det panikar är att dra så fort det går. funkar skitbra.

Såsant som du inte skrev.
Wörd.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Poacher skrev:
Inga problem vi släpper in eliten, så får de svara.

Så vad säger du?

har aldrig sagt att jag är expert, jag är ganska grön på att köra riktig sporthoj. Men visst känns det rätt tråkigt att man ska behöva ta skit från folk bara för att man frågar något. Givetvis kan man ju skämta om saker och lite skit får man tåla men vissa inlägg är ju bara förolämpningar

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Mingves skrev:
Jag höll på att skita på mig idag, skulle accelerera lite med min hoj och så kommer en kurva. Så ska jag svänga och upptäcker att det går för fort. Vet att det bara går rakt fram om man svänger o bromsar samtidigt så tänker, 1.bromsa 2.sväng.
Det e bara det att jag får nån form av blockering och det blir halvhjärtad broms och halvhjärtad sväng. Som tur e så finns det en svängfil när jag kommer igenom kurvan. Där får jag stopp... :kocko Faaan va korkad man e!!! Jag känner mig som en idiot som satte mig i den sitsen!!!
Hur skulle jag gjort egentligen(förutom att inte kört för fort)? hur tar man en sådan situation bäst?

/M

Låter som ett nybörjarmisstag......... Hade inte du någon tråd om att köpa R1:a? Det var nog tur att inte det blev av för då hade du troligen inte kunnat skriva denna tråd.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras