Ser nästan lite snuskigt utJag käkade ostron.... PH-värdet va inte helt OK men konsistensen fick funka.
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Ser nästan lite snuskigt utJag käkade ostron.... PH-värdet va inte helt OK men konsistensen fick funka.
Ser nästan lite snuskigt ut![]()
Pulled pork, djävlar vad gott det kan bli med en köttbit som kostat 25kr kilot...
Köpte fläskkarré på bit med ben för 25kr/kg.
Skickade det ner den i en emaljgryta och gav den en 5-timmarssession i ugnen på låg värme. Lite krossade tomater i botten och köttet smordes in i en smet av ketchup, whiskey, chipotlepasta och lite kryddor(bl.a. spiskummin och koriander).... Lök och vitlök hackades och lades uppepå(och petades någon timme senare ned i tomatsåsen).
Efter drygt tre timmar vände jag på köttet och plockade bort benen.
Efter nästan 5 timmar lyftes köttet ut till en egen form och "drogs isär" (got pulled) med en stor gaffel och tomatsåsen smakades av med ytterligare en skvätt bourbon, kryddor och en buljongtärning och salt&peppar...
När den smakade fint vändes såsen ner i det sönderdragna köttet tills man fick en god men inte för såsig röra av alltsammans.
Serverades på stora skivor bröd som fått färg och frasighet i pannan med avokado, rödlök och lite riven ost.
Sköljdes ner med en Manhou Negra som smakar mörk choklad när den avnjuts med maten..
Bifogar en innan- och efterbild.
Grillad kalventrécote med potatisbakelse och ruccolasmör, grekisk sallad och Allesverloren Shiraz.
Pulled pork, djävlar vad gott det kan bli med en köttbit som kostat 25kr kilot...
Köpte fläskkarré på bit med ben för 25kr/kg.
Skickade det ner den i en emaljgryta och gav den en 5-timmarssession i ugnen på låg värme. Lite krossade tomater i botten och köttet smordes in i en smet av ketchup, whiskey, chipotlepasta och lite kryddor(bl.a. spiskummin och koriander).... Lök och vitlök hackades och lades uppepå(och petades någon timme senare ned i tomatsåsen).
Efter drygt tre timmar vände jag på köttet och plockade bort benen.
Efter nästan 5 timmar lyftes köttet ut till en egen form och "drogs isär" (got pulled) med en stor gaffel och tomatsåsen smakades av med ytterligare en skvätt bourbon, kryddor och en buljongtärning och salt&peppar...
När den smakade fint vändes såsen ner i det sönderdragna köttet tills man fick en god men inte för såsig röra av alltsammans.
Serverades på stora skivor bröd som fått färg och frasighet i pannan med avokado, rödlök och lite riven ost.
Sköljdes ner med en Manhou Negra som smakar mörk choklad när den avnjuts med maten..
Bifogar en innan- och efterbild.
Intressant! Vilket projekt! Hur kommer man på att man skall hålla på med sånt här en hel dag?
Hålla på en hel dag?
Att skotta ner det i grytan tar 10 minuter. Sen sköter den sig själv. Det är heller inte särskilt noga med tiden så om den står inne 4.30 eller 5.30 är inte så noga...
Så om man i huvudsak har planer på att vara hemma en lördag så är det ju inget problem. Den tar ju inte skada av att du åker och storhandlar och tvättar bilen medan den gosar till sig i ugnen. Sen när du kommer hem tittar du till den, tar en öl, kollar på en fotbollsmatch och sen är det klart.
1 kilo trist kött....
Råkade bli hemma ikväll. Så jag gjorde en fläskfilépanna med kantareller, kantarellfond, lite grädde, creme fraiché och ett gäng körsbärstomater.
Serverades med ris.
Blev gottigott!
Vad folk är seriösa! Jag gjorde riktig snabbismat idag. Stekte upp lite köttbullar, och la de i 2st wraps tillsammans med guacamole, gräddfil och extra hot chilisås. Kunde ju lagt i grönsaker också egentligen, men använder jag inte upp allt direkt vet jag att det blir stående och blir dåligt, så det får vänta tills kombon är hemma.
Låter mumma!![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |