"Det här åt jag idag!"-tråden

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Frallor med västkustsallad, tomat, ost och kalkon + äpple. Jättegott men är fortfarande hungrig.....

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Idag vråla vi runt med hojarna, blev en bit - Sthlm-Uppsala o stövla runt på Lelles en stund - Uppsala - Hallstavik via 288/273 som måste vara Roslagens (eller vad det räknas in i) tråkigaste sträcka, rakt, rakt, rakt, kurva med vinglande lastbilssläp, rakt, rakt osv.... Åkte genom Hallstavik vilket tog 30 sekunder och vända styret mot Norrtälje - Rimbo - Kårsta - Lindholmen - Sthlm.

Nåväl, mat var det:

Frasses Hamburgare - Precis innan man kommer till down town Norrtälje från Hallstavik:

"Skrovmål":

33203796.jpg

33203797.jpg

Fiskpinnar: ///

Maten i sig var inget särskilt, ok burgare med lite godare dressing än de vanliga haken, stripsen var lite tama men bra fras i och inget mjukt degigt. Vitlöksdippen var toppen =0)

Däremot var det väldigt fräscht, rent o snyggt överallt, vid tillbehörsdisken där man tog läsk och annat själv var det ordning o reda på allt och mer tillbehör än normalt. Ketchup, senap, stark senap, salt/peppar/grillkrydda och säkert 10 andra kryddor som man kunde dölja smaken med prydligt uppstaplade på disken. Att det gick att parkera hojarna precis bredvid bordet och att de kom ut med maten ser jag som ett plus i kanten, hojvänligt.

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
2 proteinshakes, 4 ostknäckemackor, spaghetti och köttbullar med broccoli och morötter, 1 kopp mexikansk soppa, 1 banan, 1 kiwi, 700gram kycklingfilé!

Längtar till hösten och kolhydrater!!

WTF, liknar min diet, är du kroppsbyggare?

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Gjorde en klassisk "Mikko-Macka" till frukost!

Rosta energibröd, släng på ett tunt lager het chilisås.
På med lite protein i form av tunna skivor skinka/kalkon/kyckling.
Stek ägg och peppra/salta efter smak, lägg ovanpå.
Dra några skivor prästost över det varma ägget, vänta några minuter så osten smälter lite.

Servera :)

Fiskpinnar: ////

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Burger King på Kastrup, som gav mig dåligt samvete nästan bums... Tog iaf morötter i stället för pommes, och vatten. Så ja, brödet och dressingen kvar som onyttigt. Dåligt med lunchmöjligheter i Köpenhamn under tidspress när man inte hinner leta parkeringsplats. :gnissla

Ikväll blir det cayennelaxfilé, hemmagjorda potatisklyftor och en kall sås på turkisk yoghurt och cayennepeppar/svartpeppar. Sjukt enkelt, gott och inte så värst onyttigt.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Min vecka med ungarna .... så lagar faktiskt middag :)

idag vart det den kulinariska gomretaren "Klippt korv med vita bönor" .... enkel rätt att tillaga

tag ett pkt valfri varmkorf
öppna paketet
klipp (eller skär) korfarna i lagom längd ner i en varm panna med en klick smör
tag 2 burkar vita bönor
öppna båda burkarna
häll ner bönorna i stekpannan efter korvarna fått lite färg
värm hela härligheten och servera gärna med ett glas kyld BoB saft (och en folköl till kocken)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fattigare än på länge är utbudet begränsat... Idag blev det en tallrik makaroner med stekt bacon...:gnissla

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
ahh lyx mat! levt nån vecka på lidhl pasta så blodpuding potatis och bacon va rena delikatessen nu blir det kessela till efterätt, fan va jag rasar i vikt :(
Fattigare än på länge är utbudet begränsat... Idag blev det en tallrik makaroner med stekt bacon...:gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
ahh lyx mat! levt nån vecka på lidhl pasta så blodpuding potatis och bacon va rena delikatessen nu blir det kessela till efterätt, fan va jag rasar i vikt :(

Haha, jag har levt senaste två veckorna på ica snabbmakaroner och diverse topping... :D För ett tag sen var det extrapris på kycklingklubbor, två kg för 30 spänn. så då hade man ju en klubba varannan dag eller så. I övrigt har menyn sett ut ungefär såhär:
Makaroner med ketchup.
Makaroner med riven ost.
Makaroner med vitlökssås.
Makaroner med smör.
Makaroner med bacon.
Makaroner med salt och rapsolja (smöret tog slut)...

Till maten (makaronerna :D ) dricks det oftast lättöl (billigare än mjölk, underligt nog...) eller vatten (gratis), och på den vägen är det. Känns som att jag kommer få skörbjugg om jag inte hittar ett jobb snart...:gnissla

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Haha, jag har levt senaste två veckorna på ica snabbmakaroner och diverse topping... :D För ett tag sen var det extrapris på kycklingklubbor, två kg för 30 spänn. så då hade man ju en klubba varannan dag eller så. I övrigt har menyn sett ut ungefär såhär:
Makaroner med ketchup.
Makaroner med riven ost.
Makaroner med vitlökssås.
Makaroner med smör.
Makaroner med bacon.
Makaroner med salt och rapsolja (smöret tog slut)...

Till maten (makaronerna :D ) dricks det oftast lättöl (billigare än mjölk, underligt nog...) eller vatten (gratis), och på den vägen är det. Känns som att jag kommer få skörbjugg om jag inte hittar ett jobb snart...:gnissla

Det går ju faktiskt köpa lite dyrare saker o göra storkok o få lite matlådor o de faktiskt inte blir nå direkt dyrare ändå

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Ett styck Grandiosa micropizza med extra allt (var fan är det extra allt?) det var frukosten... sen blev det ett par hekto lösgodis till tv´n och nu på jobb står man sig stadigt på ett par koppar kaffe...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det går ju faktiskt köpa lite dyrare saker o göra storkok o få lite matlådor o de faktiskt inte blir nå direkt dyrare ändå

Sant, fast det funkar ju bara om man har lite mer cash att lägga ut vid ett tillfälle. Just nu så hankar jag mig fram ett par tior om dagen liksom...:gnissla

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Sant, fast det funkar ju bara om man har lite mer cash att lägga ut vid ett tillfälle. Just nu så hankar jag mig fram ett par tior om dagen liksom...:gnissla

oså sitter en annan o får köpa 10 sånadär pizzor som nämndes ovan för en tjuga :D
Fan svält ett par dagar o spara ihop till lite euroshopper blandfärs så du kan laga lite lasagne :D

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Fiskpinnar i korvbröd, ketchup, remouladsås, rostad lök och starköl.
Snabbt, enkelt och vansinnigt gott.

Ungkarlsmeny deluxe :tummenupp

33wwgur.jpg

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Slog på stort (så stort det nu blir på snålbudget) och tog en tinad kycklingklubba, stack ett par hål i lårfilén samt klubban, petade i hela vitlöksklyftor, lindade hela paketet i bacon och grillkryddade ovanpå. Ugnsgrillade hela alltet och åt som det var. Herregud så bra det blev:banana :kär

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Slog på stort (så stort det nu blir på snålbudget) och tog en tinad kycklingklubba, stack ett par hål i lårfilén samt klubban, petade i hela vitlöksklyftor, lindade hela paketet i bacon och grillkryddade ovanpå. Ugnsgrillade hela alltet och åt som det var. Herregud så bra det blev:banana :kär

Allt blir gott med bacon! :fakta

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...