"Det här köpte jag idag!"-tråden

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Nytt "Charging Handle kit" till min Mossberg.

DP-ACC22-L.jpg

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ring så pangar vi lite lerduvor och dricker grogg :D:fyllisar

Låter fint! Frågan är vart fan vi ska skjuta? Skjutbanan här verkar inte tillåta grogg, eller jag menade bly. Tydligen bara stålhagel där :huvet
Får leta upp någon bekant med mark/skog så är det ju bara att panga på, fast groggen får nog komma efteråt :rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Låter fint! Frågan är vart fan vi ska skjuta? Skjutbanan här verkar inte tillåta grogg, eller jag menade bly. Tydligen bara stålhagel där :huvet

...vilket ju är vettigt.

Det finns ju ingen vettig anledning att sprida mängder med bly i naturen om det går att undvika.

För visst går lerduvorna sönder även med stålhagel?

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Pfff...skjutjärn i all ära... :rolleyes:

Tjackade precis ett Tefal ULTIMATE Autoclean 400 på John Wall och passade samtidigt på att komplettera strykbrädan med ett Brabantia Sleeve board och en Brabantia Foldable flex guide.

NU JÄVLAR SKA DET STRYKAS SKJORTOR!!!! :yoparty :kulspruta :D

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Får leta upp någon bekant med mark/skog så är det ju bara att panga på, fast groggen får nog komma efteråt :rolleyes:

Hmm dina föräldrars trädgård funkar säkert kanon, grannarna har nog inget emot att man pangar i närbebyggt området :D

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
...vilket ju är vettigt.

Det finns ju ingen vettig anledning att sprida mängder med bly i naturen om det går att undvika.

För visst går lerduvorna sönder även med stålhagel?

Vad ska man göra med alla de gamla/äldre hagelbössor som inte klarar det hårda slitage som stålhagel orsakar? Slänga dem? Fullt fungerande vapen. Är inte det lite kontraproduktivt om det nu är miljöpåverkan som är det viktiga:va
Eller hur tänkte du nu?

Hans bössa kanske inte fixar stål...
Precis:tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad ska man göra med alla de gamla/äldre hagelbössor som inte klarar det hårda slitage som stålhagel orsakar? Slänga dem? Fullt fungerande vapen. Är inte det lite kontraproduktivt om det nu är miljöpåverkan som är det viktiga:va
Eller hur tänkte du nu?

Precis:tummenupp

Ja dom kan man skrota, jag skulle tippa att det har mindre miljöskadliga konsekvenser att smälta ner skrotet och tillverka en ny bössa, än att dra iväg 20 blyskott ut i naturen.

Annars kan man be en vapensmed att byta pipan, om man har nostalgiska skäl att behålla bössan.

Bly är förbjudet i så många andra sammanhang redan, varför ska då folk få sprida stora mängder bly för att dom tycker att det är kul att panga lerskivor?

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Bly är förbjudet i så många andra sammanhang redan, varför ska då folk få sprida stora mängder bly för att dom tycker att det är kul att panga lerskivor?

Äh, jag kör på det omogna spåret och säger att jag inte orkar ta denna dödfödda diskussionen med nån jävla miljöpartist. Vi kommer ändå fortsätta ha våra olika åsikter:tummenupp

Fan att ni ska bo så långt borta, jag vill ju vara med. Har abstinens

Haha, sen bor ju jag och Slappa typ på var sin sida av Sverige, avstånd är ju inga problem om man vill ha lite kul :gnissla:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Äh, jag kör på det omogna spåret och säger att jag inte orkar ta denna dödfödda diskussionen med nån jävla miljöpartist. Vi kommer ändå fortsätta ha våra olika åsikter:tummenupp

Jag är inte miljöpartist, långt därifrån, men bara för sakens skull...

Äter du upp blyhaglen ur en patron en gång i veckan, så lovar jag att jag ska äta stålhaglen.

Det är väl jävligt korkat att sprida bly i onödan, eller?

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Jag är inte miljöpartist, långt därifrån, men bara för sakens skull...

Äter du upp blyhaglen ur en patron en gång i veckan, så lovar jag att jag ska äta stålhaglen.

Det är väl jävligt korkat att sprida bly i onödan, eller?

Stålhagel sabbar sågklingor och liknande för de arma själarna som försöker såga ner sida träd också. Håller med Limez att de gamla fina vapnen inte bara kan slängas i brännugnen. inte så bra att skjuta i våtmarker med blyhagel men annars vafan panga på tills vi ser ett förbud...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är jäkligt korkat att köra hoj för nöjes skull, bara förstöra naturen med alla avgaser och köra upp massa bensin men ändå gör folk de ;)

Jag kör min hoj på blyfritt, trots att den var tillverkad för blyad bensin.

Bly är skitgiftigt, alltså förbjöds det i bensin, båtfärg och en massa andra tillämpningar, just för att det inte skulle spridas i naturen.

Jag har svårt att se att något skulle sprida bly effektivare än hagelbrakaren.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA