"Det här köpte jag idag!"-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Stålhagel sabbar sågklingor och liknande för de arma själarna som försöker såga ner sida träd också. Håller med Limez att de gamla fina vapnen inte bara kan slängas i brännugnen. inte så bra att skjuta i våtmarker med blyhagel men annars vafan panga på tills vi ser ett förbud...

Det måste vara ett jätteproblem det där med sågklingorna, tror du plast skulle funka?

Såvida man inte har tänkt göra brädor av skogen bakom lerduvebanan tror jag faktiskt inte att koncentrationen hagel i virket är ett reellt problem.

Dom flesta skotten sker ju ut i luften, och toppfågel sitter ju ofta i topparna, som man ändå kapar bort innan man sågar plankor.

Så jag tror att problemet är minimalt.

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Brukar du gå på toppfågelsjakt med hagelbössan? Spännande att ta ett hagelskott på de avstånden. Min poäng var att stålhagel inte är helt problemfritt. Speciellt för jakten är blyhagel idag överlägset, vilket ger säkrare jakt med färre möjliga skadeskjutningar etc. Det största problemet med blyhagel är just förgiftning av sjöfåglar så håll dig inne i skogen och panga så har du avhjälpt det största problemet.

Jag vet inte din jakterfarenhet men det pangas mer hagel bland stammarna än du verkar medveten om. Och speciellt för stålhagen så kan koncentrationen av kulor vid träff vara jäkligt hög vilket jag inte skulle vilja sätta en sågklinga i allafall.

Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har snart tenta så...

Bifogat

• blandade spel.jpg
    blandade spel.jpg
    142.9 KB · Visningar: 75

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
men då bor vi som i en jäkla trekant då, ska vi träffas imitten o panga? Mitt i för alla borde bara älmhult nått

Den så kallade Bermudatriangeln ?

:rolleyes:

Hade inte vart helt fel, men då måste vi lösa nån skog där i "Mitten" att sprida bly i först!

:rolleyes:

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
vi får väl leta upp en skjutbana som ligger därikring som man kan gödsla bly på, har skjutit med järn dom senaste 5-6 åren nått när det nu blev lag på det men lite hederligt bly hade varit kul att prova igen

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Fett, jag har en själv, funkar klockrent. Tvärr ligger den mest i lådan medan jag plåtar allt med 18-200. Men snart blire ju mer inomhusfoto, då kanske...

Ja det brukar bli så, har ett 50mm oxå men det är svårt att fota med inomhus så jag hoppas 35mm kommer funka bättre till det..

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC