"Det här köpte jag idag!"-tråden

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
En snowboardjacka och byxor blev nyss beställda.

Byxorna: Volcom Straight Leg Pants
Jackan: Nitro Corruption jacket

Bifogat

• 6deb60f9-51d6-4148-b146-0fbea3182c44.jpg
    6deb60f9-51d6-4148-b146-0fbea3182c44.jpg
    136.7 KB · Visningar: 44
  • b1399ee8-47db-41f9-80ea-e21f6c5feb49.jpg
    b1399ee8-47db-41f9-80ea-e21f6c5feb49.jpg
    147.8 KB · Visningar: 47
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nu ska vi se....UTP-filten är fint iordninglagd under lastnätet i bilen..fattas bara en sak...vart köper man en bra, snygg och praktisk picknickkorg :va Fel årstid kanske men en kopp kaffe etc smakar alltid bäst ute oavsett vilken tid på året det är :) Jag har letat länge efter en men inte hittat någon bra :gnissla

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Följande damp ner igår från Amazon

51sN7kGCUQL._SY100_.jpg
41LjBFe8R8L._SY100_.jpg
41J8Y0B0ANL._SY100_.jpg
51HIh1pEK0L._SX100_.jpg
51sty4I1wHL._SY100_.jpg
51CKRcZuPyL._SY100_.jpg
61E0HzYEetL._SY100_.jpg
51dD3V0pJGL._SY100_.jpg
51Az9S97QGL._SY100_.jpg
51ua7wgO4NL._SY100_.jpg

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Elgiganten har nått typ "crazy thursday numera".

Jag handlade en till dammsugare, huset är för stort för en :slottsherre

Edit: 995 spänn kontra billigaste internetbutik 1920/Mediamarkt 2490.

bild.php

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Följande damp ner igår från Amazon

51sN7kGCUQL._SY100_.jpg
41LjBFe8R8L._SY100_.jpg
41J8Y0B0ANL._SY100_.jpg
51HIh1pEK0L._SX100_.jpg
51sty4I1wHL._SY100_.jpg
51CKRcZuPyL._SY100_.jpg
61E0HzYEetL._SY100_.jpg
51dD3V0pJGL._SY100_.jpg
51Az9S97QGL._SY100_.jpg
51ua7wgO4NL._SY100_.jpg

2 av 10 är ju dugligt :D

Elgiganten har nått typ "crazy thursday numera".

Jag handlade en till dammsugare, huset är för stort för en :slottsherre

Edit: 995 spänn kontra billigaste internetbutik 1920/Mediamarkt 2490.

bild.php

Startmotorn har pajat på min bil, annars skulle jag åka och köpa en jag med :mad: Har en betydligt bättre Electrolux men vill ha en inkopplad i källaren så man slipper släpa upp och ner.
Fan vad skönt det vore med centraldammsugare :(

Själv köpte jag en jävla massa kopplingshus, blev dyrt i vanlig ordning. Tror bara vatten/avlopp i huset nu är uppe i 20 000:-, materialkostnad...

Bifogat

• 6256_1.jpg
    6256_1.jpg
    11.3 KB · Visningar: 35
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ända tills de jävlarna sätter igen, eller man råkar suga upp någon liten viktig pryl man behöver och slangjävlarna fastnar överallt :mad:
Är betydligt jobbigare att rota igenom 30kg dammsugarpåse än 0.3kg!

Äsch, låg det på golvet så tillhörde det ungen eller tjejen och då får det ligga kvar i påsen om de inte kan hålla ordning på sitt skit :mad:
Jag har nyss ägnat 3 timmar åt att städa huset medan ungen ligger och sussar i vagnen, inom en timme kommer det se ut som ett bombnedslag i hennes rum igen :brinnerup

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
2 av 10 är ju dugligt :D

Startmotorn har pajat på min bil, annars skulle jag åka och köpa en jag med :mad: Har en betydligt bättre Electrolux men vill ha en inkopplad i källaren så man slipper släpa upp och ner.
Fan vad skönt det vore med centraldammsugare :(

Själv köpte jag en jävla massa kopplingshus, blev dyrt i vanlig ordning. Tror bara vatten/avlopp i huset nu är uppe i 20 000:-, materialkostnad...

Våga putta igång då! ;)

Det är skönt att slippa släpa skiten, det gäller iofs slang till centraldammsugare mellan planen med. Sen kan man väl inte suga i 2 uttag samtidigt i centralsystemen? Inte i det gamla huset jag växte upp i i allfall.

Billigare att jämna huset med marken och handla nytt :kosing

mm.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Våga putta igång då! ;)

Det är skönt att slippa släpa skiten, det gäller iofs slang till centraldammsugare mellan planen med. Sen kan man väl inte suga i 2 uttag samtidigt i centralsystemen? Inte i det gamla huset jag växte upp i i allfall.

Billigare att jämna huset med marken och handla nytt :kosing

mm.jpg

Kvittar väl om det går att suga från två håll samtidigt, bigami är ändå inte tillåtet i Sverige.
Jag klurar på om det är värt att installera centraldammsugare här hemma, det blir lite klurande men det går ju att fixa :hålsåg

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kvittar väl om det går att suga från två håll samtidigt, bigami är ändå inte tillåtet i Sverige.
Jag klurar på om det är värt att installera centraldammsugare här hemma, det blir lite klurande men det går ju att fixa :hålsåg

Eftermontering av centraldammsugare är i min värld aldrig värt det!

Tänk vad många timmar Polsk städkjerring du kan hyra svart för den pengen :utsugare

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Skaffa trilobite så slipper ni dammsuga över huvudet taget (nåväl inte lika ofta i alla fall ;))Den känner av föremål så det är ingen risk att det fastnar något :tummenupp t om kattens svans kände den av :D

Ärligt nu pojkar..jag var skitskeptisk till detta innan..men har sett att den är suverän på det fina dammet..det som en vanlig dammsugare ofta inte klarar av. Hörnen nja där har vi en nackdel ..och där kompletteras den med en ergorapido eller en swiffer. :)

Tjej: -Den kan ju missa att ta någonstans.
Kille: -Det kan du också

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Skaffa trilobite så slipper ni dammsuga över huvudet taget (nåväl inte lika ofta i alla fall ;))Den känner av föremål så det är ingen risk att det fastnar något :tummenupp t om kattens svans kände den av :D

Ärligt nu pojkar..jag var skitskeptisk till detta innan..men har sett att den är suverän på det fina dammet..det som en vanlig dammsugare ofta inte klarar av. Hörnen nja där har vi en nackdel ..och där kompletteras den med en ergorapido eller en swiffer. :)

Jag tror fortfarande städerskan kommer åt bättre än en robotdammsugare.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Ja, jag tror på konceptet när den dammar, går i trappor, rengör mina mattor, stolar och annat från katthår inkl torkar golvet, köket och badrummen. Själva dammsugandet tar max 45 minuter på 206kvm för oss, det är det andra skiten som är jobbigt :fakta

En "vanlig" dammsugare har idag HEPA 12-14-filter. Det damm som roboten släpper ut ser den tillåme till att spara inuti. :besserwisser

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Jag tror fortfarande städerskan kommer åt bättre än en robotdammsugare.

Har haft den gamla i tio år och den nya i snart 2 år och jag kan lova att jag var helt 100% övertygad om att nuvarande kille hade en hemlig tjej som städade åt honom alternativt städhjälp för det var alltid så jäkla rent innan jag såg den lilla röda trilobiten komma farande i ett juhyjj över köksgolvet :D

Städare hemma ---glöm det ..vill inte ha någon främmande människa som städar :död

Har djur hemma o då är trilobiten kanon.

[YOUTUBE-ID]CCRh65QDTsk&feature=player_embedded[/YOUTUBE-ID]

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har haft den gamla i tio år och den nya i snart 2 år och jag kan lova att jag var helt 100% övertygad om att nuvarande kille hade en hemlig tjej som städade åt honom alternativt städhjälp för det var alltid så jäkla rent!

Städare hemma ---glöm det ..vill inte ha någon främmande människa som städar :död

Har djur hemma o då är trilobiten kanon.

Städare hemma gör allt städjobb inkl putsa kranar och torka golv. Det är service det.

Att släppa in en städerska i mitt hem har jag inget alls emot faktiskt. Men jag är ju inte så uptight som du :tungan

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Städare hemma gör allt städjobb inkl putsa kranar och torka golv. Det är service det.

Att släppa in en städerska i mitt hem har jag inget alls emot faktiskt. Men jag är ju inte så uptight som du :tungan

Jag är tjej..jag gillar inte andra tjejer...o speciellt inte hemma i mitt revir :mad: eller vadå finns det manliga städare :va::fattartil

Min hyresvärd putsar våra fönster hemma gratis ..det är service det :pannkyss

Okej..jag kanske är jävligt ovanlig..men moppa etc tycker jag faktiskt kan vara ganska gött samtidigt som man lyssnar på musik :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag är tjej..jag gillar inte andra tjejer...o speciellt inte hemma i mitt revir :mad:

Min hyresvärd putsar våra fönster hemma gratis ..det är service det :pannkyss

Okej..jag kanske är jävligt ovanlig..men moppa etc tycker jag faktiskt kan vara ganska gött samtidigt som man lyssnar på musik :tummenupp

Du bor ju i hyresrätt, du betalar det nog i hyran, var så säker ;)

Moppa till musik eller putsa kranar till musik är väl precis lika skojj som att dammsuga till musik? :banana

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring