"Det här köpte jag idag!"-tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
image1_a3a2d7a8dffaab136df085a35c9e9562.png


image2_46f0cc48bb493f048483d7686ae09932.png


Köpte aldrig Knoxhandskarna då jag tyckte att det var för dåligt mässpris men den här fastna jag för...

http://www.bizzlight.se/sv/med-stroboskop-ljus/ficklampa-led-lenser-m7r.php?image=2

1500:- för den där :eek: Det där är anledningen till varför jag köper ficklampor i Kina och inte i Sverige med ett påslag på 200%

Edit/ Jag handlade matvaror för 750:- och gjorde egen smörgåstårta :yoparty Eller ja, det blev 11/2 tårta och bara hälften gick åt igår så idag blir det smörgåstårtskoma för hela slanten :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
1500:- för den där :eek: Det där är anledningen till varför jag köper ficklampor i Kina och inte i Sverige med ett påslag på 200%

Handlar också gärna till bra pris, 1270:- skulle han ha för den på mässan och det slutade med 1200 jämt för den och en tratt värd några tior.

Visst kan du beställa den från andra sidan globen, 800-900:- +moms och frakt så har du kanske sparat någon hundralapp som du råka tappa på väg till posten och när du sitter hemma låg fel modell i lådan eller den var tyvärr lite glapp... :tummenupp

Handlar också på ebay men nu fick jag klämma, prova alla modeller och fick loss den för en hygglig peng. Fast det e klart jag kanske kunde fått den på 24 månader räntefritt hos MM... tänkte inte på det ;)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ja det är det. Hade satt en budget på 2 papp. Det gick ganska mycket åt h-e. :D

Å andra sidan slapp du ett par skitpljuck i plast med plastsula.
Det där är krymma dojjer som du kommer kunna använda i många år. Billigare än att köpa goretex-skit från de "stora" märkena. När de börjar bli slitna tar du dom till skomakaren så fixar han för 150.-
Det går inte med epa-skor.

Grattis till bra köp!
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Å andra sidan slapp du ett par skitpljuck i plast med plastsula.
Det där är krymma dojjer som du kommer kunna använda i många år. Billigare än att köpa goretex-skit från de "stora" märkena. När de börjar bli slitna tar du dom till skomakaren så fixar han för 150.-
Det går inte med epa-skor.

Grattis till bra köp!

Tack. Var ute och gick lite idag. Fenomenalt bekväma. Det tog en stund att vänja sig vid den tjocka sulan. :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men där har du ju också världens bästa telefon!
Den gamla alltså.
Nu kommer det ta fem gånger längre tid att skriva sms :)

Sms:andet är en nackdel, men med tanke på alla andra fördelar så är det ett billigt offer:)

Edit: Idag köpte jag en Chevrolet K1500 silverado diesel Pickup!:yoparty
 

Bifogat

  • IMAG0003.jpg
    IMAG0003.jpg
    83.2 KB · Visningar: 53
  • IMAG0005.jpg
    IMAG0005.jpg
    92.2 KB · Visningar: 50
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Handlar också gärna till bra pris, 1270:- skulle han ha för den på mässan och det slutade med 1200 jämt för den och en tratt värd några tior.

Visst kan du beställa den från andra sidan globen, 800-900:- +moms och frakt så har du kanske sparat någon hundralapp som du råka tappa på väg till posten och när du sitter hemma låg fel modell i lådan eller den var tyvärr lite glapp... :tummenupp

Handlar också på ebay men nu fick jag klämma, prova alla modeller och fick loss den för en hygglig peng. Fast det e klart jag kanske kunde fått den på 24 månader räntefritt hos MM... tänkte inte på det ;)

Sant, skulle det bara skilja en hundralapp eller två så skulle jag också välja att köpa den på det viset. Dock så snackar vi om en lampa du får hem för 500:- och sen tull och moms på det i värsta fall.
Men samtidigt så är det som du säger rätt skönt att kunna få en ny om den är dålig, vilket de inte brukar vara dock.

Den är dock jävligt grym, har föregångaren på 200 lumen och ej vridbar lins och den är nog bland de bättre jag har testat.

Jag försöker hitta en vettig trådlös ljudöverföring att handla men hittar inget billigt nog :(
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Dock så snackar vi om en lampa du får hem för 500:- och sen tull och moms på det i värsta fall.

Ja snacka går ju men snacka så att det går är en annan femma :tummenupp Googlat sönder mig på ebay o Kina, Hong Kong utan resultat. Vad är det du hittar o inte jag¿

Alltså i all välmening =) Nu vet jag ju hur pass lampan är så skulle jag vilja ha fler eller så kan det ju vara intressant med de priser du nämner.
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Vet inte om det räknas, men jag bokade min födelsedags-semester igår.
2-7 mars. Flyg t/r Dublin Amsterdam, 5 dagars electro-house festival och boende på hotell 100 meter från festivalområdet. :D

Parthaay :p
 

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia Shiver-11
Låt oss höra hur nöjd du blir sen när du har fått hem den och testat lite.

Ber på förhand om ursäkt för de dåliga mobiltelefonbilderna.....
men ni får ett hum om hur det ser ut iallafall....
Hämtade ut paketen i fredags
visabild.php


Pakade upp allt och allt fanns med, störta farhågan jag hade var detta med inbränningar(eller ir/ghostning som jag läst om) samt att tv ofta kan drabbad av buzzing.

Buzzing hade min tv inget av alls, hade den däremot haft det så hade jag använt mina 14 dagar returrätt för att byta ut den.

Ghostningen märktes tyvärr däremot av, gick in i menyerna och tog bort alla bild acceleratorer och ställde ner skärpa och kontrast samt cellljusstyrkan. Körde med detta kraftigt ner draget i både fredagen och lördagen. på lördagkväll körde jag den inbyggda whitewashen, för att få bort de otroligt svaga ghostningarna som endast syntes om jag hade huvudet 20cm ifrån tv:n

visabild.php


visabild.php


i söndags så ställde jag upp cellljusstyrkan 2steg och kunde inte se någon ghostning på söndag kväll, kommer fortsätta köra på dessa låga inställningar ett par dagar till då dessa modeller som är känsliga behöver detta. Dessa plasma-apparater fungerar så att är man snäll med dom från början så kan man ge dem mer stryk bildmässigt senare.
plasma överlag är bra att köra in även om man inte har problem med ghosting.

Gjorde dock ett snabbt test med bluray-spelare och 3d-film, satan så coolt :yoparty
Så vad får den för betyg?
Kan börja med vad som är bra:
+Priset
+Bluray-spelaren har stöd för nätverk och usb anslutning så man kan dra hem 3d-filmer från nätet och spela upp dessa antingen via nätverket eller usb-sticka.
+Tv: har bra inställningsmöjligheter för svärta kontrast och skärpa.
+Bilden är mycket bra med hd-material.


-lätt för ghosting i början innan tv. är "inkörd"
-Tv. kan låta "buzzing", min dock inte drabbad av detta.
Överlag är jag supernöjd så länge och kommer nog att vara mer nöjd då jag ställt in den som jag vill ha det sedan efter några dagar till...

Frågor? :tummenupp
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
image1_a3a2d7a8dffaab136df085a35c9e9562.png


image2_46f0cc48bb493f048483d7686ae09932.png


Köpte aldrig Knoxhandskarna då jag tyckte att det var för dåligt mässpris men den här fastna jag för...

http://www.bizzlight.se/sv/med-stroboskop-ljus/ficklampa-led-lenser-m7r.php?image=2

Den var väldigt dyr och väldigt dåligt ös i.

Sant, skulle det bara skilja en hundralapp eller två så skulle jag också välja att köpa den på det viset. Dock så snackar vi om en lampa du får hem för 500:- och sen tull och moms på det i värsta fall.
Men samtidigt så är det som du säger rätt skönt att kunna få en ny om den är dålig, vilket de inte brukar vara dock.

Den är dock jävligt grym, har föregångaren på 200 lumen och ej vridbar lins och den är nog bland de bättre jag har testat.

Jag försöker hitta en vettig trådlös ljudöverföring att handla men hittar inget billigt nog :(

Kolla in en Olight M20 eller Fenix TK15 istället.

Fan tillome min gamla TK11 slår ju Led Lensers hela sortiment på fingrarna. :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top