Låt oss höra hur nöjd du blir sen när du har fått hem den och testat lite.
Ber på förhand om ursäkt för de dåliga mobiltelefonbilderna.....
men ni får ett hum om hur det ser ut iallafall....
Hämtade ut paketen i fredags
Pakade upp allt och allt fanns med, störta farhågan jag hade var detta med inbränningar(eller ir/ghostning som jag läst om) samt att tv ofta kan drabbad av buzzing.
Buzzing hade min tv inget av alls, hade den däremot haft det så hade jag använt mina 14 dagar returrätt för att byta ut den.
Ghostningen märktes tyvärr däremot av, gick in i menyerna och tog bort alla bild acceleratorer och ställde ner skärpa och kontrast samt cellljusstyrkan. Körde med detta kraftigt ner draget i både fredagen och lördagen. på lördagkväll körde jag den inbyggda whitewashen, för att få bort de otroligt svaga ghostningarna som endast syntes om jag hade huvudet 20cm ifrån tv:n
i söndags så ställde jag upp cellljusstyrkan 2steg och kunde inte se någon ghostning på söndag kväll, kommer fortsätta köra på dessa låga inställningar ett par dagar till då dessa modeller som är känsliga behöver detta. Dessa plasma-apparater fungerar så att är man snäll med dom från början så kan man ge dem mer stryk bildmässigt senare.
plasma överlag är bra att köra in även om man inte har problem med ghosting.
Gjorde dock ett snabbt test med bluray-spelare och 3d-film, satan så coolt
Så vad får den för betyg?
Kan börja med vad som är bra:
+Priset
+Bluray-spelaren har stöd för nätverk och usb anslutning så man kan dra hem 3d-filmer från nätet och spela upp dessa antingen via nätverket eller usb-sticka.
+Tv: har bra inställningsmöjligheter för svärta kontrast och skärpa.
+Bilden är mycket bra med hd-material.
-lätt för ghosting i början innan tv. är "inkörd"
-Tv. kan låta "buzzing", min dock inte drabbad av detta.
Överlag är jag supernöjd så länge och kommer nog att vara mer nöjd då jag ställt in den som jag vill ha det sedan efter några dagar till...
Frågor?