"Det här köpte jag idag!"-tråden

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ruskigt sköna! Bara att luta sig framåt så går man av sig själv. Som en segway unplugged.

Helt galet sköna. Långpromenad eller skogsvandring spelar ingen roll, bara att snöra skaftet lite olika hårt :fakta

Jag har sällan varit så glad åt att ha blivit såpass lurad :)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Den var väldigt dyr och väldigt dåligt ös i.

Visst finns det starkare lampor men om du tittar på mångsidigheten så blir det ett mindre antal. Zoom, usb laddning och sos-blink är inte så vanligt förekommande, att det dessutom är en robust zoom är nästintill unikt i klassen och något jag har behov av.

Att leta lampor efter lumen funkar inte alla ggr sen kan mkt väl de nämnda vara fina lampor. Här är ett test:

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=306667&page=1

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Visst finns det starkare lampor men om du tittar på mångsidigheten så blir det ett mindre antal. Zoom, usb laddning och sos-blink är inte så vanligt förekommande, att det dessutom är en robust zoom är nästintill unikt i klassen och något jag har behov av.

Att leta lampor efter lumen funkar inte alla ggr sen kan mkt väl de nämnda vara fina lampor. Här är ett test:

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=306667&page=1

Går du ofta vilse i skogen så du måste blinka SOS till räddningsstyrkan? :tungan
Zoom vette fan vad man ska ha för, har en lampa med zoom o det är mest irriterande.

Men men, tycker Led Lenser är den nya ficklampsgenerationens svar på MagLite.
Kostar betydligt mer än det smakar.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Går du ofta vilse i skogen så du måste blinka SOS till räddningsstyrkan? :tungan
Zoom vette fan vad man ska ha för, har en lampa med zoom o det är mest irriterande.

Men men, tycker Led Lenser är den nya ficklampsgenerationens svar på MagLite.
Kostar betydligt mer än det smakar.

Man kan ju köpa en Ultrafire eller liknande för en tvåhundring men kvalitén är dock inte densamma. Dock överjävligt mycket lampa för pengarna, men ingen zoom men likväl 5-stegsknapp men avsaknad av usbladdning.
Led lensern säljer bra för att de var tidiga med lansering och hård marknadsföring och därför många dem.
Sen så kostar allt minst det dubbla i Sverige, konstigt nog. Jag brukar lägga på ungefär 50% på de prylar jag säljer, och de försvinner som smör i solsken.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Man kan ju köpa en Ultrafire eller liknande för en tvåhundring men kvalitén är dock inte densamma. Dock överjävligt mycket lampa för pengarna, men ingen zoom men likväl 5-stegsknapp men avsaknad av usbladdning.
Led lensern säljer bra för att de var tidiga med lansering och hård marknadsföring och därför många dem.
Sen så kostar allt minst det dubbla i Sverige, konstigt nog. Jag brukar lägga på ungefär 50% på de prylar jag säljer, och de försvinner som smör i solsken.

Har ett par Ultrafire och liknande som jag alltid har i arbetsbyxorna/reserv.
Kvalitén är värdelös jämfört med de dyrare men fortfarande ett par hundra ggr bättre än mina maglite :D
Led Lenser är dyra även utomlands tycker jag, står fast vid att det är nya tidens maglite :tungan
Finns bättre o billigare lampor.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Har ett par Ultrafire och liknande som jag alltid har i arbetsbyxorna/reserv.
Kvalitén är värdelös jämfört med de dyrare men fortfarande ett par hundra ggr bättre än mina maglite :D
Led Lenser är dyra även utomlands tycker jag, står fast vid att det är nya tidens maglite :tungan
Finns bättre o billigare lampor.

Jag blev väldigt förvånad över att MagLite fortfarande envisas med sin förbannade "vrid-tändning" på dom mindre modellerna. Fullständigt värdelöst. Tiden sprang vidare. MagLite fastnade.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ja snacka går ju men snacka så att det går är en annan femma :tummenupp Googlat sönder mig på ebay o Kina, Hong Kong utan resultat. Vad är det du hittar o inte jag¿

Alltså i all välmening =) Nu vet jag ju hur pass lampan är så skulle jag vilja ha fler eller så kan det ju vara intressant med de priser du nämner.

Jag har beställt en drös lampor från brightguy.
http://www.brightguy.com/

Lampan du beställde kostar där $99.95. Med dagens dollarkurs motsvarar det ungefär 650 kronor.
http://www.brightguy.com/products/Coast_M7R_Professional_Rechargeable_LED_Flashlight_8307-R.php

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag jobbar i och kring USA.
Det är en fördel. För mig.

Hehe rolig du, ja då var det väl en ganska ointressant prisjämförelse för gemene man när du svarar på ett inlägg där det är uppenbart att jag beställer här hemifrån.

Testat lampan en del nu och det funkar så fint så, säger till när den börjar strula eftersom intresset i både pris och egenskaper verkar stort här :tummenupp

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Hehe rolig du, ja då var det väl en ganska ointressant prisjämförelse för gemene man när du svarar på ett inlägg där det är uppenbart att jag beställer här hemifrån.

Testat lampan en del nu och det funkar så fint så, säger till när den börjar strula eftersom intresset i både pris och egenskaper verkar stort här :tummenupp

Ficklampor är kul.
Finns två ficklapmstrådar faktiskt;

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=232432
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198304

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tävlar med en polare om vem som hittar mest smaklösa shorts till sommaren och har slagit till på dessa...

Bifogat

• Skärmavbild 2011-02-04 kl. 00.03.34.jpg
    Skärmavbild 2011-02-04 kl. 00.03.34.jpg
    43.9 KB · Visningar: 48
  • Skärmavbild 2011-02-04 kl. 00.03.52.jpg
    Skärmavbild 2011-02-04 kl. 00.03.52.jpg
    50.4 KB · Visningar: 48
  • Skärmavbild 2011-02-04 kl. 00.04.06.jpg
    Skärmavbild 2011-02-04 kl. 00.04.06.jpg
    40.8 KB · Visningar: 48

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hoppas jag ligger bra till. Men polaren är en fan när det gäller att hitta smaklösa kläder.

Min far och hans syster tävlar om vem som kan ge den andre den fulaste växten i födelsedagspresent, det finns fan växter som borde utrotas.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0