"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du tycker inte att klaga på ett par kallingars passform är lite ........du vet?:D

Jag har alltid varit extremt petig med mina underkläders passform. Strumpor och kallingar måste sitta perfekt, annars stör jag mig på det. Utseendet skiter jag i, men bekvämligheten är viktig som fan. Jag vet inte, jag kanske bara har ovanligt liten snopp och behöver ett par kallingar som stramar åt ordentligt så jag vet att den sitter där den ska?:va

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ny ratt till bajamajan. Fantastiskt viktigt!

Bifogat

• IMG_0547.jpg
    IMG_0547.jpg
    237.7 KB · Visningar: 129
  • IMG_0548.jpg
    IMG_0548.jpg
    237.4 KB · Visningar: 122

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
..till bajamajan. Fantastiskt viktigt!

Ny bajamaja till skorven. Fantastiskt viktigt!
l_pp345.jpg

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ny bajamaja till skorven. Fantastiskt viktigt!
l_pp345.jpg

Har en oanvänd sådan i bajamajan men den skall ut till förmån för kyl som ska fyllas med alkoläsk så jag kan locka hotpantshönor till ruffen I tells ya! Baja kan man göra över de ollonblanka friborden. Det bara rinner av.

Först av allt, nice skuta.:tummenupp

Men mellan den och forden så undrar man lite om du inte försöker kompencera något.:D

Den var ju ny och innovativ, verkligen. Jag har Långforden för att den är bra, bekväm och billig att äga och samma sak med båten.

Men jag skulle ju kunna ha en rutten japspickis som håller en fjärdedel så länge som forden, drar lika mycket diesel och är sämre på alla punkter samt en "accepterad" båt, tillverkad i skandinavien enligt jantelagens principer vilket ger en båt anpassad för att gå på plantröskeln (dvs helt värdelöst) med underdimmensionerad morot, teakditaljer som måste underhållas och en utombordare som drar marginellt mindre och som någon snor så fort man vänder blicken.

Fast det vill jag inte.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Har en oanvänd sådan i bajamajan men den skall ut till förmån för kyl som ska fyllas med alkoläsk så jag kan locka hotpantshönor till ruffen I tells ya!

Då jag fått lämna hotpantshönorna till förmån för sambo och lillkorv så fick jag byta åt andra hållet... Så nu skall dam och lillgrabb kunna korva kungligt.... Jag antar att även jag lär besöka den i sommar, om inte annat för att slippa myggäten röv.

Nu är det bara kyl-problemet som återstår. Riktig kyl finns det inte plats för. :( Vad säger du, bygga egen, massivt isolerad kyllåda eller skaffa en Waeco TC21 och köra så länge batteriet räcker?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nu är det bara kyl-problemet som återstår. Riktig kyl finns det inte plats för. :( Vad säger du, bygga egen, massivt isolerad kyllåda eller skaffa en Waeco TC21 och köra så länge batteriet räcker?

Djürwgen demonstrerade sin kyllåda förra sommaren medelst billig pilsnerdricka då han bjöd på en fantastisk mälartur en kväll. Den skulle tydligen vara grymt snål på strömmen och funkade prima. Hör med honom om den. Han sa vad det var för något och vem som hade den men min hjärna är redan fylld med saker som att kunna onödiga med i kroppen på latin och backa med tvåaxlat släp så jag kommer inte ihåg.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Djürwgen demonstrerade sin kyllåda förra sommaren medelst billig pilsnerdricka

han slänger väl i en helback med ett flöte från fören, när aktern passerar flötet drar han upp och då är drickat kallt, och det är när han går med full maskin :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Djürwgen demonstrerade sin kyllåda förra sommaren medelst billig pilsnerdricka då han bjöd på en fantastisk mälartur en kväll. Den skulle tydligen vara grymt snål på strömmen och funkade prima. Hör med honom om den. Han sa vad det var för något och vem som hade den men min hjärna är redan fylld med saker som att kunna onödiga med i kroppen på latin och backa med tvåaxlat släp så jag kommer inte ihåg.

Mmm.. Kompressor är skiten om man skall kyla snålt utan att behöva ha femtiofjorton batterier med sig...
Skulle jag hitta en billig och hyffsat liten kompressorkyld låda skulle jag nog slå till.
Skall komplettera med lite solceller så jag kanske kan få ett par timmar extra kylning om man är ute med båten en helg.
Har ju ingen stor båt utan snarare en liten och trång Finnsport 650(alltså bajjans totala motsats...) för att vara ute å campa med familjen med... Man får knö in i de skrymslen som finns...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Massa jävla påskmat :mad: Som tur var så fick jag tag på en fin lime-frukt så nu har jag druckit massa goda groggar med garnering.
Usch, känner redan av morgondagens bakfyll, man ska inte grunda med en halva rödtjut och massa rom :(

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jodå!

Jag är inne på 4 dagen nu, siktar på en femdagars, så det är fest imorn med, älska påsk! :tummenupp:):fyllisar

Länge sen man hade en 5-dagars och tur är väl det :död Levern skulle begära omplacering redan 3:e dagen och bukspottskörteln skulle fly dag nummer 4 och dag nummer 5 skulle jag antagligen inte vakna :glömdet

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Länge sen man hade en 5-dagars och tur är väl det :död Levern skulle begära omplacering redan 3:e dagen och bukspottskörteln skulle fly dag nummer 4 och dag nummer 5 skulle jag antagligen inte vakna :glömdet
Var glad, jag är less nu...(första dagen på 4 månader...). Hur ids folk ens supa numera? Bara jag som är lillgammal eller vad är problemet? Nä numera blir det folköl framför tvn med chipsen i högsta hugg eller någon starköl i bastun..... usch för krogen.....

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var glad, jag är less nu...(första dagen på 4 månader...). Hur ids folk ens supa numera? Bara jag som är lillgammal eller vad är problemet? Nä numera blir det folköl framför tvn med chipsen i högsta hugg eller någon starköl i bastun..... usch för krogen.....

Jag är mer på ditt spår, fan så mycket skönare att bara hänga med polarna och ta någon öl eller dylikt ihop. Krog, fest, klubbar och annat stökigt, trångt och jobbigt skit kan fjortisarna ha för sig själva, en annan njuter hellre i lugn och ro med gott sällskap och musik på lagom volym:tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA