"Det här köpte jag idag!"-tråden

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tog bilen o åkte runt lite lokalt, skulle bara prova ut en ny hjälm i väntan på försäkringsbolagets svar på va jag får för min men jag hittade inte den jag ville ha så de råkade bli lite andra impulsköp.

Alpinestars Tech 8
Alpinestars-Tech-8-WB.jpg

NHL12
nhl12_omslag.jpg

En taklampa, papperskorg o massa jävla mat inför helgen så jag förhoppningsvis slipper åka o handla nåt i helgen.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
ok .. jag installerade också Lion och är ganska nöjd med ett par undantag:
att bläddra höger-vänster mellan desktopparna blir hackigt under hög minnes belastning (lite över 3GB, upp till 3.5GB)
Apple har plockat bort Rosetta-motorn (en virtuell maskin) vilket innebär att man inte kan köra powerpc applikationer längre.
Andra klagar på de nya fönstereffekterna, och en nya scrollningen. Jag personligen tycker om den mer naturliga skrollningen (min första mac) och stör mig inte direkt på den segare fönsterritningen.
Men använder man minnesintensiva applikationer så ska man kanske vänta ett halvår innan de har lappat ihop det lite ..

det undrar jag åxå?? :va

men man ska helt klart registrera sig för en gratis uppdatering om man inte har fått Lion förinstallerat...

Last edited:

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
att bläddra höger-vänster mellan desktopparna blir hackigt under hög minnes belastning (lite över 3GB, upp till 3.5GB)
Apple har plockat bort Rosetta-motorn (en virtuell maskin) vilket innebär att man inte kan köra powerpc applikationer längre.
Andra klagar på de nya fönstereffekterna, och en nya scrollningen. Jag personligen tycker om den mer naturliga skrollningen (min första mac) och stör mig inte direkt på den segare fönsterritningen.
Men använder man minnesintensiva applikationer så ska man kanske vänta ett halvår innan de har lappat ihop det lite ..

men man ska helt klart registrera sig för en gratis uppdatering om man inte har fått Lion förinstallerat...

ok, väntar ett tag då:tummenupp
men hur regestrerar man sig för gratis uppdatering?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Det här är min första MAC. Bakåtkompatibilitet mot PowerPC bryr jag mig alltså inte om. Scrollningen var ju ny för mig ändå, så jag vet ju inte hur det var innan. Allt flyter på så fint här så. Åt både höger och vänster. Inga problem alls.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bromsskivor, belägg, handbromswire, kamkedja, spännrullar, topplockspackning, ventiltätningar, Mobil1-olja mm.
Nu jävlar ska bilfan få smaka vare sig han vill eller inte :mad:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Visserligen igår,men jag köpte en Acer IconiaTab A500. Ascool. Man kan spela Angry Birds i storformat.
Man blir glad.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Pappsen fyller år till helgen och vet att han önskar sig en konjak. Så, stack iväg till det lokala bolaget och inhandlade en Braastad Cognac XO till den gamle.

När man väl stod i hyllorna och botaniserade runt såg jag till min förtjusning att jämte min favoritrom (Plantation Rum Barbados) hade man nu även tagit hem denna Plantation Extra Old Barbados Rum - 20th Anniversary.
ProductImage.aspx

Den fick också åka med i korgen... :banana

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
När man väl stod i hyllorna och botaniserade runt såg jag till min förtjusning att jämte min favoritrom (Plantation Rum Barbados) hade man nu även tagit hem denna Plantation Extra Old Barbados Rum - 20th Anniversary.
ProductImage.aspx

Den fick också åka med i korgen... :banana

Testat Angostura 1824?

Återkom med en recension av den där sen!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA