"Det här köpte jag idag!"-tråden

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Pappsen fyller år till helgen och vet att han önskar sig en konjak. Så, stack iväg till det lokala bolaget och inhandlade en Braastad Cognac XO till den gamle.

:banana

hade du verkligen tyckt om din far så skulle du åkt till arlanda via banken och köpt konjak flaskan dom har där i taxfreen

59000:- från 18nånting en av fyra kvar i världen :brinnerup
:tungan

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Själv e ja förkyld så de fick bli en liten Laphroaig för halsen... Sen blev de en flaska Vanlig vodka å en låda arton56 oxå... E ju så surt å köra soppatorrt :D

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Testat Angostura 1824?

Återkom med en recension av den där sen!

Nope, bara lillebror Angostura 1919, som var helt ok, men inget märkvärdig. 1919 tyckte jag hade lite eldigare karaktär, men inte alls den lenhet och underbart härliga explosion av torkad frukt såsom exempelvis den vanliga Plantation Barbados eller för den sakens skull den 12-åriga El Dorado. Den tidigare minner om mycket russin och arrak, den senare av tämligen mycket russin, IMHO. Men, har hört flera, precis som du, vilka pratat gott om just Angostura 1824, så den står på listan.

Men, recension kommer när jag smuttat på Extra Old:en. :tummenupp

:tummenupp
Den där är fantastiskt god. Nästan lika god som Zacapa 23 vilket alltså gör den makalöst god.

Köpte en liter på Viking för 399:- :banana

Nu gör du mig än mer nyfiken! Och jag kan inte smaka förrän jag kommer hem senare ikväll... :mad: :gråta

hade du verkligen tyckt om din far så skulle du åkt till arlanda via banken och köpt konjak flaskan dom har där i taxfreen

Ja, usch! Vilken hemsk och otacksam son han har... :D

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag var tvungen att passa på att köpa ett par innan denna begränsade upplaga tar slut på bolaget... Rauköl från St. Eriks.
582115.jpg

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Köpte en halskedja på 100g och ett kors med 15g och 14 ädelstenar i varav 12 diamanter! Känns helt ok när man inte har nån hoj!
Nått skall man ju unna sig! :)

Bifogat

• Halsband1.jpg
    Halsband1.jpg
    50.5 KB · Visningar: 109

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Hoj med motor i all bemärkelse men vardagsmotionen måste få sitt... En ny fin racerhybrid =D

Bifogat

• 144.jpg
    144.jpg
    144.1 KB · Visningar: 89

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange

Jo fast det stoppar ju inte där... Med sveriges härliga alkohollagar måste du först köpa en flygbiljett till ett ej EU land för att ens få handla på flygplatsen... hurra för byråkrati!!!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köpte en halskedja på 100g och ett kors med 15g och 14 ädelstenar i varav 12 diamanter! Känns helt ok när man inte har nån hoj!
Nått skall man ju unna sig! :)

Borde inte du köpa en ny motor till bilen istället :D

Hoj med motor i all bemärkelse men vardagsmotionen måste få sitt... En ny fin racerhybrid =D

Stog och kände på den där häromveckan, men det blev en Scott istället med aningens tjockare däck.

Den där Pro-air hade de riktigt bra pris på på Cykelkraft. 6799.-

Fan vad moderna cykelsadlar är hårda när man inte cyklat på ett tag :näsblod

Last edited:

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Stog och kände på den där häromveckan, men det blev en Scott istället med aningens tjockare däck.

Den där Pro-air hade de riktigt bra pris på på Cykelkraft. 6799.-

Fan vad moderna cykelsadlar är hårda när man inte cyklat på ett tag :näsblod

Åfan, då gav jag lite mer för min. Ska bara pilla på ett par sköna bar-ends så är man redo för stockholmstrafiken. :näsblod

Har även en Scott SUB 20 som jag kan rekommendera, riktigt skön hoj. Som för övrigt är till salu..

Ge det ett par mil så har du jobbat upp ett tjockt tjurläderarsel och du känner kanppt av att sadeln är hård! :banana

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Usch fan, var och "tvångshoppade" i lördags. :rolleyes:

Inget jag tycker är skitkul. Men ibland saknas det grejer i garderoben. Ny årstid brukar innebära lite behov. Så jag intalade mig att det var lika bra att åka.

I vanliga fall brukar jag komma hem så gott som tomhänt. Velig som jag är, och tänker att "äh..jag behöver inte". Å så ångrar jag saker jag INTE köpt.

Men denna gång sa jag till mig själv. "bättre att du handlar, än inte" Går ju alltid att lämna tillbaka nåt som råkat hänga med hem som man inte vill ha.

Alltså inhandlades följande:

1 st långärmad G-star top
1 st kortärmand G-star top
1 st skinnjacka
1 st svart chiffongblus
2 st basic straplinnen
1 st vit skjorta
1 st svart skärp
1 st Bodybutter
1 par boots/stövletter
1 st vitt linne med dragskoskärp i midjan och knappar o lite volang
1 st gräddvit spetstop med skärp i midjan
1 st gräddvit spetssingoallatop med band i nerkant.
1 st brun "collegejacka/tröja"
1 st mörkblå "collegejacka/tröja" (lite onödig men kunde inte välja mellan brun och blå)

Sådär ja. Nu behöver jag inte ränna i affärer på minst ett halvår.

Just det...en 5 kulors glass på Montis i Gallerian oxå. SÅÅÅÅÅ GOOOOOD GLASS..!!

Glassen ihop med skinnjackan blev dagens behållning. !

//Mad

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Åfan, då gav jag lite mer för min. Ska bara pilla på ett par sköna bar-ends så är man redo för stockholmstrafiken. :näsblod

Har även en Scott SUB 20 som jag kan rekommendera, riktigt skön hoj. Som för övrigt är till salu..

Det var en Sub 20 jag köpte. Fick ge 6500 för en -11. Riktigt bra pris. Varför köpte du en ny om du redan hade en?

Hur monterar man barends? Klämmer man på dom utanpå handtagsgummit?

Kalle_kanel

.......
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
Triumph Tiger 1050
Det var en Sub 20 jag köpte. Fick ge 6500 för en -11. Riktigt bra pris. Varför köpte du en ny om du redan hade en?

Hur monterar man barends? Klämmer man på dom utanpå handtagsgummit?

Trevlig hoj, jag har 2010 års modell. Jag vann ett presentkort på 5 loppor som jag var tvungen att nyttja så jag slog till på en ny nishiki. Tänker sälja scott:en.

Antingen får du skala av lite av handtaget och sätta bar-ends längst ut på styret och klämma åt alt. i vissa fall kan det finnas fästen du får montera i hålet sen "spänner" du ut fästet för att få det att fästa men alt.1 är det vanligaste!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Trevlig hoj, jag har 2010 års modell. Jag vann ett presentkort på 5 loppor som jag var tvungen att nyttja så jag slog till på en ny nishiki. Tänker sälja scott:en.

Antingen får du skala av lite av handtaget och sätta bar-ends längst ut på styret och klämma åt alt. i vissa fall kan det finnas fästen du får montera i hålet sen "spänner" du ut fästet för att få det att fästa men alt.1 är det vanligaste!

Var själv sig en på Pro-Air, men insåg att den nog inte var det vettigaste valet för mig. Behöver kunna klämma på en barnstol, och med den extra vikten det innebär är inte tunna däck optimalt kanske.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA