"Det här köpte jag idag!"-tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Faktum är att den är rätt kul att köra men hjulen kunde varit ett par tum större.
Ful men kul, typ :hej

Den har sin charm. Framförallt är den ruggigt praktisk. Gigantisk toppbox, totalt väderskydd, värme i sadel/handtag.
Man slipper allt vad skydd heter, förutom hjälm, men sitter ändå förhållndevis säkert.

Vi har haft ett gäng, men vi bråkar om vem som skall köra den, så vi köpte en till :)
Det är inte ofta de dyker upp i det här skicket och bara 800 mil på mätaren. Till vettigt pris dessutom.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Den har sin charm. Framförallt är den ruggigt praktisk. Gigantisk toppbox, totalt väderskydd, värme i sadel/handtag.
Man slipper allt vad skydd heter, förutom hjälm, men sitter ändå förhållndevis säkert.

Vi har haft ett gäng, men vi bråkar om vem som skall köra den, så vi köpte en till :)
Det är inte ofta de dyker upp i det här skicket och bara 800 mil på mätaren. Till vettigt pris dessutom.

Snygga är de inte. Fast det kommer nog att bli lite kult över dem om det inte redan blivit det. Som du säger de är inte så vanliga. Blev förvånad när jag var i Paris nu på våren och såg en hel del C1:eek:r på vägarna. De borde vara rätt bra om de fortfarande används som bruksfordon. De kom väl i början på 2000 talet?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Snygga är de inte. Fast det kommer nog att bli lite kult över dem om det inte redan blivit det. Som du säger de är inte så vanliga. Blev förvånad när jag var i Paris nu på våren och såg en hel del C1:eek:r på vägarna. De borde vara rätt bra om de fortfarande används som bruksfordon. De kom väl i början på 2000 talet?

Yes, de kom i början på 2000-talet, men då var man helt fef ute.
Marknaden var inte redo för nåt sånt här, och priset var skyhögt. Som du såg är de poppis nere i sydeuropa.
Jag vet att BMW skissar på en ny, fast eldriven.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
1700!! h-vete va billigt! grattis!
Vad kostar "Quasimodo" att försäkra?

Ena kostar 1700 och andra 3400.
Man betalar fullpris för dyraste BMW-hojjen hos if. Halva priset för resterande. Tydligen är ena C1:an dyrare att försäkra (6.-) än min 1200:a, så jag fick halva priset på 1200:an. Haha

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Yes, de kom i början på 2000-talet, men då var man helt fef ute.
Marknaden var inte redo för nåt sånt här, och priset var skyhögt. Som du såg är de poppis nere i sydeuropa.
Jag vet att BMW skissar på en ny, fast eldriven.

Vad kostade de nya egentligen? Runt 50 000 kr stod det i den här artikeln. Men då var priset inte släppt än. Begär man 25- 39 000 för dem idag så är det ju ingen värdeminskning heller att tala om för de som köpte dem nya.

http://www.teknikensvarld.se/2000/04/27/15150/provkorning-av-bmw-c1/

BMW C1 var nog lite för radikal för att folk skulle köpa dem för 10 år sedan. De är väl som A2 var för Audi på bilsidan kan jag tänka mig.

Senast jag såg en C1 här nere i nordvästra Skåne var för ett år sedan. Men de var som sagt otroligt vanliga nere i Paris. I alla fall för en modell som sattes ur produktion för 10 år sedan.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tror faktiskt den gick på en bit över 60 när den kom. Och då snackar vi 125cc-modellen. Den ansågs lite slö så ett år eller två senare tog BMW fram den mer motorstarka 175cc-modellen (200). Den var ännu dyrare.

Vad kostade de nya egentligen? Runt 50 000 kr stod det i den här artikeln. Men då var priset inte släppt än. Begär man 25- 39 000 för dem idag så är det ju ingen värdeminskning heller att tala om för de som köpte dem nya.

http://www.teknikensvarld.se/2000/04/27/15150/provkorning-av-bmw-c1/

BMW C1 var nog lite för radikal för att folk skulle köpa dem för 10 år sedan. De är väl som A2 var för Audi på bilsidan kan jag tänka mig.

Senast jag såg en C1 här nere i nordvästra Skåne var för ett år sedan. Men de var som sagt otroligt vanliga nere i Paris. I alla fall för en modell som sattes ur produktion för 10 år sedan.

Last edited:

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
Slog till på ett nytt devil slipon till b kingen :kär vart även ny nummerplåtsbehållare och mindre led blinkers till:banana
Kommer bli gött när allt är på monterat!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA