"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Seriöst, Hamilton!? Först såg jag "Jul med Ernst" och tänkte "va fan!" men sen såg jag Hamilton. :huvet
Nåja, du har ju åtminstone en av världens bästa filmer där :yoparty 28 days later, fy fan vilken grym rulle och uppföljaren ligger inte långt efter. Har dem på bluray på datorn och måste fasen ta mig tid att kolla på dem igen snart men det har inte riktigt varit skräckfilmsväder än...

Ja någon vidare filmkritiker är du ju inte, bror fyller ojämt = Jul med Ernst... "Jag tänker äpple" :D Hamilton säger alla ska vara bra så det visar sig och så måste man ju se om man kan lista ut när Rickard är stand in eller vad det kallas. 28 dagar senare har jag någonstans på dvd men sällskapet ikväll hade inte sett den och jag orkade inte leta.. den var billig.

Jag gillar svensk film, alltid bra? Näpp men det är inte någon annan nations produktion heller ;)

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
En GoPro Hero HD 2 Outdoor Edition, 2495 kr om man köper genom 24mx nya iPhone-App. :)

Blir ett bra komplement till min förra generationens GoPro HD Motorsport edition. :banana

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Blev visst ett impulsköp te :gnissla... Men fick den billigt, tror ja iaf...

gasgas.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jo typ, fast hjälmselen som man får med är nog inte gjord för en integralhjälm, mer cykel/kajak eller något sånt. :)
Man får köra med engångsfästena eller något för att fästa på hojen tror jag.

Kool men jag förmodar att allt sånt småplock går att köpa till för obetydliga summor. Kanske man ska slå till, har ju suktat lite efter Contour+ p.g.a. att man ska kunna streama över filmen/bilden? till telefon. Måste plugga på nu igen o se vad som är bäst.

Blev visst ett impulsköp te :gnissla... Men fick den billigt, tror ja iaf...

Att något som ser så jefla kul och lätt ut ska va se satans svårt! :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=uX5z2r_m3Mw

http://www.youtube.com/watch?v=Fh4X-M1xH2M

Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Kool men jag förmodar att allt sånt småplock går att köpa till för obetydliga summor. Kanske man ska slå till, har ju suktat lite efter Contour+ p.g.a. att man ska kunna streama över filmen/bilden? till telefon. Måste plugga på nu igen o se vad som är bäst.

Jo precis, tillbehören går ju att köpa på sig separat, vad man nu behöver kan man ju lista ut under tiden man har kameran. :)
Contour+ har ju den fördelen jo, GoPro håller på med ett wifi-tillbehör som ska komma under sommaren (säger dom) så man kan strömma till telefonen, kostar dock extra. Bilden är ungefär samma lika (även om contour är lite mörkare än GoPro) och båda har ingång för extern mic nu. Jag körde på GoPro för tillbehörsmarknaden verkar vara större och därmed typ "normen" för actioncams. :)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jo precis, tillbehören går ju att köpa på sig separat, vad man nu behöver kan man ju lista ut under tiden man har kameran. :)
Contour+ har ju den fördelen jo, GoPro håller på med ett wifi-tillbehör som ska komma under sommaren (säger dom) så man kan strömma till telefonen, kostar dock extra. Bilden är ungefär samma lika (även om contour är lite mörkare än GoPro) och båda har ingång för extern mic nu. Jag körde på GoPro för tillbehörsmarknaden verkar vara större och därmed typ "normen" för actioncams. :)

Helt sant, GoPro finns det väl hur mycket lull lull som helst till från allehanda tillverkare. Wifi lät helt klart intressant, får kolla om det går att luska fram något matnyttigt på någon välrenommerad rumorsajt

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Lindstrands damjacka Cheyenne.

cheyenne_jacka.jpg

Upptäckte att Lindstrans slutar med racejackor till tjejer så det blev bråttom att få tag på fjolårmodellen. :gnissla Snackade med Malung, och så ordnade det sig! :) Och min schyssta handlare tog hem den till mig. :) Tack Fotta!

Nu behöver jag bara hitta ett par långa herrbrallor så blir allt bra. Men det är inte svårt. Herrbrallor finns i ALLA storlekar. :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förra lönespecen var riktigt fin, och denna månaden kommer bli ännu bättre. Kände att jag fick unna mig något helt meningslöst och roligt, och när jag nu äntligen fick hem mitt specialbeställda svärd igårkväll blev jag så nykär i min (något ovanliga) hobby att jag bestämde mig för att köpa ett till:D
Så ja, det blev ett nytt svärd :)
http://www.swordnarmory.com/Handmade-Munetoshi-Mokko-T10-Katana-Samurai-Sword-p/hm-236bk.htm
Och jag skiter i vad folk tycker om meningslöst kontra meningsfullt, jag är vapennörd och tycker att vackra svärd är konstverk i sig själva. En del folk köper vackra tavlor att hänga upp och titta på, jag köper svärd. Och glad är jag!:D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förra lönespecen var riktigt fin, och denna månaden kommer bli ännu bättre. Kände att jag fick unna mig något helt meningslöst och roligt, och när jag nu äntligen fick hem mitt specialbeställda svärd igårkväll blev jag så nykär i min (något ovanliga) hobby att jag bestämde mig för att köpa ett till:D
Så ja, det blev ett nytt svärd :)
http://www.swordnarmory.com/Handmade-Munetoshi-Mokko-T10-Katana-Samurai-Sword-p/hm-236bk.htm
Och jag skiter i vad folk tycker om meningslöst kontra meningsfullt, jag är vapennörd och tycker att vackra svärd är konstverk i sig själva. En del folk köper vackra tavlor att hänga upp och titta på, jag köper svärd. Och glad är jag!:D

Helt normalt.
Om du har allmänt vapenintresse, så kanske du skulle börja med skytte?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Helt normalt.
Om du har allmänt vapenintresse, så kanske du skulle börja med skytte?

Inte min typ av svärd, men cold steel har ett par trevliga produkter!:D
Det här är mer min intressegenrel:
http://www.youtube.com/watch?v=bil11SM_Oec
Det har jag, och jag har pysslat en del med både båg- och luftgevärsskytte. Svartkrutsskytte är något som intresserar mig rejält, mynningsladdare och flintlåsbössor i allmänhet är bara så vackra (ofta)! Men fan vet var man kan pyssla med sånt?:va Ska någon gång ta jaktlicens har jag tänkt, så en del skytte lär det väl bli:)

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...