"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fräsigt.

Jag har köpt så mkt så jag tappat räkningen o glömt vad, hittat en ny favvosida förutom ebay :D

Skitkul:D Men jo, fräsigt är det! Ska montera det sista imorgon och sen blir det provfräsning!:banana

Ett sånt as till att vara tungt dock...:näsblod Jag och polaren slet ett antal timmar med att bara lasta ur den och få den på plats. Tanken var först att den skulle lyftas ca 120 cm upp till husets huvudplan och in i verkstan, men den idén övergav vi ganska snabbt... :näsblod Nu står den tryggt nere i garaget och där får den bli, jag flyttar fan inte på den i första taget :D
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skitkul:D Men jo, fräsigt är det! Ska montera det sista imorgon och sen blir det provfräsning!:banana

Ett sånt as till att vara tungt dock...:näsblod Jag och polaren slet ett antal timmar med att bara lasta ur den och få den på plats. Tanken var först att den skulle lyftas ca 120 cm upp till husets huvudplan och in i verkstan, men den idén övergav vi ganska snabbt... :näsblod Nu står den tryggt nere i garaget och där får den bli, jag flyttar fan inte på den i första taget :D

Verkstadsmaskiner SKALL vara tunga.
Felet med kinaskräp är ofta att de sparat på materialet, så att det blir vibrationer och skit när man kör.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Tror mer att det skulle vara synd om oss innan vi lyckas förklara att det är leksaker. :crash
Med tanke på att dom drog tjänstevapnet mot mig vid en rutinkontroll för att jag hade en lös morakniv liggandes i bilen så tror ja det hade blivit problem för eran del ja.

Ganska komiskt faktiskt när jag tänker efter, gubben vart så till sig att han höll på att göra i byxan.

-Aaaah kniv i bilen, kniv i bilen varpå han backade och drog pistolen
Efter det drog han kommentaren
-Händerna på styret, händerna på styret (frågade vart styret satt eftersom vi befann oss i en bil)
Jag och polaren började asgarva och snuten blev ännu mer irriterad
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Verkstadsmaskiner SKALL vara tunga.
Felet med kinaskräp är ofta att de sparat på materialet, så att det blir vibrationer och skit när man kör.

Såklart, och den här känns mycket stadig. Inga glapp någonstans, och tyngd nog att inte flytta på sig ens om jag rycker i den utav bara hilvitte. Men det innebär ju också då att jag inte kan ha maskinen i min ordinarie verkstad eftersom den helt enkelt inte går att lyfta upp till, och flytta runt den i, sagda verkstad:näsblod
 

Hudik

Guest
Köpte en Samsung Galaxy Tab 7,7 nu är bara frågan vad man ska göra med den..
Någon som har nån bra ide?
samsung-galaxy-tab-7-7-000.jpg
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Köpte en Samsung Galaxy Tab 7,7 nu är bara frågan vad man ska göra med den..
Någon som har nån bra ide?
samsung-galaxy-tab-7-7-000.jpg

Ja det är en bra fråga, haft min 10.1 ett bra tag nu o man kan ju helt klart säga att tablets är totalt onödiga prylar, hur folk orkar att sitta o surfa på dem förstår jag inte.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Såklart, och den här känns mycket stadig. Inga glapp någonstans, och tyngd nog att inte flytta på sig ens om jag rycker i den utav bara hilvitte. Men det innebär ju också då att jag inte kan ha maskinen i min ordinarie verkstad eftersom den helt enkelt inte går att lyfta upp till, och flytta runt den i, sagda verkstad:näsblod

Kan du inte fixa lite pallar och bygga upp i höjd? Har du den på släp har du ju redan några dm "gratis". 2 staplar och ca 15 cm i stöten tills du har höjd tillräckligt. :zigzag
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kan du inte fixa lite pallar och bygga upp i höjd? Har du den på släp har du ju redan några dm "gratis". 2 staplar och ca 15 cm i stöten tills du har höjd tillräckligt. :zigzag

Kanske att det skulle gått, men höjden upp är ju bara ett problem. Dels är dörren in i verkstan för liten, och dels tror jag knappt att golvet tål en sån här koloss... Den står finfint i garaget :)
 

R5+1

Guest
Egentligen ett par dar sen, men då hittade jag inte den här tråden.

ÄNTLIGEN har jag en ny laptop!:banana Min gamla är 8 år och har spräckt skärm som tappar allt fler pixlar varje gång man använder den. Det har varit dags länge nu att få hem en ny maskin.
Den här klarar spela upp GoPro-filmer utan minsta hackande! Så ni kan ju gissa vad jag sparar till för nästa elektronikuppdatering...:brynad

Äntligen.jpg
 

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Uddevalla
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Haj 1.jpg
Haj 2.jpg
:D Haft en liten haj hängandes runt halsen i över ett år. Dags att byta upp sig :)
 

mandarin

Medlem
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Sundbyberg
Hoj
Yamaha mt 07 moto cage -14
idag köpte jag en barn grind så jag kan stänga bort hundar och illrar från hallen. så äntligen kan man komma hem utan att fånga djuren i farten och kliva i iller bajs som hamnat på dörr mattan i protest för man lämnat dom. jippi!!!!:banana
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top